printlogo


کد خبر: 231283تاریخ: 1399/12/16 00:00
با دستور روحانی دولتی‌ها دست‌به کار می‌شوند
بوی بد تهران برطرف می‌شود؟

بوی نامطبوع از سال 97 میهمان ناخوانده شهر تهران شده و از آن سال تاکنون به موضوعی لاینحل بین دستگاه‌های اجرایی مبدل شده است. سرمنشاء این ناهنجاری زیست‌محیطی بعد از گذشت ۳ سال هنوز مشخص نشده تا پرونده این موضوع به چالشی دیگر برای مدیریت شهری مبدل شود. به گزارش «وطن‌امروز»، عدم توانایی مسؤولان اجرایی شهر در شناسایی علل و راهکارهای از بین رفتن این بوی نامطبوع، کار را به جایی رساند که رئیس‌جمهور نیز به عنوان بالاترین مقام اجرایی خواستار رفع این معضل شد. 
حسن روحانی که پنجشنبه گذشته در آیین افتتاح همزمان ایستگاه‌های متروی قیام و دولاب به صورت ویدئوکنفرانس سخن می‌گفت بر ضرورت برنامه‌ریزی برای رفع بوی نامطبوع جنوب تهران تاکید کرد. 
وی اظهار کرد: در رابطه با تهران بنده 3 نکته را بیان می‌کنم که شهردار تهران مورد توجه قرار دهد؛ نخستین مسأله بوی نامطبوع جنوب تهران است که همه عوامل دولت هم برای این کار بسیج شدند که این کار انجام شود از جمله وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط‌زیست. این یکی از کارهای بسیار مهم در تهران محسوب می‌شود و دولت هم آمادگی هر مقدار کمک را در این بخش دارد تا در این 6 ماه پیش رو انجام بدهیم. البته می‌دانم کار بسیار سختی است و پروژه‌ای بسیار وسیع اما باید قدم به قدم آن را به جلو ببریم. 
وی ادامه داد: مساله دوم نامتناسب بودن ارتفاع ساختمان‌ها در بسیاری از محلات تهران با سایر پارامتر‌هاست که کلا شکل و قیافه منطقه و محله را بهم می‌ریزد و این مشکلی است برای مردم تهران و مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند که انشاءالله این مساله هم دنبال شود. 
رئیس‌جمهور در ادامه افزود: مساله سوم که درباره آن اقدامات مناسبی نیز تاکنون صورت گرفته، مربوط به جمع‌آوری متکدیان و تکدی‌گری است. این پدیده بسیار زشت است و ضربه زننده به فرهنگ جامعه به حساب می‌آید. در این میان جایگاه تهران نیز دچار خلل می‌شود. به وزیر کشور رفع این معضل را چندبار تأکید کردم اما باز هم متأسفانه تکدی‌گری در تهران وجود دارد که ان‌شاءالله همه مواردی که مورد نیاز مردم است از جمله مسائلی که بنده اشاره کردم مرتفع شوند. 
روحانی در پایان گفت: البته کرونا به بسیاری از بخش‌ها آسیب زد و به بخش درآمد شهرداری هم صدمه زد ولی حالا این درآمد پایداری که لایحه آن آماده و انجام شد، می‌تواند کمک بزرگی برای شهرداری‌ها در سراسر کشور باشد. 
حال باید دید با وجود ورود مستقیم دولت به مقوله بوی نامطبوع تهران، سرمنشأ این مشکل زیست‌محیطی شناسایی خواهد شد یا خیر؟ مردم چشم‌انتظار یک اقدام عملی برای حصول نتیجه در این بخش هستند، چرا که تاکنون سهم مردم از مجموعه اقدامات انجام شده تداوم استنشاق بوی نامطبوع بوده است.

Page Generated in 0/0156 sec