printlogo


کد خبر: 231342تاریخ: 1399/12/17 00:00
اخبار

سیدحسن نصرالله از رهبر انقلاب تشکر کرد
دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، در پیامی خطاب به رهبر حکیم انقلاب اسلامی از ایشان تشکر کرد. به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله در این پیام از طرف خود و تمام برادران، علما، عزیزان و خانواده علامه مجاهد مرحوم شیخ «احمدالزین» رحمت‌الله علیه، رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین در لبنان و همچنین شاگردان، دوستان و دوستداران او، به خاطر ابراز همدردی و تسلیت پدرانه رهبر انقلاب در پی درگذشت رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین این عالم مجاهد، مخلص و جانفشان در راه مقاومت و جهاد و وحدت اسلامی تشکر و قدردانی کرد. در این پیام آمده است: «با جناب‌عالی عهد می‌بندیم که راه آن مرحوم بزرگوار را ادامه دهیم و برای تحقق اهداف و آرزوهایی که او بدان باور داشت و در راه آن سعی می‌کرد، همواره تلاش کنیم». در بخش پایانی این پیام همچنین برای طول عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و عزت، پیروزی و توفیق برای ایشان در رهبری این امت و دفاع از کرامت و شرافت آن در مواجهه با طاغوت‌های دنیا دعا شده است. پیش‌تر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت در پی درگذشت رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین در لبنان، تأکید کرده بودند دفاع مسؤولانه و عالمانه‌ شیخ احمدالزین از نهضت امام خمینی(ره) و از مقاومت علیه جبهه استکبار و صهیونیسم و همراهی با ثبات ایشان با مبارزات ضداستکباری ملت‌های منطقه هیچ‌گاه از خاطره تاریخ مقاومت نمی‌‌رود. 
***
در دیدار سفیر روسیه در تهران
پیام  پوتین به رهبر انقلاب را ولایتی دریافت کرد
سفیر روسیه در ایران در دیدار با علی‌اکبر ولایتی، پیام ولادیمیر پوتین در پاسخ پیام مقام معظم رهبری که توسط رئیس مجلس ارائه شد را تقدیم کرد. لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در دیدار با علی‌اکبر ولایتی، پیام رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ پیام مقام معظم رهبری که توسط محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شد را تقدیم کرد. ولایتی در ابتدای این دیدار، ایران و روسیه را دوستان مهم و همسایه‌های پایدار خواند و قدمت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و روابط استراتژیک بین ۲ کشور را عامل مهم استمرار مناسبات راهبردی ۲ کشور در حوزه‌های گوناگون دانست. ولایتی تاکید کرد: روابط ایران و روسیه راهبردی با حفظ احترام متقابل است. لوان جاگاریان، سفیر روسیه هم که حامل پاسخ پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به پیام مقام معظم رهبری بود که چندی قبل توسط قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به وی ارائه شده بود، ضمن تقدیم این پیام به ولایتی، با ابراز خرسندی از روند رو به رشد توسعه روابط ۲ کشور گفت: تقویت و تحکیم روابط دوجانبه بین روسیه و ایران به قوام و تداوم مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین انجامیده است و ۲ کشور قدم‌های موثری برای ارتقای مناسبات برداشته‌اند.
***
گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ارمنستان درباره ثبات منطقه
خبرگزاری دولتی «آرمن پرس» ارمنستان از گفت‌وگوی تلفنی «آرا آیوازیان» وزیر خارجه این کشور با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد. بر اساس این گزارش، وزرای خارجه ۲ کشور در این تماس درباره مسائل دوجانبه به گفت‌وگو پرداختند. ۲ طرف از پویایی گسترش روابط مبتنی بر دوستی چندصد ساله ۲ کشور ابراز خرسندی کرده و آمادگی متقابل برای تقویت بیشتر آن از جمله از طریق گفت‌وگوی سیاسی در سطوح مختلف را مورد تایید قرار دادند. طبق گزارش طرف ارمنستانی، وزیر خارجه جمهوری ارمنستان و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مرتبط با امنیت و ثبات منطقه هم رایزنی کردند. طرفین همچنین نقش همکاری هماهنگ در پرداختن به چالش‌های جدید منطقه‌ای را مورد تاکید قرار دادند. وزیر امور خارجه ایران بهمن‌ماه در سومین مقصد سفرهای منطقه‌ای خود با مقامات ارمنستانی در ایروان دیدار و گفت‌وگو کرد. او در دیدار وزیر خارجه ارمنستان گفت برای ایران، ارمنستان همسایه‌ای مهم است و مرزهای ایران و ارمنستان همیشه مرزهای دوستی و همکاری بوده است. ظریف همچنین گفت ایران برای توسعه بیشتر روابط با ارمنستان در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی آمادگی دارد و ۲ کشور نگرانی‌های مشترک از جمله حضور تروریست‌ها را دارند. 
***
درخواست سناتورهای آمریکایی برای تحریم تسلیحاتی ایران
۲ سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در ادامه سیاست‌های دولت سابق «دونالد ترامپ»، با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه آمریکا، خواستار وضع تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی شدند. وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» در این باره گزارش کرد، سناتور «جونی ارنست» و «بیل هیگیرتی» چهارشنبه هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به بلینکن، از او درخواست کردند تحریم‌های تسلیحاتی را علیه جمهوری اسلامی به‌رغم منقضی شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران در اکتبر ۲۰۲۰ تحمیل کنند. این ۲ سناتور جمهوری‌خواه در نامه خود با تأکید بر لزوم جلوگیری از ورود ایران به بازار خرید و فروش تسلیحات، اینطور نوشتند: «ما باید تحریم‌های تسلیحاتی جدی و مؤثری وضع کنیم که همراه با تحریم‌های ثانویه است تا کشورها و شرکت‌ها را از فروش تسلیحات و مهمات به ایران منع کند و همچنین از فروش تسلیحات ایران به کشورهای دیگر جلوگیری کند». این سناتورهای جمهوری‌خواه با تکرار اتهامات خود، جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای ایالات متحده و همپیمانان و شرکای این کشور دانستند. 

Page Generated in 0/0062 sec