printlogo


کد خبر: 231021تاریخ: 1399/12/10 00:00
اخبار

جان‌فشانی مأمور پلیس برای نجات جان عابران پیاده
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: ستوان جواد رضایی، مأمور کلانتری ۱۲۸ که با جان‌فشانی مانع برخورد خودروی سمند با عابران پیاده شده بود، خود در صحنه تصادف جان سپرد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفت‌وگو با فارس با اعلام خبر جان‌فشانی مامور کلانتری ۱۲۸ تهران، اعلام کرد: ساعت ۶:۴۵ صبح امروز (دیروز) یکی از ماموران کلانتری ۱۲۸ تهران به نام ستوان دوم جواد رضایی به صورت پیاده از منزلش در محدوده نبرد به سمت محل کار در تردد بود که متوجه حرکات نامناسب یک دستگاه خودروی سمند می‌شود که با سرعتی سرسام‌آور به سمت عابران پیاده که در ایستگاه پایانه خاوران منتظر بودند می‌آید. وی تصریح کرد: مامور فداکار پلیس تهران با مشاهده خودروی سمند با توجه به اینکه جان ۲ نفر از عابران پیاده در خطر بود، در اقدامی شهادت‌طلبانه بی‌درنگ به سمت عابران پیاده رفته و آنها را به سمت دیگر پرت می‌کند اما متاسفانه خودش به علت برخورد شدید خودروی سمند با وی در دم جان می‌سپارد. وی با اعلام اینکه بلافاصله اورژانس، پلیس، پزشک قانونی و قاضی کشیک در محل حاضر می‌شوند، گفت: عابران پیاده که مامور پلیس آنها را نجات داده بود، مصدوم شده و به مراکز درمانی منتقل شدند. 
***
ساعت کار مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک افزایش یافت
 رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از افزایش ۲ ساعته زمان فعالیت مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور از دیروز خبر داد. سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: با توجه به افزایش مراجعه افراد به مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در روزهای پایانی سال به منظور ارتقای خدمت‌رسانی و جلوگیری از هر گونه تجمع، ساعت کاری تمام مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در سراسر کشور از امروز (دیروز شنبه)‌‌ ‌تا پایان سال ‌۲ ساعت افزایش خواهد داشت. وی ‌گفت: بر این اساس فعالیت این مراکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۷ تا ۱۴ خواهد بود. سرهنگ محمدی با بیان اینکه ارائه خدمات در مراکز تعویض پلاک از طریق سامانه «نوبت‌دهی» امکان‌پذیر است، از متقاضیان (فروشنده و خریدار) درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراه داشتن ماسک در بازه زمانی رزرو‌شده، نه زودتر و نه دیرتر در مراکز حضور داشته و از آوردن افراد دیگر به عنوان همراه خودداری کنند. 
***
جرایم رانندگی سال آینده ۵ درصد افزایش می‌یابد
نمایندگان مجلس تصویب کردند جرایم رانندگی سال آینده 5 درصد افزایش یابد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ بند «ج» تبصره ۱۰ و بند الحاقی به این تبصره را تصویب کردند. طبق بند «ج»، سال ۱۴۰۰ تعرفه جریمه‌های رانندگی 5 درصد افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. طبق بند الحاقی، تمام مبالغ جریمه مازاد بر اصل جرایم ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی که تا پایان سال ۱۳۹۹ به دلیل تاخیر در مهلت قانونی پرداخت بر مبلغ جریمه افزوده شده، در صورتی که اصل جریمه تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۰ پرداخت شود بخشوده می‌شود. درآمد ناشی از اجرای این بند به جدول شماره 5 این قانون واریز می‌شود. 
***
فاز ۲ و ۳ واکسن ایرانی کرونا ادغام می‌شود
مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ادغام فاز دوم و سوم مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا خبر داد. دکتر حامد حسینی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه تزریق واکسن «کوو ایران برکت» به تمام 56 داوطلب فاز اول تست انسانی انجام شده است، اظهار کرد: چهاردهم اسفندماه از داوطلبانی که آخرین تزریق به آنها انجام شده است، نمونه‌گیری می‌شود؛ 15 اسفند این نتایج را دریافت می‌کنیم و 16 اسفندماه، گزارش نهایی فاز یک را به سازمان غذا و دارو ارائه خواهیم کرد. وی افزود: فاز ۲ و ۳ مطالعه بالینی واکسن کوو ایران برکت با یکدیگر تلفیق خواهد شد؛ ما پروتکل مطالعه فاز ۲ و ۳ را تدوین کرده‌ایم که به سازمان غذا و دارو ارائه خواهد شد و کمیته اخلاق در پژوهش آن را بررسی می‌کند. انتظار ما این است که با توجه به نتایج به دست آمده، تا 16 اسفند بتوانیم مجوزهای لازم را اخذ کنیم و در نیمه دوم اسفندماه سال جاری، مطالعه فاز ۲ و ۳ را به صورت تلفیقی آغاز کنیم. مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: فاز ۲ و ۳، جمعیت حدود 20‌هزار نفری را شامل می‌شود؛ زیرمجموعه‌ای از این داوطلبان که حدود 400 نفر هستند، فاز دوم مطالعه را تشکیل می‌دهند که ایمنی‌زایی واکسن روی آنها بررسی و در این مرحله تصمیم گرفته می‌شود که بهترین فواصل تزریق واکسن کرونا چه زمان‌هایی است. 400 نفری که وارد این فاز مطالعه می‌شوند باعث دستیابی ما به اطلاعات فاز دوم واکسن کرونا می‌شوند، یعنی بر اساس نتایج حاصل از تزریق واکسن به این 400 نفر، تصمیم خواهیم گرفت که بهترین دوز چیست و مناسب‌ترین فاصله تزریق، چه زمانی است؛ پس از آن، بر اساس دوز و فاصله زمانی به دست آمده از تزریق واکسن کرونا به آن 400 نفر، واکسن را به بقیه افراد (20 هزار نفر) تزریق می‌کنیم.

Page Generated in 0/0064 sec