printlogo


کد خبر: 231151تاریخ: 1399/12/13 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با هاشم حیدری پس از کناره‌گیری فکری از استقلال
فرهاد مجیدی با تجربه شده است

سرانجام محمود فکری، سرمربی استقلال پس از جلسه با احمد مددی، مدیرعامل باشگاه، روز گذشته از سمت خود استعفا کرد تا آبی‌ها برای چهارمین فصل متوالی نیمکت فنی خود را نیمه راه تغییر دهند. از گزینه‌های جانشینی فکری- امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام و فرهاد مجیدی- نکونام به این پیشنهاد جواب منفی داد و مبلغ رضایتنامه قلعه‌نویی هم بالاست تا از میان گزینه‌های مدیران تنها مجیدی بماند. البته از گوشه و کنار هم خبر می‌رسد فرهاد مجیدی بزودی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب خواهد شد. در این باره «وطن‌امروز» با هاشم حیدری، پیشکسوت آبی‌ها گفت‌وگو کرد. 
***
  محمود فکری در جلسه با مدیرعامل استقلال از سمت خود استعفا کرد؛ اتفاقی که با توجه به روند بازی‌های استقلال قابل پیش‌بینی بود. 
من خودم منتقد فکری بودم، البته نه از نظر نتیجه و امتیازگیری، بلکه از نظر نحوه بازی. شما وقتی مربی انتخاب می‌کنید باید رزومه مربی را در نظر بگیرید. باید بدانید تفکر و سبک مربی چیست و از او چه می‌خواهید. اگر تیم برای قهرمانی بسته شده، نفراتی که به کادر فنی اضافه می‌کنید باید مجرب باشند. به نظر من اتفاق عجیبی نیست و مشخص بود فکری بزودی کنار می‌رود. مشخص بود مدیران از عملکرد فکری راضی نیستند اما به ظاهر می‌گفتند از او حمایت می‌کنیم. به هر حال تیم فکری با نفراتی که کنارش بودند و با توجه به نحوه بازی، امیدوار‌کننده ظاهر نشد. در واقع تیم او نشانی از یک تیم قهرمان نداشت؛ استقلال زمان او بیمار بود. 
  بهتر نبود قبل از آنکه خبر کنار رفتن فکری در رسانه‌ها منتشر شود، خود فکری نامه استعفایش را می‌نوشت؟
مربی که با تیم قرارداد می‌بندد، از یک طرف مسائل مالی را هم در نظر می‌گیرد تا متضرر نشود. الان هم نیمه فصل است و همه تیم‌ها مربی دارند و او ممکن است خانه‌نشین شود. به نظر من وقتی فکری دید اعضای هیأت‌مدیره راضی به ماندن او نیستند، بهتر بود زودتر استعفا می‌کرد و دیگر در تیم نمی‌ماند. شاید او می‌خواست بماند و خودش را ثابت کند اما وقتی دید نتیجه نمی‌دهد دوستانه جدا شد. 
  اگر فکری کادرش را از باتجربه‌ها انتخاب می‌کرد شاید هنوز سرمربی استقلال بود، نظر شما چیست؟
اختیار انتخاب کادر فنی با سرمربی است ولی به نظر من بزرگ‌ترین اشتباه محمود فکری این بود که استقلال را با نساجی یکی می‌دانست. شرایط کار در استقلال با همه تیم‌ها فرق دارد. در استقلال فیروز کریمی که به نظر من یکی از تاکتیکی‌ترین و منضبط‌ترین مربیان فوتبال ما است، نتیجه نگرفت. فکری می‌توانست از افراد باتجربه و پیشکسوتانی که امتحان پس داده‌اند، استفاده کند. یا حداقل کمیته فنی تشکیل می‌داد تا کمک حال او شوند. برهانی و عمران‌زاده آینده خوبی دارند ولی برای کادر استقلال جوان بودند و نیاز به تجربه بیشتر داشتند. 
  به احتمال فراوان فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب خواهد شد، نظر شما با این گزینه احتمالی چیست؟
گاهی تغییرات می‌تواند به یک تیم کمک کند تا شوکی به تیم وارد شود. امکان دارد فرهاد هم با چالش‌های فکری روبه‌رو شود اما ممکن است نسبت به فصول گذشته باتجربه‌تر شده باشد و نتیجه هم بگیرد. مجیدی نیاز به مشاورانی دارد که بتواند عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشد و نتایج بهتری در این فصل بگیرد. 
  با توجه به شرایط حال حاضر استقلال، امیدوار به قهرمانی این تیم هستید؟
هر اتفاقی ممکن است بیفتد. اختلاف امتیاز استقلال با صدر هم چندان زیاد نیست و می‌توان جبران کرد. زمان منصوریان هم استقلال تا لحظه آخر شانس قهرمانی داشت، استراماچونی هم ضعیف کار کرد ولی در ادامه شانس داشت و حالا هم داستان همان است. استقلال نیاز به یک بزرگ‌تر در تیم دارد که بتواند حواشی را جمع کند، کسی که همه از او حساب ببرند و بتواند حرف اول و آخر را در تیم بزند.

Page Generated in 0/0056 sec