printlogo


کد خبر: 231047تاریخ: 1399/12/11 00:00
روایت سازندگان روزهای ابدی از شرایط تولید سریال

نشست خبری سریال «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری در سازمان صداوسیما برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این نشست جواد شمقدری کارگردان، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده و رحیم نوروزی، امین اسکندریان و کیمیا اکرمی به عنوان بازیگران این مجموعه تلویزیونی حضور داشتند. 
محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سریال «روزهای ابدی» گفت: برای هر قسمت از این سریال ۶۸۰ میلیون تومان دریافتی داشتیم. بحث ما مالی نیست، بلکه بحث کارهای ارزشی است و از روزی که وارد سینما شدم، کارهای ارزشی اولویتم بود و هدفمند حرکت کردم. الان هم اگر کار ارزشمندی نداشته باشم شاید سال‌ها بیکار بنشینم و هیچ تعجیلی برای کار کردن ندارم. 
علی‌اکبری همچنین افزود: رسالت ما این است که به جوان‌ها میدان دهیم و اجازه دهیم دیده شوند. در «مردان آنجلس» مهتاب کرامتی و در «مریم مقدس» شبنم قلی‌خانی را معرفی کردیم و در این کار خانم اکرمی و آقای اسکندریان را معرفی کردیم. 
وی افزود: برای نخستین‌بار ۱۰ بازیگر خارجی و همچنین ترکیبی از بازیگران را داشتیم که جواب داد و مخاطب توانست ارتباط خوبی با آنها برقرار کند. 
علی‌اکبری درباره ساخت دکورهای این سریال نیز گفت: ۱۰۰ متر در ۲ متر و نیم دیوار در شهرک غزالی ساختیم که دیوار سفارت آمریکا بود و پشت نداشت و پشتش پرده سبز بود که 30 درصد از دکور ما را شامل می‌شد. این دیوار هست و ماندگار است و مثل دکورهای کارهای قبلی‌ام در شهرک سینمایی می‌ماند برای کارهای بعدی. 
وی ادامه داد: درباره فصل‌های دوم و سوم این سریال یادم است که از همان روزهای اول تصویربرداری آقای شمقدری دغدغه‌اش را داشت و امیدوارم دوستان نیز همکاری کنند. باید قراردادی برای نگارش متن‌ها بسته شود. ۲ دانگ شهرک غزالی به نام من است! (خنده) مشکلی در شهرک نداشتیم و مشکل ما شرایط جوی و لوکیشنی بود که ۳ سریال با هم تصویربرداری داشتند و همین کمی کار ما را مختل می‌کرد. 
جواد شمقدری در این نشست گفت: اسناد لانه جاسوسی در اختیار ما قرار داده شد و ۳ سال گذشت تا به متن کلی برسیم و از بهمن ۹۶ کار را در تهران کلید زدیم. بخشی از لوکیشن‌ها در همدان، چالوس و قزوین بود؛ تعدد لوکیشن داشتیم. همچنین دست آمریکا در حوادث دیده می‌شد و بخشی از حوادث نیز در تهران پیگیری می‌شد. غائله گنبد، مریوان و... را هم داشتیم و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی را که هدف اصلی سریال ما بود.  وی ادامه داد: خیلی از مردم می‌پرسند ادامه سریال را می‌سازید؟ من به آنها گفتم تصمیم‌گیری سازمان مهم است و ما آمادگی این را داریم. 
شمقدری همچنین افزود: سخت‌ترین کار، تاریخی ساختن دهه‌های ۵۰ و ۶۰ است به لحاظ لوکیشن و... . اتفاق بعدی هم این بود که ما خیلی از لوکیشن‌ها را نداشتیم و همین ما را محدود می‌کرد، مخصوصا در لوکیشن‌های خیابانی و دانشگاه تهران یا سفارت آمریکا که از تکنیک جلوه‌های ویژه استفاده کردیم. 
وی ادامه داد: ۳ سال ضبط‌مان طول کشید که یک سال به خاطر مشکلات مالی و کرونا تعطیل بودیم. هر قسمت را به طور متوسط در 10 روز گرفتیم. فضای خارجی سایت کبکان همگی تری‌دی است و همین تجربه گرانبهایی است. بسیاری از موقعیت‌های سایت کبکان را نمی‌توانید بگویید واقعی نیست؛ خیلی طبیعی درآمده بود. حتی سکانس‌های فرودگاه هم از نظر چند خلبان که بررسی کردم دیدم می‌گویند واقعی و قابل قبول درآمده است و ممکن است برخی توقعات دیگری داشته باشند که امیدوارم در کارهای بعدی جبران شود. 

Page Generated in 0/0056 sec