printlogo


کد خبر: 231162تاریخ: 1399/12/13 00:00
طی 24 ساعت ۸۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند
ایجاد محدودیت تردد نوروزی در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد

پس از 3 رقمی شدن آمار مرگ‌ومیر کرونایی‌ها (روز دوشنبه هفته جاری)، میزان قربانیان این بیماری در کشور دوباره دیروز سیر نزولی به خود گرفت و به زیر 100 نفر رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، رشد میزان مبتلایان و آمار جان‌باختگان بیماری «کووید-19»، مسؤولان و کادر پزشکی را وحشت‌زده کرده است که مبادا در پی عادی‌انگاری‌ها و کم‌توجهی به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته سال نو را بر مردم تلخ کند. سخنگوی وزارت بهداشت دیروز از شناسایی ۸ هزار و ۴۹۵ مبتلای جدید «کووید-19» در کشور طی ۲۴ ساعت خبر داد. سیماسادات لاری گفت: از ظهر روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه 12 اسفند بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۸۶ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسید. به گفته وی، خوشبختانه تاکنون یک‌میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۳ هزار و ۷۳۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. لاری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت‌آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند. 
احتمال ایجاد محدودیت‌ها در اوایل سال آینده
با شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های تردد برمی‌گردد. وزیر کشور گفت: اگصر برای نوروز وضعیت در استان‌ها و شهرهایی قرمز، نارنجی و زرد بود باید حتما محدودیت‌هایی اعمال شود که البته از نظر گردشگری، اقتصادی و تجاری مردم آنجا را دچار اشکال می‌کند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونا، امیدوار هستیم وضعیت به گونه‌ای باشد که استان‌ها و شهرهای بیشتری بتوانند از ظرفیت نوروز استفاده کنند اما تاکید بر این است که اگر وضعیت در استان‌ها و شهرهایی قرمز، نارنجی و زرد بود باید حتما محدودیت‌هایی اعمال شود که البته از نظر گردشگری، اقتصادی و تجاری مردم آنجا را دچار اشکال می‌کند. یک سال است که مردم با چنین مسأله‌ای مواجه هستند. تقریبا ۳ عید نوروز است که ما مواجه با محدودیت هستیم، در سال ۹۸ بحث سیل را در سطح وسیعی داشتیم که موجب شد مسافرت‌های ما کم شود. سال ۹۹ با بحث کرونا مواجه بودیم و الان هم در نوروز ۱۴۰۰ ادامه کرونا را داریم. وی افزود: در جلسه توصیه شد که با رعایت پروتکل‌ها و با رعایت همه شرایط اعلامی از طریق قرارگاه و ستاد بتوانیم ان‌شاءالله گردشگری و خرید و فروش مناسبی داشته باشیم. طبق گزارشی که اصناف در این زمینه ارائه دادند، نمایشگاه‌ها ممنوع شده، جشنواره‌های فروش کالا از امروز شروع شده است و در حوزه جهاد کشاورزی هم قرار شد چنین کارهایی انجام شود. 
چرا مرگ‌های کرونایی دوباره ۳ رقمی شد؟
وزیر بهداشت با اشاره به خیز ویروس جهش‌یافته، گفت: بی‌توجهی‌ها باعث شد دوباره به سمت مرگ‌های ۳ رقمی برویم. سعید نمکی افزود: با موج جدیدی که ایجاد شد، متأسفانه به‌رغم توصیه‌های مکرری که کردیم، باز هم برخی بی‌توجهی‌ها و نارفیقی‌ها ما را به سمت مرگ‌های ۳ رقمی برد. ما وقتی از یک پیک رد می‌شویم، تمام جسم و روح‌مان دچار فرسودگی است، بویژه همکاران‌مان در استان‌ها. باور کنید این روزها بر همکاران سختکوشم در استان خوزستان خیلی سخت می‌گذرد و ‌روزهای غیرقابل تصوری را سپری می‌کنند. ما نگران خیز این موج در استان‌های دیگر هم هستیم؛ دعا کنید بتوانیم بر این بلای خانمان‌سوز فائق آییم. 
 
 
 

Page Generated in 0/0048 sec