printlogo


کد خبر: 231062تاریخ: 1399/12/11 00:00
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد
رئیس از هیأت رئیسه آمد

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال شهاب‌الدین عزیزی‌خادم را به عنوان رئیس 4 سال آینده این فدراسیون انتخاب کردند. 
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال صبح دیروز در سالن اجلاس سران برگزار شد و در پایان رای‌گیری دور اول مصطفی آجرلو ۱۸ رای، علی کریمی ۹ رای، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم ۳۵ رای و کیومرث هاشمی ۲۴ رای کسب کردند و یک رای باطله هم به صندوق انداخته شد. 
به این ترتیب علی کریمی و مصطفی آجرلو از دور انتخابات کنار رفتند و کیومرث هاشمی و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به مرحله دوم راه پیدا کردند. 
در پایان رای‌گیری مرحله دوم شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با کسب ۴۹ رای به عنوان رئیس 4 سال آینده انتخاب شد. کیومرث هاشمی هم در مرحله دوم ۳۸ رای کسب کرد. 
 
* عزیزی‌خادم: با نگاهی نو قدم برخواهیم داشت
رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید امروز این نهاد «شاهد تبلور دموکراسی» بود. 
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم پس از انتخابش به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران اظهار کرد: از همه عزیزان که در این انتخابات شرکت کردند تشکر می‌کنم و با افتخار می‌گویم با تعامل با همه ارکان نظام در جهت پیشبرد اهداف‌مان قدم برمی‌داریم. ما تلاش خواهیم کرد با نگاهی نو و فعال در این راه قدم برداریم و از همه شما عزیزان که تصمیم‌سازان فوتبال هستید هم تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله با یک نگاه حرفه‌ای برنامه‌هایی را که ارائه کردیم اجرا می‌کنیم. من به توسعه فوتبال در استان‌ها توجه ویژه‌ای خواهم داشت و با مشورت و تعامل حرکت خواهم کرد. 
وی ادامه داد: باشگاه‌ها و همه ارکان فوتبال در این راه باید به یکدیگر کمک کنند. با یک نگاه جدید پیش خواهیم رفت. در یک سال گذشته زحمات زیادی کشیده شد که امروز با یک اساسنامه جدید، انتخابات برگزار شود و من از همه عزیزان که این کار را انجام دادند تشکر می‌کنم. 
رئیس جدید فدراسیون فوتبال افزود: ما با کمک باشگاه‌ها نگاهی نو و جدید خواهیم داشت تا در راه توسعه فوتبال قدم برداریم. خودم را موظف و مکلف به مشورت و تعامل سازنده می‌دانم. خدا را شاکرم که امروز اینجا هستم. چه رای می‌آوردم و چه رای نمی‌آوردم، خدا را شاکر بودم.
وی تاکید کرد: ان‌شاءالله در کنار هم اقتدار و افتخار را به فوتبال بازگردانیم. امروز شاهد تبلور دموکراسی و نگاه‌های جدید در فوتبال بودیم. ان‌شاءالله بتوانیم خالصانه در کنار هم برنامه‌های موجود را اجرا کنیم. 
او در ادامه گفت: از تمام اعضای مجمع فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم جواب اعتماد به من و همکارم را با پاسخی مناسب بدهم و همگرایی هم‌راستا با مجمع داشته باشم. امیدوارم اعضایی که وارد هیات‌رئیسه می‌شوند، بتوانند کمک کنند. اساسنامه جدید باعث شده هیات‌رئیسه ۱۱ عضو داشته باشد و امیدوارم اعضای جدید همگرایانه به فوتبال کمک کنند. 
عزیزی‌خادم ادامه داد: امیدوارم فدراسیونی که مجمع به لطف الهی آن را انتخاب کرد، بتواند با نگاهی تعاملی و پرهیز از التهاب و بحران و با نگاهی توسعه‌گرا حرکت کند. فدراسیون بنده قطعا غیرسیاسی و عدالت‌محور خواهد بود. همان‌طور که فساد را برنمی‌تابیم، نگاه ما به بانوان، نگاهی توسعه‌یافته است. امیدوارم با برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم در کنار مجمع فدراسیون فوتبال این رشته را توسعه دهیم. خود را موظف می‌دانم از نیروهای خبره، کارآمد و متخصص استفاده کنم. چه دولت فعلی و چه در دولت آتی، نگاه ما حفظ و صیانت از فوتبال مبتنی بر نگاه ملی است. نگاه‌های خطی و خطوطی و تنگ‌نظرانه آسیب در پی دارد. 
او افزود: نگاه ما برنامه‌محور است. یکی از آفت‌های بزرگ فوتبال در چند دهه گذشته بی‌برنامگی بود. امیدوارم با برنامه‌ای که ارائه دادیم، قدم به قدم برای توسعه فوتبال گام برداریم و تمام ذی‌نفعان فوتبال مثل باشگاه‌ها، هیات‌های استانی و بانوان نفع خود را از این قضیه ببرند. به لطف حق امیدوارم بتوانیم نگاهی جدیدتر و فصلی نوتر بر‌ای فوتبال رقم بزنیم که به دور از تنگ‌نظری و حذفی باشد. 
عزیزی‌خادم درباره انتخابات اعضای هیات‌رئیسه و انتظار او از آنها و اعضای مجمع گفت: من ۴ سال تجربه حضور در هیات‌رئیسه را دارم. به اعتقاد من به هر مقدار اعضایی که در هیات‌رئیسه رای می‌آورند، به همان مقدار در اجرا، در توصیه و در نقد منصفانه، به خروجی فدراسیون فوتبال کمک می‌کنند. کسانی که ثبت‌نام کردند، وجاهت کامل دارند و امیدوارم افراد انتخاب شده بازوانی قوی برای فدراسیون فوتبال باشند. 
او گفت: گاهی می‌بینید تصمیمی از سوی هیات‌رئیسه می‌تواند فدراسیون را از بحران نجات دهد. من ۴ سال تجربه این موضوع را داشتم و سعی ‌کردم از ظرفیت موجود استفاده کنم. سعی کردم از منفعت و نتیجه آن استفاده کنم و جامعه فوتبال و مردم هم آن را لمس کردند. 
رئیس جدید فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های آتی تیم ‌ملی هم گفت: اکنون صحبت در این باره زود است و باید بگذاریم هیات‌رئیسه انتخاب شود اما نگاه ما حمایتی و اولویت ما صعود به جام‌جهانی است. ما در این راستا برنامه‌ریزی خواهیم کرد و این اولویت ما خواهد بود. 
 
* علی‌نژاد: امیدوارم روزهای بهتری برای فوتبال رقم بخورد
معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان می‌گوید ایران مبلغ زیادی در فیفا پول دارد اما به دلیل شرایط تحریم نمی‌توانیم از این منابع استفاده کنیم. 
مهدی علی‌نژاد در حاشیه مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه تا الان که ما در خدمت دوستان بودیم، انتخابات در فضایی آرام و دموکراتیک برگزار شد و دیدیم رقابت نزدیکی بین نامزدها وجود داشت و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد انتخابات به دور دوم کشید و در نهایت آقای عزیزی‌خادم به مدت 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد که به ایشان تبریک می‌گویم. امیدوارم او و هیات‌رئیسه جدید بتوانند روزهای بهتری را برای فوتبال رقم بزنند. قطعا وزارت ورزش هم مثل همیشه حامی فوتبال خواهد بود. 
علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا عزیزی‌خادم گزینه وزارت ورزش بوده است یا خیر؟ گفت: ما از قبل گفته بودیم هیچ گزینه‌ای در انتخابات نداریم و اعضای مجمع افراد عاقل و صاحب اندیشه هستند و بر اساس ‌شناختی که از نامزدها داشتند، رای دادند و ما انتخابی نداشتیم. من مهندس نیستم و فکر نکنم علی کریمی روز مهندس را به من تبریک گفته باشد. 
او در پاسخ به چرایی عدم حضور وزیر ورزش در مجمع فوتبال ادامه داد: همزمان با انتخابات فدراسیون فوتبال ستاد ملی جوانان برگزار شد و به همین دلیل وزیر ورزش نتوانست در سالن انتخابات حضور داشته باشد. 
علی‌نژاد در پاسخ به اینکه «پس بحث قهر منتفی است؟» تاکید کرد: قهری وجود ندارد. 
او در پایان گفت: فدراسیون 5 تا 6 میلیون دلار از فیفا می‌خواهد و امیدواریم با رفع تحریم‌ها این امکان فراهم شود که فدراسیون به این منابع مالی دسترسی داشته باشد. از مسیر‌های مختلف برای دریافت این پول اقدام کرده‌ایم اما به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم این منابع را دریافت کنیم. فیفا هم علاقه‌مند است این پول را پرداخت کند اما به دلیل تحریم‌ها فعلا نتوانستیم.

Page Generated in 0/0044 sec