printlogo


کد خبر: 231281تاریخ: 1399/12/16 00:00
اخبار

جمعیت امام علی(ع) منحل شد
بر اساس حکم دادگاه، جمعیت موسوم به امام علی(ع) منحل شد. دادگاه رسیدگی به فعالیت‌های این جمعیت در تاریخ ۱۲ اسفندماه با دادخواست وزارت کشور تشکیل شد و در نهایت دادگاه رای به انحلال جمعیت موسوم به امام علی(ع) را صادر کرد. 
گفتنی است طی سال‌های اخیر اعتراضات زیادی نسبت به فعالیت‌های غیرمرتبط این جمعیت با موضوع خیریه و امداد به مستضعفان مطرح شده بود. بر اساس گزارش وزارت کشور، مطالب خلاف و نیز بعضا شائبه‌هایی درباره انحرافات گسترده در مدیریت این تشکیلات مطرح است. پیش از این کلیپ‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد سرکرده این تشکیلات به ساحت ائمه هدی توهین‌هایی بی‌شرمانه می‌کند، همچنین در شکوائیه منتشر شده، درج شد که سرکرده این گروه در واکنش به حضور بی‌سابقه مردم ایران در مراسم تشییع سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با ناراحتی ادبیات زشتی را علیه شهید سلیمانی به کار برده است. 
این موضوعات بخوبی نشان می‌دهد این تشکیلات برخلاف آنچه در زمان شروع به کار خود و کسب مجوز از وزارت کشور مطرح کرده، رفتارهایی مرتکب شده که اساسا ارتباطی با موضوع خیریه و کمک به مستضعفان نداشته است.  
***
واکسیناسیون گروه دوم از فروردین
 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن توضیح وضعیت بیماری کرونا در استان خوزستان، از ورود یک میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کوواکس طی روزهای ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۸ فروردین ۱۴۰۰ و آغاز واکسیناسیون گروه دوم اولویت‌های تزریق واکسن خبر داد. دکتر علیرضا رئیسی، درباره تامین واکسن آسترازنیکا از سبد کوواکس، گفت: تاریخ حدودی که برای ارسال واکسن به ما اعلام شده است به ترجمه فارسی و تقویم ایران مابین ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۸ فروردین ۱۴۰۰ است. میزان واکسنی که در این موعد قرار است به دست‌مان برسد حدودا یک میلیون دوز است که برای گروه دوم اولویت تزریق می‌شود. رئیسی با بیان اینکه به این ترتیب با رسیدن این واکسن‌ها، واکسیناسیون دومین گروه اولویت مشخص شده در سند ملی آغاز می‌شود، تاکید کرد: در فاز دوم به ترتیب افراد بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ و بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای ۱۶ تا ۶۴ سال واکسن دریافت می‌کنند. وی ادامه داد: با احتساب تولید واکسن ایرانی کرونا از تیرماه به بعد، حجم بسیار زیادی واکسن به دست‌مان می‌رسد. رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه استان خوزستان در وضعیت قرمز است، تصریح کرد: رفت و آمدها کاملا محدود است و خودروهای غیربومی یا نمی‌توانند وارد استان شوند یا با جرایم سنگینی مواجه خواهند شد. 
***
بارش‌های ۵ روزه در برخی استان‌ها
 سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق، از تداوم بارش‌ها طی ۵ روز آینده در برخی استان‌ها خبر داد. به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، دیروز (جمعه) در اکثر مناطق کشور به جز بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق سامانه بارشی فعال بود. این سامانه تا بعدازظهر امروز شنبه در نواحی‌ای از سواحل شرق دریای خزر، دامنه‌های شرقی البرز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور خواهد بود. از اواخر وقت امروز (شنبه 16 اسفند) این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد. همچنین بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه نیز در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال غرب کشور و سه‌شنبه در نواحی‌ای از شمال افزایش ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. در 5 روز آینده بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در نواحی جنوبی کشور به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود. امروز شنبه با جنوبی شدن جریانات، برای سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش دمای 8 تا 12 درجه پیش‌بینی شده و از روز یکشنبه تا اواسط هفته دمای هوا برای این مناطق 6 تا 8 درجه کاهش خواهد یافت. 
 
* بارش برف راه ارتباطی ۱۰۰ روستای بستان‌آباد را بست
رئیس اداره راهداری بستان‌آباد گفت: بارش سنگین برف که از شامگاه پنجشنبه گذشته آغاز شده است، راه ارتباطی ۱۰۰ روستای این شهرستان را مسدود کرد. اسد چوپانی با بیان اینکه میزان بارش برف در ارتفاعات به بیش از ۷۰ سانتیمتر می‌رسد، افزود: راه‌های اصلی در این شهرستان با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شده و رفت‌و‌آمد در آنها در جریان است و راه ارتباطی ۳۰ روستا نیز در آستانه بازگشایی است.
***
رئیس کمیته امداد:
 قرار نیست خیریه‌ها حذف شوند
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سامانه جامع نیکوکاری، می‌خواهد عملکرد نهادهای حمایتی و خیریه‌ها را ساماندهی کند و قرار نیست خیریه‌ها حذف شوند. سید‌مرتضی بختیاری در مراسم رونمایی از سامانه شبکه مراکز نیکوکاری محلی و سامانه جامع نیکوکاری استان همدان، اظهار کرد: در برنامه‌های کاری کمیته امداد، کلماتی مانند احسان، نیکوکاری، خیر، انفاق و ایثار از واژگان نورانی است. وی درباره سامانه جامع نیکوکاری، ادامه داد: این سامانه کمک می‌کند اطلاعات نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی در یک‌جا بارگزاری شود. بختیاری خاطرنشان کرد: سال ۹۸ مجموع کمک‌های مردمی ۷۹ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان بود و امسال که فشار اقتصادی بیشتر شد، تا پایان بهمن‌ماه مجموع کمک‌های مردمی به ۱۱۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان رسید. 

Page Generated in 0/0066 sec