printlogo


کد خبر: 231153تاریخ: 1399/12/13 00:00
اخبار

خبرگزاری تاس: اظهارات سعید ملایی کذب است
خبرگزاری تاس روسیه به بازتاب لغو محرومیت جودوی ایران پرداخت و به نقل از مقامات ایرانی عنوان کرد ورزشکار ایرانی به دنبال گرفتن تابعیت بوده و اظهارات دروغین مطرح کرده است. خبرگزاری تاس در رابطه با لغو محرومیت جودوی ایران از رقابت‌های جهانی نوشت: «فدراسیون جودوی ایران اکتبر ۲۰۱۹ در ارتباط با حادثه‌ای در مسابقات جهانی توکیو از همه مسابقات توسط این سازمان یا فدراسیون‌های عضو آن محروم شد. در جریان این مسابقات، مقامات ایرانی خواستار کنار کشیدن سعید ملایی جودوکار خود شدند که در وزن ۸۱ کیلوگرم رقابت می‌کرد تا از دیدار احتمالی با «ساگی موکی» نماینده اسرائیل جلوگیری کنند. ملایی دستورالعمل‌ها را دنبال نکرد و پس از مسابقات اعتراف کرد از بازگشت به وطن خود می‌ترسد. فدراسیون ایران اسنادی ارائه کرد مبنی بر اینکه مقامات این کشور هرگز این ورزشکار را به کناره‌گیری از مسابقات ملزم نکردند و اظهارات ملایی کذب است و به منظور تسریع در روند تغییر تابعیت بیان شده است. اخیرا نیز کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو گفته در روز رسیدگی به پرونده، اظهارات ملایی در نظر گرفته خواهد شد. فدراسیون جودوی ایران این تصمیم را ۳ بار در CAS فرجام‌خواهی کرد که در نهایت تعلیق پایان یافت».
 
فیفا و AFC انتخابات فدراسیون فوتبال را تأیید کردند
روسای فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا در پیام‌هایی جداگانه، به شهاب‌الدین عزیزی‌خادم تبریک گفتند. پس از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در ۱۰ اسفند (۲۸ فوریه) که در حضور نمایندگان فیفا و AFC  برگزار شد، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به ریاست این فدراسیون در ۵ سال آینده انتخاب شد. در روز انتخابات 2 نماینده از AFC به صورت حضوری و 2 نماینده هم به صورت آنلاین و یک نماینده هم از فیفا به صورت آنلاین بر روند انتخابات نظارت داشتند تا تمام مقررات و قوانین اساسنامه‌ای به صورت دقیق اجرا شود و هیچ ابهامی درباره فرآیند انتخاب هیات رئیسه وجود نداشته باشد. حتی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در هر مرحله انتخابات، به دقت با تلفن‌های همراه خود از تابلوی نتایج و صندوق‌های رای عکاسی کردند و به عنوان مستند به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستادند تا بعد از یک سال بلاتکلیفی به علت ایرادهای اساسنامه، فدراسیون فوتبال هم رئیس خود را بشناسد. در پی این موضوع، روسای فیفا و AFC هم به صورت جداگانه به شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال تبریک گفتند. 
 
تأثیر عجیب کاپیتان در صدرنشینی پرسپولیس و کسب ۱۲ امتیاز
کاپیتان باتجربه پرسپولیس عملکردی کم‌نظیر در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر داشته است تا تاثیرگذاری خود را در صدرنشینی تیمش تا پایان هفته شانزدهم گذاشته باشد. پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر مقابل سایپای تهران به پیروزی رسید تا با ۳۳ امتیاز در پایان هفته شانزدهم به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر تکیه بزند؛ بردی که روی گلزنی دوباره سیدجلال حسینی مدافع باتجربه این تیم کسب شد. کاپیتان پرسپولیس چهارمین گل خود را در فصل جاری برای پرسپولیس به ثمر رساند تا نقش بسزایی در کسب پیروزی اقتصادی دیگر برای تیمش با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی داشته باشد. سیدجلال 4 گل 3 امتیازی برای پرسپولیس ‌زده است تا عملکرد او در قلب دفاع پرسپولیس نه تنها مهم به شمار آید، بلکه گلزنی‌هایش نیز مورد ستایش کارشناسان قرار بگیرد؛ کاپیتانی که با ۳۹ سال سن و شقیقه‌هایی که سفید شده، برگ برنده سرخ‌ها در روزهای کرونایی شده است؛ مدافعی که جور مهاجمان جوان و بی‌دقت را می‌کشد تا قهرمان 4 دوره متوالی لیگ برتر برای رسیدن به رکوردی رویایی در فصل جاری قدم در مسیر تکرار قهرمانی بردارد. شهرخودرو، تراکتور، مس رفسنجان و سایپا تیم‌هایی در فصل بیستم لیگ برتر هستند که دروازه خود را مقابل سیدجلال نتوانستند بسته نگه دارند تا ۱۲ امتیاز سرخ‌ها در نتیجه ضربات سر و شوت‌های سرکش بازیکنی باشد که بدون ترس از مصدومیت در آستانه ۴۰ سالگی به درخشش خود ادامه می‌دهد.
 
فولاد ‌خوزستان میزبان العین امارات شد
باشگاه فولاد خوزستان ایران به عنوان میزبان دیدار با العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد. فولاد در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا روز ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ باید به مصاف تیم العین امارات برود. برنده این تک‌بازی راهی مرحله گروهی خواهد شد. سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد این تیم در دیدار با العین میزبان خواهد بود و ۲ تیم در خوزستان به مصاف هم می‌روند. به گفته آذری، نامه تایید میزبانی فولاد از AFC به باشگاه رسیده است.

Page Generated in 0/0062 sec