printlogo


کد خبر: 231239تاریخ: 1399/12/14 00:00
اخبار

پاسخگویی به شایعات و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن در دستور کار پلیس
فرمانده ناجا گفت: پاسخگویی به شایعات و برخی هجمه‌های رسانه‌ای دشمن باید با جدیت دنبال شود؛ گاهی یک فیلم ساختگی یا تقطیع‌شده در راستای هجمه به پلیس منعکس و منتشر می‌شود و عده‌ای بدخواه، عملیات روانی علیه پلیس راه می‌اندازند. سردار حسین اشتری در بیست‌و‌سومین گردهمایی تخصصی معاونان و مدیران حوزه اجتماعی ناجا با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت‌های ناجا‌ اظهار داشت: هیچ سازمانی این حجم گستردگی، تنوع ماموریتی و اختیارات نیروی انتظامی را ندارد. وی ادامه داد: نیروی انتظامی یک نهاد اجتماعی‌محور است و به دلیل گستردگی و طیف ارتباطی و تعاملی که با مردم دارد، رویکرد ناجا نیز اجتماعی‌محور است. فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه مردم پشتوانه عظیم پلیس هستند، بر لزوم حفظ و ارتقای این سرمایه ارزشمند تاکید کرد و افزود: برای ارتقای امنیت، نظم و جلوگیری از بی‌قانونی باید مردم در صحنه باشند و مشارکت کنند. یکی از راه‌هایی که می‌توانیم مردم را به مشارکت تشویق کنیم، استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و تولیدات هنری اعم از فیلم، انیمیشن، موشن‌گرافی و... است.
 
ادامه رسیدگی به پرونده شهرداران مناطق ۲ و ۸ تهران
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداران مناطق ۲ و ۸ تهران با قید وثیقه آزاد شده‌اند، گفت: این افراد متهمند و بررسی و رسیدگی به پرونده آنها همچنان ادامه دارد. محسن هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا این ۲ شهردار به فعالیت خود در شهرداری تهران بازمی‌گردند، گفت: این موضوع را از پیروز حناچی، شهردار تهران سوال کنید. به هر حال این ۲ نفر متهم هستند و باید مسائل مربوط به آنها رسیدگی شود. 
 
ساماندهی 90 درصد معتادان متجاهر در سال آینده
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به جزئیات اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت: ‌تاکنون 70 درصد معتادان متجاهر ساماندهی شده‌اند و سال آینده این میزان به 90 درصد خواهد رسید. به گزارش فارس، اسکندر مؤمنی در پاسخ به این پرسش که «قانون جدید مبارزه با مواد مخدر چه ویژگی‌ای دارد؟» اظهار داشت: ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان، خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و کارآموزی و اشتغال از جمله محورهای اصلی اصلاحات اعمال‌شده در قانون جدید است؛ همچنین اقدامات پیشگیرانه و الزام همه دستگاه‌ها نسبت به آن مورد توجه قرار گرفته است. وی در ادامه با اشاره به برنامه این ستاد جهت ساماندهی معتادان متجاهر گفت: بیش از 70 درصد معتادان متجاهر ساماندهی شده‌اند؛ معتادان متجاهر باقیمانده نیز با اجرای قانون جدید مبارزه با مواد مخدر و ایجاد مراکز نگهداری، سال 1400 تا حدود 90 درصد ساماندهی می‌شوند. 
 
هدف‌گذاری بنیاد برکت برای پوشش بیمه‌ای خانه‌های روستایی
مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه امسال هدف‌گذاری شده که خانه‌های روستایی ۱۵ تا ۱۶ استان کشور بیمه حوادث شوند، گفت: همچنین مقرر شده است تا ۲ سال آینده در شهرستان دنا و منطقه زلزله‌زده سی‌سخت هزار طرح اشتغال‌زایی ایجاد شود. سیدامیرحسین مدنی اظهار کرد: ستاد اجرایی ۳ سال می‌شود که ورود جدی‌ در بحران‌های کشور داشته است. وی با بیان اینکه هر اتفاقی که رخ دهد ما از طریق شبکه جهادی ورود پیدا می‌کنیم، افزود: از همان شب وقوع زلزله در سی‌سخت، ما با هماهنگی با استاندار کهگیلویه‌و‌بویراحمد و نماینده ولی فقیه در استان، شبکه جهادی و مدیران ستاد در منطقه حاضر شدیم. مدنی گفت: ۹ مرکز مدیریت بحران در کشور داریم که کالا‌ها و اقلام ضروری در آنجا دپو می‌شوند که از همان شب وقوع زلزله از نزدیک‌ترین مکان‌ها اقلام به سی‌سخت ارسال شد. مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه امسال هدف‌گذاری شده که خانه‌های روستایی ۱۵ تا ۱۶ استان کشور بیمه حوادث شوند، تصریح کرد: استانداران، بنیاد برکت و مسؤولان استان سهم‌هایی را گذاشتند تا این خانه‌ها بیمه شوند. وی ادامه داد: در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد و شهرستان سی‌سخت ۳۲ هزار خانوار روستایی بیمه شده بودند که از این تعداد ۵ هزار و ۷۹۱ خانه بیمه شده آسیب دیدند.
 
طرح ترافیکی نوروز ۲۰ اسفند آغاز می‌شود
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از آغاز طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ از ۲۰ اسفند سال جاری خبر داد. سردار سیدکمال هادیانفر در نشست جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ گفت: مسافرت‌ در نوروز ۱۳۹۹ کاهش ۶۸ درصدی داشت و در شرایط خاص امسال، قرارگاه سفرهای نوروزی با مشارکت همه دستگاه‌ها طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند. وی ادامه داد: راهداری، اورژانس، هلال‌احمر و پلیس در طول ۲۳۶ هزار کیلومتر جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی انجام وظیفه می‌کنند. رئیس پلیس راهور گفت: بهترین کاهش تردد را در نوروز ۱۳۹۹ داشتیم، محدودیت‌ ترددها و طرح‌های شبانه باعث کاهش شیوع کرونا شد و هر جا پروتکل‌ها نقض شد، افزایش ابتلا به این بیماری را شاهد بودیم. هادیانفر افزود: بخش زیادی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و سفری انجام نشد اما با توجه به اینکه آستانه تحمل مردم به دلیل سفر نکردن در سال جاری به سر آماده است، باید تمهیدات لازم در این زمینه برای سال بعد در نظر گرفته شود. 
 

Page Generated in 0/0067 sec