printlogo


کد خبر: 231331تاریخ: 1399/12/17 00:00
اخبار

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی
تذکرات محیط‌زیستی رهبر انقلاب باید در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود
رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: باید فرمایشات رهبر انقلاب درباره مسائل زیست‌محیطی، نصب‌العین تمام برنامه‌ریزی‌های کشور قرار گیرد. سمیه رفیعی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل حفاظت از محیط‌زیست اظهار کرد: به طور کلی مواضعی که رهبر انقلاب درباره محیط‌زیست اتخاذ کردند، می‌توان گفت در بین تمام رهبران دنیا بی‌نظیر است. وی افزود: اینکه ایشان در سخنان‌شان به اصل پنجاهم قانون اساسی اشاره کردند و اینکه مسؤولان باید این موضوع را جدی بگیرند، این روزها باید به‌طور جدی نصب‌العین تصمیمات و اقدامات قرار گیرد. رفیعی ادامه داد: موضوعاتی که رهبر انقلاب در روز درختکاری مطرح کردند، مبنای تخصصی و علمی دارد که ‌ای کاش مسؤولان کشور چه در حوزه قانونگذاری و چه در حوزه اجرا، این نگاه را داشتند؛ رهبر انقلاب نیز با اعتقاد به موضوع محیط‌زیست این مساله را مطرح کردند. وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره ریزگردها و اهمیت حفاظت و حراست از جنگل‌‌ها و منابع طبیعی اظهار کرد: باید فرمایشات رهبر انقلاب درباره این مسائل زیست‌محیطی، نصب‌العین تمام برنامه‌ریزی‌های کشور قرار گیرد بویژه در برنامه هفتم توسعه به طور قطع باید این موارد لحاظ شود. رفیعی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، آسیب‌هایی به محیط‌زیست به دلیل سیاست‌گذاری‌ها اشتباه وارد شد، متذکر شد: اگر مواردی که رهبر انقلاب در روز درختکاری امسال مطرح کردند، بویژه در برنامه هفتم توسعه و برنامه‌ریزی‌های کشور نصب‌العین قرار گیرد، ما کمترین آسیب را با بیشترین بازدهی اقتصادی خواهیم داشت.
***
بارش‌ها در کشور ادامه دارد
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، طی روز دوشنبه (۱۸ اسفند) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران و برف خواهیم داشت. به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز سه‌شنبه (۱۹ اسفند) در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و در شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر روز چهارشنبه (۲۰ اسفند) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، بارش در این مناطق آغاز می‌شود، اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۲۱ اسفند) گستره بارش کل نوار شمالی و برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور را در برخواهد گرفت. همچنین بارش‌ها در گیلان، مازندران، جنوب اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت. ضیاییان افزود: در این مدت بارش برف در ارتفاعات سبب کاهش دید و لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود.
***
مراکز درمان اعتیاد در آستانه ورشکستگی
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور با بیان اینکه تقاضای درمانگران، منطقی شدن تعرفه‌های درمان اعتیاد است، گفت: اگر تعرفه‌ها تغییر جدی نکند ورشکستگی مراکز درمان اعتیاد دور از انتظار نیست. علی غلامی درباره تعرفه‌های درمان اعتیاد اظهار داشت: کانون درمانگران اعتیاد خواهان بازنگری کلی در تعرفه‌های مراکز درمان اعتیاد است و خواهان این هستیم که بیمه سلامت با احتساب تمام هزینه‌های مراکز درمان اعتیاد که شامل دارو، خدمات غیردارویی، حقوق پرسنل، استهلاک سرمایه و... می‌شود، تعرفه واقعی برای مراکز درمان اعتیاد تعیین کنند که با این شیوه عقب‌افتادگی هزینه‌های مراکز درمان اعتیاد و فراموشی این مراکز طی سال‌های گذشته جبران شود. غلامی اظهار کرد: حداکثر سقفی که بیمه سلامت برای افزایش تعرفه‌ها در نظر می‌گیرد بین 8 درصد است. این عدد اصلا مشکلات هزینه‌ای را که مراکز درمان اعتیاد در این سال‌ها گریبانگیرش بودند جبران نمی‌کند. وی اضافه کرد: مخارج یک مرکز درمان سرپایی اعتیاد به طور میانگین ۱۹ میلیون تومان خواهد شد. این در حالی است که کل هزینه‌ای که ما در یک ماه از 100 بیمار می‌توانیم دریافت کنیم ۱۷ میلیون و 800 هزار تومان است. 
***
ساماندهی و استقرار دستفروشان در 130 غرفه
معاون شهردار منطقه ۶ تهران، با اشاره به جزئیات طرح ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال گفت: دستفروشان در ۱۳۰ غرفه استقرار می‌یابند. علیرضا علی‌بخشی از احراز هویت و شناسنامه‌دار شدن تعداد قابل توجهی از دستفروشان تهران خبر داد و گفت: فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع در چهارراه ولیعصر در نظر گرفته‌ایم که در فاز اول، ۱۳۰ نفر از بساط‌گستران در غرفه‌های ۴متری ایجاد‌شده در این فضا مستقر می‌شوند و در فاز دوم تعداد غرفه‌ها به ۲۰۰ غرفه افزایش پیدا خواهد یافت. احراز هویت بساط‌گسترانی که در این فضا استقرار می‌یابند انجام شده و این طرح از هفته جاری کلید می‌خورد. معاون شهردار منطقه ۶ تهران در پاسخ به اینکه تکلیف برخی دستفروشانی که تمایلی به شناسنامه‌دار شدن و شرکت در طرح ساماندهی و استقرار در غرفه‌ها نداشته باشند چه خواهد شد اظهار کرد: با افرادی که از طرح ساماندهی تمکین نمی‌کنند و مقاومت نشان می‌دهند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و از بساط‌گستری آنها در حاشیه خیابان جلوگیری می‌شود. علی‌بخشی در ادامه به اقدام برخی واحدهای صنفی از جمله لباس‌فروشی‌ها به استقرار رگال لباس در خیابان که نوعی بساط‌گستری به شمار می‌رود، اشاره کرد و گفت: این واحدهای صنفی را شناسایی کرده‌ایم و از طریق شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران، به آنها اخطار داده شده است تا از گسترش این شیوه هم جلوگیری شود.  

Page Generated in 0/0049 sec