printlogo


کد خبر: 231269تاریخ: 1399/12/16 00:00
اخبار

حذف پورتو از جام حذفی پرتغال
تیم فوتبال پورتو در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال برابر براگا شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. 
تیم فوتبال پورتو در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال میزبان براگا بود که این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود براگا تمام شد. بازی رفت ۲ تیم هم با نتیجه تساوی یک- یک تمام شده بود. به این ترتیب پورتو از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو با تصمیم سرمربی این تیم از ابتدا در ترکیب اصلی حضور نداشت و نیمکت‌نشین بود. پورتو در دقایق ۹، ۱۴ و ۲۸ سه گل دریافت کرد. سرمربی پورتو بعد از گل دوم در دقیقه ۲۳ مهدی طارمی را وارد زمین کرد. این تیم در دقیقه ۳۰ توسط «اوتایوو» یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. در دقیقه ۷۵ هم «موسی ماره‌گا» گل دوم را وارد دروازه براگا کرد اما در ادامه تیم پورتو از گلزنی بازماند و در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. این در حالی بود که براگا با اخراج یکی از بازیکنانش از دقیقه ۳۴، 10 نفره شده بود. طارمی که در ۲ بازی گذشته پورتو گلزنی نکرده بود، در دیدار مقابل براگا نیمکت‌نشین شد اما نه نیمکت‌نشینی و نه حضورش در زمین نتوانست باعث موفقیت پورتو شود. بازیکن ایرانی در جام حذفی پرتغال ۵ گل به ثمر رسانده بود و در صورت گلزنی در بازی با براگا می‌توانست حتی مدعی آقای گلی این رقابت‌ها باشد اما «آبل رویز» بازیکن براگا با ۲ گلی که به پورتو زد، تعداد گل‌های خود را در جام حذفی به عدد ۷ افزایش داد. پورتو در حال حاضر در لیگ پرتغال هم وضعیت خوبی ندارد و با صدرنشین مسابقات ۱۰ امتیاز اختلاف دارد. 
***
خصوصی‌سازی ناموفق در مشهد
مالک باشگاه شهرخودرو موافقت خود را با انتقال کامل امتیاز باشگاه شهرخودرو به استان خراسان رضوی اعلام کرد. به گزارش ایسنا، در جلسه دوم نمایندگان استان از جمله نماینده دادستانی و اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان خراسان رضوی با ۴ نماینده تام‌‌الاختیار فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو، نمایندگان این باشگاه موافقت خود را با انتقال کامل امتیاز این باشگاه به هیات فوتبال مشهد اعلام کردند. طبق این توافق، قرار است نامه موافقت حمیداوی طی چند روز یعنی تا پایان روز دوشنبه به اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی برسد و همچنین کارهای انتقال امتیاز نیز تا پنجشنبه هفته آتی انجام شود. طی این مدت تمام هزینه‌های باشگاه برعهده استان و هیات فوتبال مشهد خواهد بود و در نتیجه باشگاه شهرخودرو یا همان پدیده سابق پس از ۲ سال خصوصی‌سازی ناموفق دوباره به بخش دولتی بازمی‌گردد. 
***
کمالوند و غلامپور در تمرین استقلال
مراسم معارفه فرهاد مجیدی و دستیارانش در تیم استقلال برگزار شد. مراسم معارفه سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال، با حضور احمد مددی، علی نامداری، محمدحسین مولایی و بازیکنان، پیش از تمرین پنجشنبه برگزار شد. احمد مددی، مدیرعامل استقلال در جمع بازیکنان ضمن تشکر از زحمات کادر فنی قبلی استقلال گفت: امروز در کنار آقای مجیدی، از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه هستیم. ما با تمام وجود از ایشان در راه قهرمانی حمایت می‌کنیم. ایشان و کادر فنی‌اش قطعا با تلاش شما بازیکنان می‌توانند دل هواداران را شاد کنند. پس از آن، بازیکنان استقلال در ابتدا به نرم‌ دویدن و گرم کردن زیر نظر فراز کمالوند مشغول شدند. کمالوند و بهزاد غلامپور دستیاران جدید مجیدی در استقلال هستند. بازیکنان استقلال بعد از حدود ۲۵ دقیقه گرم کردن و کار ساده با توپ، به ۴ تیم ۷ نفره تقسیم شدند و به رقابت درون تیمی با یکدیگر مشغول شدند. در این جلسه تمرینی همه بازیکنان حضور داشتند و تنها داریوش شجاعیان به صورت اختصاصی کار کرد. 
***
صیادمنش و قلی‌زاده در نظرسنجی بهترین لژیونر هفته آسیا
اللهیار صیادمنش و علی قلی‌‌زاده ۲ بازیکن فوتبال ایران در نظرسنجی بهترین لژیونر هفته قاره آسیا قرار گرفتند. کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق روال معمول، نظرسنجی بهترین بازیکنان آسیایی شاغل در لیگ‌های اروپایی در هفته گذشته را برگزار کرد. در این نظرسنجی جدید، نام علی قلی‌زاده بازیکن ایرانی تیم شارلوای بلژیک و اللهیار صیادمنش بازیکن ایرانی تیم زوریا لوهانسک اوکراین دیده می‌شود. صیادمنش در بازی حساس زوریا مقابل شاختار در اوکراین، ۹۰ دقیقه بازی کرد، یک پاس گل داد، ۸۳ درصد دقت پاس داشت و در ۱۷ تقابل، برنده شد. همچنین علی قلی‌زاده در بازی شارلوا مقابل خنک در ۹۰ دقیقه حضور خود، یک گل زد، در ۱۰ تقابل پیروز شد و ۴ دریبل موفق داشت. 

Page Generated in 0/0229 sec