printlogo


کد خبر: 230966تاریخ: 1399/12/9 00:00
ولایت

توصیه‌ رهبر انقلاب به مشتاقان محروم از مراسم اعتکاف
به دلیل شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، امسال نیز مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور برگزار نخواهد شد. با توجه به این شرایط، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با ارسال نامه‌ای از رهبر انقلاب درخواست کرد برای کسانی که امسال هم از فیض شرکت در مراسم معنوی اعتکاف محروم مانده‌اند، توصیه‌ای داشته باشند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این نامه و برای استفاده از فرصت ایام‌البیض ماه رجب به تمام مشتاقان مراسم معنوی اعتکاف توصیه‌ای مرقوم داشتند که متن آن در ادامه آمده است:
بسمه‌تعالی
امسال نیز بسیاری از متعبدان از فضیلت اعتکاف محرومند. پیشنهاد می‌شود که در هر یک از ۳ روز نماز جناب جعفر طیار را به‌جا آورند. 
سیدعلی خامنه‌ای
 
بیانات رهبر انقلاب در کنگره بزرگداشت سیدمرتضی علم‌الهدی منتشر شد
تدوین فضایل سیدمرتضی نشان‌دهنده حسن تربیت اسلام است
متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت سیدمرتضی علم‌الهدی که سال ۱۳۹۴ (25/۸/94) برگزار شده بود، پنجشنبه گذشته در محل این همایش در قم از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی قرائت شد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در این دیدار، سیدمرتضی علم‌الهدی را یکی از برجستگان تاریخ اسلام و از جمله مفاخر علمی در فقه، کلام، ادب، حدیث و تفسیر برشمرده و فرموده بودند: بیان و تدوین فضایل و مناقب و برجستگی‌های افرادی همچون سیدمرتضی در واقع نشان‌دهنده حسن تربیت اسلام و  حوزه‌های اسلامی است. 
رهبر انقلاب اسلامی هدف از برگزاری چنین کنگره‌هایی را شناخت و تحلیل معارف و معلومات شخصیت‌های بزرگ تاریخ اسلام خواندند و افزودند: سیدمرتضی علم‌الهدی یک شخصیت اسلامیِ بین‌المللی است و تنقیح و چاپ آثار ایشان نیز از اهمیت برخوردار است. 
 

Page Generated in 0/0061 sec