printlogo


کد خبر: 231378تاریخ: 1399/12/18 00:00
اخبار

شکایت 1500 بیمه شده از اجرای ناقص طرح حذف دفترچه بیمه
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی گفت: با اجرای طرح حذف دفترچه بیمه از ابتدای اسفندماه، هزار و ۵۰۰ مورد شکایت از سوی بیمه‌شدگان دریافت کردیم. شهرام غفاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات بیمه‌شدگان هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی بدون دفترچه بیمه، اظهار کرد: با اجرای طرح حذف دفترچه بیمه از ابتدای اسفندماه، هزار و ۵۰۰ مورد شکایت از سوی بیمه‌شدگان دریافت کردیم که در پذیرش مشکل داشتند و نصف این تعداد شکایت‌ها از تهران بود. وی افزود: برای حل این مشکل، تفاهمنامه‌ای را طی ۲ روز گذشته با وزارت بهداشت امضا کردیم و معاونان وزارت بهداشت به مدیران و رؤسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی هم ابلاغ کردند. وی با بیان اینکه طی این تفاهمنامه، وزارت بهداشت تمام دانشگاه‌های علوم‌پزشکی را مکلف کرد تا زمانی که نسخه‌نویسی الکترونیک اجرا نشده است بدون دفترچه، بیمه شده را بپذیرند، گفت: در این شرایط، دیگر یک مورد از عدم پذیرش بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی هم بدون دفترچه از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد مورد پذیرش نیست. 
***
کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خیران به زلزله‌زدگان سی‌سخت
مسؤول جمعیت امام رضایی‌ها از ارسال کمک‌های خیران به شهر زلزله‌زده سی‌سخت به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد. حسین یکتا گفت: از همان ساعات اولیه زلزله، تیم‌های ارزیاب جمعیت بویژه مدیریت خیریه «کنارتم هموطن» و مدیریت بحران جمعیت به منطقه اعزام شدند و میزان خسارات، کوچه به کوچه و خانه به خانه ارزیابی شد. وی با بیان اینکه جمعیت امام رضایی‌ها، جامعه هدف خود را زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های سادات قرار داده، افزود: 50 خانواده سادات و 200 زن سرپرست خانوار، تحت پوشش بسته ارزاق به ارزش یک میلیون تومان و کمک‌های نقدی خیران سراسر کشور به ارزش 350 میلیون تومان قرار گرفتند.  یکتا به شرایط کرونایی موجود در سی‌سخت اشاره کرد و گفت: انجام تست سریع کرونا به صورت روزانه برای ۱۰۰ نفر، خرید و بسته‌بندی ۴۰۰ پک سنتی جهت کرونا شامل (داروی امام‌کاظم(ع)، عسل طبیعی سبلان، حلوا ارده و چای به) در بین مردم شهر بیدخونی به ارزش 34 میلیون تومان، خرید دارو برای بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی به ارزش 7 میلیون تومان، خرید و توزیع ۲۰ هزار عدد ماسک ۳ لایه و هزار عدد الکل ضدعفونی‌کننده دست به ارزش 31 میلیون تومان هم از اولویت‌های خدمت‌رسانی جمعیت بوده است. 
***
افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال ۱۴۰۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای سال ۱۴۰۰ تعیین شده است مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، تا حد امکان افزایش یابد. احسان ارکانی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: درباره مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، بحثی در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم که تکالیفی که در سال جاری در بودجه دیده شده بود به صورت دقیق رعایت نشده است. وی عنوان کرد: در سال جاری قرار بود مجموع رقم خالص دیده شده برای مستمری جامعه هدف افزایش یابد که وزارت تعاون به جای افزایش رقم، رقم افزوده شده به ردیف اعتباری را به افراد جدید اضافه کرد و به جای اینکه رقم خالص به افراد فعلی را افزایش دهد، یکسری افراد جدید را تحت پوشش گرفت و این خلاف نظر قانون‌گذار در لایحه ۱۳۹۹ بوده است. ارکانی افزود: برای سال ۱۴۰۰ تعیین شده است که مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا حد امکان افزایش یابد. 
***
کاشت 5/1 میلیون اصله درخت مثمر توسط بنیاد مستضعفان کلید خورد
با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، ۱۰ طرح بزرگ کشاورزی این بنیاد در اقصی نقاط کشور افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد. همچنین دیروز (یکشنبه) همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری، عملیات غرس بیش از 5/1 میلیون اصله درخت مثمر توسط بنیاد مستضعفان کلید خورد. به گزارش تسنیم، با حضور سیدپرویز فتاح، 6 طرح بزرگ کشاورزی بنیاد مستضعفان در نقاط مختلف کشور، افتتاح و عملیات اجرایی 4 طرح کشاورزی دیگر به صورت همزمان آغاز شد. بر اساس این گزارش، این طرح‌ها که مصادف با هفته درختکاری، افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد، بیش از 1050 هکتار به وسعت باغات و گلخانه‌های کشور اضافه خواهد کرد و برای اجرایی شدن آنها، بنیاد مستضعفان سرمایه‌گذاری‌ای معادل 350 میلیارد تومان را انجام داده است. همزمان با برگزاری این مراسم، بیش از 5/1 میلیون اصله درخت مثمر نیز توسط بنیاد مستضعفان در سراسر کشور غرس شد. 
***
انتقال مصدومان با مترو در بحران‌ها
 سخنگوی سازمان اورژانس از بررسی طرح پایلوت استفاده از مترو برای انتقال مصدومان و بیماران حین بحران‌ها خبر داد. مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بررسی شرایط انتقال مصدومان و بیماران با مترو در شرایط خاص و بحرانی، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در شهرهای بزرگ با آن روبه‌رو هستیم این است که در زمان بروز حوادث و بلایا، احتمال این وجود دارد که مسیرهای تردد شهری دچار مشکل شود. وی ادامه داد: بر همین اساس درخواست ما این بود که به عنوان پایلوت در طرح اول برای دسترسی مسیرهای مترو به بیمارستان‌های پایتخت و تروما سنترها زیرساختی در شرکت متروی تهران ایجاد شود که خوشبختانه این هماهنگی انجام شد. سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: چند رمپ برای چند بیمارستان در نظر گرفته شد و طرح به صورت پایلوت نیز بررسی شده است؛ امیدواریم هر چه سریع‌تر این رمپ‌ها به صورت کارشناسی برای بیمارستان‌هایی که به مترو دسترسی دارند، انجام شود. وی افزود: در حال حاضر این انتقال در ۲ بیمارستان میلاد و امام خمینی تهران صورت گرفته اما زیرساخت‌های لازم برای ۶ بیمارستان دیگر نیز وجود دارد و امیدواریم که به آنها نیز رسیدگی شود. 

Page Generated in 0/0063 sec