printlogo


کد خبر: 230986تاریخ: 1399/12/9 00:00
اخبار

بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون در حرم امام رضا(ع)
آیین بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این مراسم در بزرگداشت شهیدان ابوحامد، فاتح و شهدای تل قرین برگزار شد و در آن حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنرانی و میثم مطیعی مدیحه‌سرایی کردند. تل قرین منطقه‌ای در سوریه است که کمربند حائل بین این کشور و سرزمین‌های اشغالی در منطقه جولان به شمار می‌رود. بازپس‌گیری این منطقه از تکفیری‌ها به دلیل شرایط منطقه و کمک‌های اسرائیل به دشمن کار پیچیده‌ای بود که در نهایت با رشادت‌های مدافعان حرم بویژه لشکر فاطمیون و فرمانده شجاع این لشکر شهید ابوحامد میسر شد. در این مراسم که خانواده‌های معظم تعدادی از شهدای فاطمیون هم در آن حضور داشتند، برخی فرماندهان این لشکر به خاطره‌گویی از شهدا پرداختند. 
 
 
ساخت دنباله «یاس‌های وحشی» پس از ۲۳ سال
 محسن محسنی‌نسب، کارگردان فیلم سینمایی «ملاقات» می‌گوید این فیلم رزمی، دنباله‌ای بر فیلم سینمایی «یاس‌های وحشی» است که سال ۷۶ کارگردانی کرده بود. به گزارش «وطن‌امروز»، محسن محسنی‌نسب، تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از پروژه‌های سینمایی متوقف شده است، گفت: پروژه سینمایی «ملاقات» نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است، چرا که در صورتی که این پروژه جلوی دوربین برود در کنار بازیگران اصلی، هنروران بسیاری حضور دارند و من ترجیح دادم تا زمانی که شرایط بهتر شود، این فیلم را جلوی دوربین نبرم. وی به مهر گفت: «ملاقات» یک فیلم اکشن است و اگر شرایط واکسیناسیون خوب پیش رود، فیلمبرداری این پروژه را تیرماه ۱۴۰۰ شروع می‌کنیم. محسن محسنی‌نسب فیلم سینمایی «یاس‌های وحشی» را سال ۷۶ با بازی جعفر دهقان کارگردانی کرد و از معدود فیلم‌های ژانر ورزشی در سینمای ایران محسوب می‌شود که توانست در اکران عمومی نیز در میان فیلم‌های پرفروش سال قرار بگیرد. 
 
 
نیمی از «افرا» جلوی دوربین رفته است
یکی از تهیه‌کنندگان سریال «افرا» می‌گوید تصویربرداری این پروژه از نیمه گذشته است و کار همچنان در شمال کشور ادامه دارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، محمدکامبیز دارابی یکی از تهیه‌کنندگان سریال «افرا»، درباره آخرین وضعیت این پروژه اظهار کرد: تصویربرداری سریال درام اجتماعی و خانوادگی «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی همچنان در شمال کشور ادامه دارد. وی افزود: تاکنون حدود نیمی از پروژه جلوی دوربین رفته است. یکی از تهیه‌کنندگان «افرا» با اشاره به اینکه بیشتر سکانس‌های این سریال در شمال کشور ضبط می‌شود، به صبا گفت: فعلا کار در شمال کشور ادامه دارد اما تصویربرداری برخی سکانس‌ها نیز در تهران اتفاق می‌افتد. دارابی در پاسخ به این پرسش که تصویربرداری این مجموعه چه زمانی به پایان می‌رسد، اظهار کرد: تاریخ دقیقی نمی‌توان ارائه بدهم اما کار تا سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. وی درباره زمان پخش این سریال نیز خاطرنشان کرد: هنوز زمان پخش «افرا» مشخص نشده است. 
 
 
«نشان عالی خورشید» به رزاق کریمی رسید
مراسم اهدای نشان عالی خورشید با تجلیل از مرتضی رزاق کریمی در موزه سینما برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین دوره مراسم اهدای نشان عالی خورشید توسط انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران با تجلیل از مرتضی رزاق‌‌کریمی در موزه سینما برگزار شد. رامین حیدری فاروقی، رئیس انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند گفت: کار نشان عالی خورشید زنده نگه داشتن گفتمان جست‌وجوی یک تهیه‌کننده خوب، قابل اتکا و مولد است. خوشحالیم برای نشانه‌گذاری این رویکرد، فردی انتخاب شد که می‌توانیم حضور و تجربیات‌شان را به رخ خودمان و دیگران بکشیم و یادآور شویم که استمرار در امر کیفی چه نقش مهمی دارد. و آدم‌ها چگونه می‌توانند با تماشای یک رویکرد درست پیام تشویق فعالیت‌های آن شخص را ببینند. رزاق‌کریمی بعد از دریافت نشان عالی خورشید در این مراسم گفت: این نشان وجه متفاوتی از جوایزی که در جشنواره‌ها دریافت کردم دارد، فلسفه‌ای که پشت این نشان است می‌تواند چراغ راه آینده من باشد و کارم را دشوارتر می‌کند. رزاق‌کریمی با تشکر از هیات مؤسس نشان عالی خورشید بیان کرد: این نشان اتفاق مهمی است اما باید توجه داشته باشیم که مسائل مهمی در سینمای مستند روی زمین مانده است. هر چند سینمای مستند مسیر رو به رشدی طی کرده است اما سینمای مستند ما هنوز فاقد استراتژی است و باید به سمت صنعتی شدن برود؛ صنعتی که در آن چرخه اقتصادی درک شود.

Page Generated in 0/0168 sec