printlogo


کد خبر: 231163تاریخ: 1399/12/13 00:00
اخبار

افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس تصویب شد
لایحه افزایش نرخ کرایه حمل‌و‌نقل عمومی در صحن شورای شهر تهران با رأی مثبت اعضای شورا به تصویب رسید و نرخ کرایه‌های مترو، تاکسی و اتوبوس از اول اردیبهشت 1400 تغییر می‌کند. به گزارش فارس، لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی دیروز در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر پیشنهاد این کمیسیون را درباره نرخ بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی ارائه داد. وی گفت: پیشنهاد شهرداری تهران برای نرخ بلیت مترو در سال 1400 افزایش 45 درصدی بوده است که ما از آنها درخواست کردیم برای نخستین‌بار نرخ تمام‌شده را در شرایط کرونا حساب کنند. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به کاهش مسافران و افزایش هزینه‌ها در شرایط کرونا قیمت تمام‌شده بلیت مترو در سال 1400، 19 هزار و 859 تومان برآورد شده است که سهم شهروندان را از این قیمت 9 درصد در نظر گرفته‌ایم. وی تصریح کرد: البته بر اساس قانون یک‌سوم قیمت تمام‌شده را باید مردم، یک‌سوم را شهرداری و یک‌سوم را باید دولت بپردازد و اگر ما می‌خواستیم همین میزان را برای شهروندان در نظر بگیریم بیش از 9 درصد می‌شد. وی اعلام کرد: متوسط نرخ بلیت مترو در سال 1400، 75/24 درصد افزایش خواهد داشت که البته برای بلیت‌های تک‌سفره حومه تهران مانند هشتگرد متفاوت است و به طور کلی می‌توان گفت نرخ بلیت مترو در سال آینده کمتر از 25 درصد به طور میانگین بیشتر می‌شود. علیخانی اعلام کرد: ‌همچنین نرخ کرایه خطوط اتوبوس از ابتدای اردیبهشت 1400 افزایش می‌یابد که شهرداری پیشنهاد افزایش 35 درصدی داده ولی نظر ما متوسط افزایش نرخ 25 درصد است. این عضو شورای شهر تهران گفت: درباره نرخ کرایه تاکسی‌ها شرایط متفاوت است و نمی‌توانیم از جیب راننده‌های تاکسی ببخشیم ولی در کمیسیون پیشنهاد دادیم به شهرداری اجازه داده شود نرخ کرایه در خطوط تاکسی حداکثر تا 35 درصد بیشتر شود. سرانجام این لایحه در صحن شورا با مخالفتی همراه نبود و لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی در سال 1400 با 14 رأی موافق به تصویب رسید. 
 
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ‌پنجشنبه
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های ‌پراکنده در استان‌های مختلف کشور، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه (۱۴ اسفند) خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه امروز (۱۳ اسفند) در شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش ‌پراکنده رخ خواهد داد، گفت: ‌پنجشنبه (۱۴ اسفند) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب به کشور، در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، شمال فارس، جنوب اصفهان و در اواخر وقت دامنه‌های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت. به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، جمعه (۱۵ اسفند) با تقویت این سامانه بارشی، گستره بارش‌ها علاوه ‌بر مناطق ذکرشده به شمال شرق کشیده خواهد شد. روز شنبه (۱۶ اسفند) هم برای شمال شرق بارش‌های ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود. 
 
اعطای شناسنامه به فرزندان با مادر ایرانی در قم آغاز شد
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی قم گفت: در راستای قانون تابعیت، نمی‌توانستیم به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی و پدران خارجی تابعیت ایرانی اعطا کنیم اما با تلاش‌های صورت‌گرفته و مصوبه مجلس در سال ۹۸ این موضوع تبدیل به قانون و در سال ۹۹ اجرا شد. عباس شیرمحمدی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اظهار داشت: پرونده‌های بررسی‌شده در اداره کل اتباع خارجی استانداری یکهزار و ۵۰۰ فقره است که ۵۰۰ پرونده به مراجع ذی‌ربط جهت اخذ استعلام و اعطای تابعیت ایرانی ارسال‌ شده است. وی با اشاره به اعلام ثبت‌نام متقاضیان از طریق سامانه استانداری در قم، ابراز کرد: تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون تشکیل پرونده داده‌اند که تعداد ۲ هزار پرونده در دفاتر خدمات اداره کل اتباع استان در حال بررسی است. طی استعلامات صورت‌گرفته، تعداد ۷۰ پرونده جهت دریافت شناسنامه به ثبت اداره ثبت احوال استان ارسال ‌شده است. در حاشیه این جلسه ۳ مورد شناسنامه در اختیار خانواده‌های اتباع قرار گرفت. 
 
آغاز پویش نیروهای جوان انقلاب اسلامی «پنجا» 
با قرائت متن پیام آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی، پویش نیروهای جوان انقلاب اسلامی «پنجا» به صورت رسمی آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخشی از متن پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی آمده است: در اوضاع کنونی تشکیل گروه‌های هماهنگ از نیروهای جوان متدین در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گامی جدی و بسیار موثر است. این نوع فعالیت‌ها در شناسایی و ساماندهی نیروهای تازه‌نفس مؤمن و انقلابی که آینده‌سازان این کشور و حافظان اندیشه‌ها و آرمان‌های گران‌سنگ انقلاب اسلامی هستند، تعیین‌کننده و راه‌گشاست. در این مراسم همچنین دکتر علیرضا احمدی، عضو هیأت مؤسس شورای هماهنگی نیروهای جوان انقلاب اسلامی گفت: در راستای اجرایی کردن این پویش، یک سامانه‌ای با نام مخفف «پنجا» نیز راه‌اندازی شده است. از آنجایی که در دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم این نام را برگزیدیم، چرا که این دهه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای نظام اسلامی برخوردار است. این پویش از اتاق فکر قدرتمندی استفاده می‌کند و در آینده با توسعه در استان‌های کشور به یک تشکیلات گسترده تبدیل می‌شود. وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این پویش، عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: یکی از نکات مطرح‌شده در بیانیه گام دوم به‌کار‌گیری اخلاق و معنویات در کارهاست. اگر ما اخلاق و معنویات را در کارهای خود در نظر بگیریم، بسیاری از مشکلات و بی‌اخلاقی‌ها برطرف می‌شود. جوانان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این پویش می‌توانند به سایت www.panjajavan.ir مراجعه کنند. 

Page Generated in 0/0156 sec