printlogo


کد خبر: 230970تاریخ: 1399/12/9 00:00
اخبار

اینفلوئنسرها  از 1400 مالیات می‌دهند
بر اساس بند الحاقی تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه، درآمدهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال‌کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود. سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف 2 ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه و به تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی برساند. سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آنها را تهیه کند و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد. این پیشنهاد با همکاری مرکز پژوهش‌ها تنظیم شده است. منظور از رسانه‌های کاربرمحور کانال‌های اینستاگرام، تلگرام و امثالهم است و اگر بیشتر از 500 هزار کاربر داشته باشند، مشمول مالیات می‌شوند و تمام کسب و‌کارهای کوچکی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، این حکم شامل آنها نمی‌شود.
 
عرضه خارج از شبکه عامل نابسامانی بازار مرغ
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: عرضه‌های خارج از شبکه در توزیع مرغ باید به سرعت مسدود شود. عباس تابش افزود: اگر بتوانیم ورودی مرغ به کشتارگاه‌ها، خروجی مرغ زنده و خروجی گوشت مرغ از کشتارگاه‌ها را در سامانه ثبت کنیم و ورودی مرغ به مراکز عرضه نیز ثبت شود، این مشکلات حل خواهد شد. به گفته وی، مقرر شده از هفته آینده تامین نیاز ۱۰۰۰ تنی گوشت مرغ تهران با زیرساختی که مهیا شده، از سوی وزارت جهاد کشاورزی در اولویت قرار گیرد. تابش همچنین اعلام کرد: در چند روز گذشته نیز تا ۷۰۰ تن روزانه در استان تهران تامین گوشت مرغ انجام شده است.
 
دولت اعتبارات کمی برای همسان‌سازی در بودجه پیش‌بینی کرد
رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دولت اعتبارات کمی را برای همسان‌سازی در لوایح بودجه قرار داده است. حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: اجرایی کردن ماده ۱۲ و ۲۹ و ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، همه ساله در بودجه‌های سنواتی مورد تاکید قرار گرفته است و دولت  اعتبارات کمی را برای همسان‌سازی در لوایح بودجه قرار داده که همواره با اعتراضات و نطق‌ها و دفاعیات در صحن مجلس و حتی در مناظره‌های تلویزیونی با دلایل محکم به آن اعتراض کرده‌ایم و در قانون بودجه نهایی در سنوات گذشته اعتبار همسان‌سازی دولت را افزایش داده‌ایم.
 
خرید تضمینی مازاد تولید پیاز در جنوب شرق کشور
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: درباره خرید تضمینی مازاد تولید پیاز در جنوب شرق کشور شامل جنوب استان کرمان، شرق هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان با پیگیری جمیع نمایندگان مناطق مذکور و رایزنی با وزیر محترم و معاونان وزارت جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مقرر شد سازمان تعاونی روستایی بزودی اقدام به خرید تضمینی پیاز مازاد تولید کند. همچنین شرکت‌های تعاونی روستایی در سایر استان‌ها در حمل‌و‌نقل و توزیع پیاز جهت تنظیم بازار و کمک به کشاورزان اقدام کنند. ذبیح‌الله اعظمی‌ساردویی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: همچنین مقرر شد برای تسریع در صادرات پیاز به خارج حداکثر اقدامات و مساعدت‌ها شود. وی تاکید کرد: لازم به ذکر است میزان تولید زمستانه و خارج فصل و طرح استمرار پیاز در جنوب شرق کشور بیش از 600 هزار تن است، در صورتی که مصرف ماهانه کشور حدود 150 هزار تن است.
 
خوراک پتروشیمی‌ها به اندازه کافی در بورس عرضه نمی‌شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه به دلیل وجود رانت، پتروشیمی‌ها در تامین خوراک خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند، گفت: صنعت پتروشیمی که یکی از صنایع مهم در حوزه نفت و گاز به شمار می‌آید و توانسته در زمان تحریم‌ها برای کشور بخوبی ارزآوری داشته است اما در کنار همین محاسن، نقاط ضعفی نیز دارد. حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خانه ملت ادامه داد: یکی از این ضعف‌ها، مشکلات پیرامون تامین خوراک پتروشیمی‌هاست؛ هر چند بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی باید خوراک مورد نیاز خود را از بورس تهیه کنند اما به اندازه کافی خوراک در بورس عرضه نمی‌شود، لذا یکسری شرکت‌های صوری در قالب شرکت‌های پتروشیمی موافقت اصولی گرفته و این خوراک را دریافت و انبار می‌کنند و چند برابر قیمت واقعی به شرکت‌های پتروشیمی می‌فروشند و این مساله موجب بالا رفتن قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های پتروشیمی شده است. وی افزود: باید راستی‌آزمایی شود و نظارت دقیق بر موافقت‌های اصولی که وزارت صمت انجام می‌دهد داشت، چرا که کارخانه‌ای تاسیس نمی‌شود، لذا باید با تقویت بعد نظارتی، مانع از آسیب دیدن پتروشیمی‌ها شد.

Page Generated in 0/0074 sec