printlogo


کد خبر: 231187تاریخ: 1399/12/14 00:00
اخبار

در پی درگذشت عالم مجاهد قاضی شیخ احمدالزین صادر شد 
پیام تسلیت رهبر انقلاب به سیدحسن نصرالله
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به آقای حاج سیدحسن نصرالله، درگذشت عالم مجاهد قاضی شیخ احمدالزین، رئیس هیات امنای تجمع علمای مسلمین در لبنان را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدحسن نصرالله دامت برکاته
خبر درگذشت عالم مجاهد قاضی شیخ احمدالزین، رئیس هیات امنای تجمع علمای مسلمین در لبنان را دریافت کردم. وظیفه‌ خود می‌دانم این حادثه‌ مولمه را به علمای معزز و بازماندگان و ارادتمندان و شاگردان ایشان در لبنان و سایر بلاد عموماً و جنابعالی خصوصاً، تسلیت بگویم.
دفاع مسؤولانه و عالمانه‌ او از نهضت امام خمینی و از مقاومت علیه جبهه استکبار و صهیونیزم و همراهی باثبات ایشان با مبارزات ضداستکباری ملت‌های منطقه در طول سالیان طولانی، هیچگاه از خاطره تاریخ مقاومت نخواهد رفت. اینجانب ضمن تسلیت مجدد به مردم لبنان و خصوصاً به همراهان و همرزمان ایشان در تجمع علمای مسلمین لبنان، رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم از خداوند متعال خواستارم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۹ رجب ۱۴۴۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
 
همراهی جمهوری‌خواهان برای ادامه پروژه فشار حداکثری توسط بایدن
پایگاه خبری «فیری بیکن» به نقل از سران سیاست خارجی حزب جمهوری‌خواه آمریکا، گزارش داد اعضای این حزب در تلاشند با یک سری اقدامات مانع بازگشت واشنگتن به برجام و رفع تحریم‌های ایران شوند. به گزارش ایسنا، این پایگاه خبری - تحلیلی واشنگتن گزارش داد: اعضای جمهوری‌خواه کنگره در حال کار روی یک سری اقدامات هستند که شامل فشار برای ممانعت از رفع تحریم‌های ایران تا زمانی می‌شود که برنامه هسته‌ای ایران به طور کامل برچیده نشده است. این گزارش می‌افزاید: به همین منظور، کمیته تحقیقاتی جمهوری‌خواهان روز سه‌شنبه از «دقیق‌ترین» طرح خود برای مقابله با امتیاز دادن دولت بایدن به تهران و کنار گذاشتن کارزار «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران رونمایی کرد. حزب جمهوری‌خواه در این طرح که فری‌بیکن به نسخه‌ای از آن دسترسی پیدا کرده، وعده داده است با هرگونه کاهش تحریم‌های ایران تا زمانی که این کشور برنامه هسته‌ای و موشکی خود را متوقف و تمام زندانیان آمریکایی را آزاد نکرده و همچنین دست از حمایت از به گفته آنها تروریسم برنداشته است، مقابله کند. به گفته منابع نزدیک به کمیته مطالعاتی حزب جمهوری‌خواه، این طرح یکی از جامع‌ترین موضع‌گیری‌های سیاسی است که این حزب در تاریخ ۴۷ ساله خود اتخاذ کرده است.
 
قدرت پهپادی ارتش در شرایط فشار حداکثری دشمن شکوفا شد
فرمانده کل ارتش در جشنواره فرهنگی مصباح که روز گذشته در سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش برگزار شد، با اشاره به رزمایش‌های اخیر ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی پس از ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح کمتر از ۲۴ ساعت آماده برگزاری رزمایش‌های مختلف شد و طرح‌های خود را به‌سرعت ارائه کرد و در کمتر از ۱۰ روز ۴ رزمایش بزرگ برگزار شد؛ البته ما آماده بودیم همچنان رزمایش‌های متعددی را بدون فوت وقت و به طور مستمر برگزار کنیم ولی نیاز نشد. به گزارش روابط عمومی ارتش، سرلشکر موسوی با اشاره به توان کم‌نظیر پهپادی ارتش، گفت: قدرت پهپادی ارتش در اوج تحریم‌ها ظهور کرد؛ یعنی در شرایط بسیار سخت تحریمی و فشار حداکثری، قدرتی به عنوان قدرت پهپادی ارتش ظهور و بروز کرد که کارشناسان نباید ریشه ظهور این قدرت را در ارقام بودجه دنبال کنند؛ این قدرت ریشه در اراده، استحکام خانواده‌های کم‌نظیر ارتش و ریشه در اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا و معنویت دارد. وی ادامه داد: ناو بندر مکران و جنگنده بومی کوثر و سامانه‌های راداری و پدافندی و تجهیزات حوزه رزم زمینی، همه در همین تنگ‌دستی‌ها و فشار تحریم‌ها به دست آمد. امیر موسوی با تاکید بر لزوم توجه مجلس شورای اسلامی در تخصیص بودجه دفاعی کشور، عنوان کرد: انتظار ما از مجلس و دولت محترم این است که برنامه‌ریزی دقیقی در بودجه‌ریزی خود برای توان دفاعی کشور داشته باشند، زیرا حراست از دستاوردها و حدود و ثغور مرزهای کشور و هزاران تجهیزات دفاعی که نیاز به تعمیر و نگهداری و توسعه دارند، قطعا نیاز به بودجه و برنامه‌ریزی مالی دارد و ما در این رابطه از مجلس محترم انتظار داریم اعتبارات را دقیق مدنظر قرار دهد.
 
وزارت دفاع مکلف به مقابله با تروریسم زیستی و شیمیایی شد
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلف به ارزیابی مواد غذایی و دارویی جهت مقابله با تروریسم زیستی و شیمیایی شد. به گزارش  مهر، نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند الحاقی ۲ تبصره «۱۷» ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند. در بند الحاقی ۲ تبصره «۱۷» ماده واحده لایحه بودجه آمده است: به منظور مقابله با تروریسم زیستی و شیمیایی و جلوگیری از آلوده کردن آحاد جمعیت کشور و منابع ملی، علاوه بر ممیزی و بازرسی‌های معمول سازمان غذا و دارو، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح مکلف است با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام لازم را جهت ارزیابی مواد اولیه، فرآورده‌ها، محصولات و کالاهای غذایی، آشامیدنی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و مواد و محصولات زیستی (بیولوژیک) از نظر وجود عوامل زیستی و شیمیایی پرخطر، زیان‌آور، سمی و جنگی به عمل آورند و از واردات و توزیع مواد غیرمجاز جلوگیری کنند. هرگونه واردات، ذخیره‌سازی، توزیع، عرضه و فروش مواد مذکور منوط به انجام آزمایش تعیین میزان آلودگی زیستی و شیمیایی و تایید سلامت آنها است. 

Page Generated in 0/0116 sec