printlogo


کد خبر: 231388تاریخ: 1399/12/18 00:00
اخبار

مقاومت در برابر دشمن بر پایه تکیه و اعتماد به جوانان
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از نمایشگاه نخستین رویداد «تا ثریا» که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد، اظهار داشت: جوانان ما در سال‌های گذشته بسیج شدند و کارهای علمی برجسته‌ای انجام دادند که این باعث شده امروز قله‌های علم و فناوری توسط جوانان این مرز و بوم در حال فتح شدن باشد. وی افزود: جوانان ما پا به عرصه شکوفایی و علم می‌گذارند و می‌توانند اکتشاف‌های بزرگی انجام دهند و به همین جهت است که توانسته‌ایم به‌رغم همه تحریم‌ها، نیازهای اساسی جامعه را رفع کنیم و کشوری را به نمایش بگذاریم که در آن تحریم‌ها اثری ندارد؛ چون ذهن جوانان، به کشورمان قدرت می‌دهد و این منجر به ساختن فردای ایران اسلامی می‌شود. فرمانده کل سپاه در ادامه بیان کرد: در سایه قدرت دفاعی، حریفان بزرگی داریم اما با وجود این می‌توانیم این قدرت‌ها را شکست دهیم، البته قدرتی که داریم در سایر عرصه‌ها مانند عرصه‌های عمرانی و اقتصادی نیز نمود دارد و این بیانگر آن است که نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در مقابل فشار همه‌جانبه و تحریم‌های دشمنان ایستاده است و این ایستادگی را مرهون تلاش جوانانی است که برخی از آنها دستاوردهای خود را در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده‌اند. سرلشکر سلامی با بیان اینکه نقشه مقاومت ما تکیه و اعتماد به همین جوانان است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی دارای رهبری با اراده و صاحب اندیشه‌های نو برای ترسیم قله‌های پیشرفت است؛ همچنین ملتی داریم که سرشار از آگاهی و دانش هستند و علاوه بر این، جوانان کشورمان پرچمداران علمی آینده ایرانی هستند که پیشگام تشکیل تمدن نوین اسلامی است، لذا امیدواریم مردم بویژه جوانان کشورمان با امید و استقامت خود بتوانند از گردنه‌های سخت پیش رو عبور کنند. 
***
بازدید سرلشکر باقری از قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح دیروز از قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا‌(ص) بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیروز با حضور در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از قسمت‌های مختلف مرکز فرماندهی و عملیات پدافند هوایی کشور بازدید کرد. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ، سردار سرتیپ عبدالهی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل و تعدادی از معاونان و مسؤولان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در این بازدید سرلشکر باقری را همراهی کردند. در این بازدید امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده، جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ، گزارشی از اقدامات انجام‌شده توسط این قرارگاه طی سال اخیر ارائه کرد. 
***
شناسایی پیکر پاک شهید خلبان بیک‌محمدی پس از 32 سال
پیکر مطهر شهید «بیرجند‌بیک ‌محمدی»، از خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش که اخیرا در خاک عراق کشف شده است، شناسایی شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسمی که امیر سرتیپ نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش و تعدادی از مسؤولان و پیشکسوتان این نیرو در منزل شهید «بیرجند بیک‌محمدی» حضور داشتند، و یک مکالمه تلفنی، خبر کشف پیکر مطهر این شهید سرافراز را به خانواده معظم ایشان اطلاع داد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین قاضی، رئیس اداره عقیدتی- سیاسی نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ خلبان بقایی، فرمانده اسبق نهاجا حضور داشتند. خلبان شهید بیرجند بیک‌محمدی ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد، وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران، یکم آبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.  این خلبان شجاع ششم خردادماه سال ۶۷ در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین‌شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت. 
***
24 اسفند آغاز محاکمه نازنین زاغری
وکیل مدافع نازنین زاغری، متهم ایرانی - بریتانیایی از آزادی موکلش پس از تحمل دوران محکومیت جرم اولش خبر داد. به گزارش ایسنا، حجت کرمانی در این باره گفت: موکلم محکومیت قبلی که داشته شنبه به پایان رسید و پابندش باز شد، زیرا او یک سال با پابند بیرون بود که امروز باز شد. وی افزود: همچنین زمان رسیدگی به پرونده دوم موکلم به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ۲۴ اسفندماه در دادگاه انقلاب تعیین شده است. زاغری ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران به مقصد انگلستان به اتهام موارد امنیتی بازداشت شد. 
***
وزیر خارجه چین:
آمریکا تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران را لغو کند
وزیر خارجه چین گفت امیدوار است آمریکا تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران را بردارد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر خارجه چین در نشست خبری سالانه خود ابراز امیدواری کرد دولت جدید آمریکا دست به اقداماتی صادقانه در قبال ایران بزند، ازجمله تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران را لغو کند. وی همچنین گفت ایران نیز (پس از لغو تحریم‌ها) رویکردی مسؤولانه در این زمینه اتخاذ کند. وانگ یی تصریح کرد: ما امیدواریم ایران و آمریکا بتوانند در یک روند متقابل و به صورت گام به گام برای حل مسائل پیرامون برجام قدم بردارند.

Page Generated in 0/0105 sec