printlogo


کد خبر: 231294تاریخ: 1399/12/16 00:00
آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای توسعه امنیت پایدار غرب و شمال غرب تأکید کرد
تضمین امنیت مرزها با رسیدگی به معیشت مرزنشینان

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بیست‌و‌سومین سفر استانی خود روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسؤولان عالی قضایی وارد ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی شد. 
رئیس دستگاه قضا در ابتدای این سفر از مجتمع فولاد ارومیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت. رئیس قوه ‌قضائیه با اشاره به ظرفیت اشتغال‌زایی مجتمع فولاد ارومیه عنوان کرد: طبق گفته سرمایه‌گذار، این واحد تولیدی ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۳ هزار نفر را دارد؛ بر همین مبنا با توجه به نیاز مبرم کشور به تمهید امکانات برای جهش تولید، ضروری است هر چه سریع‌تر با بهره‌گیری از نیرو‌های انسانی موجود در استان، نسبت به راه‌اندازی این مجتمع اقدامات مقتضی انجام شود. آیت‌الله رئیسی در ادامه ضمن استماع سخنان سرمایه‌گذار مجتمع فولاد ارومیه، نماینده بانک و استاندار آذربایجان غربی، برای راه‌اندازی این واحد تولیدی، ضرب‌الاجل ۲ ماهه تعیین کرد و گفت: بر مبنای قوانین موجود و دستورالعمل صادره، باید هر چه سریع‌تر مسائل مابین سرمایه‌گذار مجتمع فولاد ارومیه و بانک تسهیلات‌دهنده مرتفع شده و این واحد صنعتی ظرف ۲ ماه در مدار تولید و اشتغال قرار گیرد. رئیس دستگاه قضا در ادامه تصریح کرد: در مسیر رفع مشکلات مجتمع فولاد ارومیه، دستگاه قضایی و دادگستری آذربایجان غربی نهایت مساعدت را به عمل خواهند آورد و رئیس دادگستری استان نیز در جلسات شورای اقتصاد مقاومتی، موضوع راه‌اندازی این مجتمع تولیدی را با جدیت دنبال خواهد کرد. 
آیت‎‌الله سیدابراهیم رئیسی همچنین در جلسه شورای توسعه امنیت پایدار غرب و شمال غرب که با حضور استانداران و مسؤولان بلندپایه امنیتی استان‎های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان و کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مقولاتی که می‎تواند تضمین‌کننده امنیت این مناطق باشد، رسیدگی به وضعیت معیشت مرزنشینان است. در مقوله تبادلات مرزی، موضوع تجهیز گمرکات به دستگاه‎های کنترلی الکترونیکی پیشرفته از ضروریات است. همچنین تبادل کالا‌ها در مرز نیز باید تابع سیاست‌های صادراتی و وارداتی کشور باشد. وی به موضوع بازاراچه‌های مرزی نیز اشاره کرد و گفت: طرحی که به عنوان جایگزین بازارچه‎های مرزی بود، بنا بر گزارشات مسؤولان استان‌های مرزی و مسؤول محترم قرارگاه حمزه، توفیق نداشته است، لذا باید با انجام کار کارشناسی همه‌جانبه، موانع ایجاد بازارچه‌های مرزی رفع شده و مرزنشینان برای انجام تبادلات مرزی ساماندهی شوند. 
آیت‌الله رئیسی همچنین در دیدار قضات و کارکنان قضایی آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت روزآمد شدن قضات و کارکنان دستگاه قضایی بیان داشت: موضوع‌شناسی تخصصی در کنار حکم‌شناسی از ضروریات کار قضاوت است و این امر با توجه به تخصصی شدن و پیچیدگی برخی موضوعات از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. بر همین اساس، قضات باید در آموزش و تشخیص موضوع روزآمد باشند. 
دیدار امام جمعه اهل سنت مهاباد برنامه بعدی آیت‌الله رئیسی بود. امام جمعه اهل تسنن مهاباد، در دیدار با آیت‌الله رئیسی از ایشان برای سفر به شهر مهاباد دعوت کرد که رئیس قوه ‌قضائیه نیز با ابلاغ سلام به مردم مهاباد، تاکید کرد در نخستین فرصت ممکن در جمع مردم این شهر حضور خواهد یافت. در این دیدار امام‌جمعه اهل سنت مهاباد درخواست عفو و رأفت نسبت به برخی زندانیان کُرد را نیز مطرح کرد که در این باره نیز رئیس قوه‌ قضائیه موافقت کرد پس از بررسی پرونده‌ها، نسبت به آن اقدام شود. 

Page Generated in 0/0049 sec