printlogo


کد خبر: 231400تاریخ: 1399/12/19 00:00
سینما

اکران «دینامیت» در شرایط فعلی به صلاح نیست
سید مسعود اطیابی، کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» معتقد است اکران این فیلم درحال حاضر به صلاح نیست. به گزارش «وطن‌امروز»، سید مسعود اطیابی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به پروژه‌های سینمایی که آماده اکران دارد، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اکران فیلم سینمایی «دینامیت» نداریم، البته این را هم باید بگویم که برای این فیلم درخواست نمایش نداده‌ایم. وی ادامه داد: «دینامیت» جزو گزینه‌های مورد نظر سینماداران و شورای صنفی نمایش بود اما ما به دلیل شرایط موجود تمایلی به اکران این فیلم سینمایی نداریم. این کارگردان با اشاره به اینکه صلاح نیست «دینامیت» در حال حاضر اکران شود به مهر گفت: این فیلم باید زمانی اکران شود که مردم روحیه سینما رفتن را داشته باشند و سینماها به صورت 100 درصد باز شود. وی ادامه داد: همچنین فیلم سینمایی «انفرادی» را برای اکران عمومی در نظر داریم که این فیلم نیز همانند «دینامیت» در شرایط مناسب اکران می‌شود. تا زمانی که این ۲ پروژه را روی پرده سینما نبریم، ترجیح می‌دهم تولید هیچ فیلم سینمایی را آغاز نکنم. اطیابی در پایان گفت: قرار بود «تگزاس ۳» را جلوی دوربین ببریم که تولید این فیلم سینمایی نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است. 
***
4 فیلم جدید مجوز ساخت گرفتند
در جلسه اخیر شورای پروانه ساخت سینمایی، فیلم «تا فردا» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی مجوز ساخت گرفت. به گزارش«وطن‌امروز»، در جلسه اخیر شورای پروانه ساخت سینمایی ۴ فیلم سینمایی مجوز ساخت گرفتند. در این جلسه با ساخت فیلم‌های «ملاقات خصوصی» به نویسندگی مشترک امید شمس و علی سرآهنگ، کارگردانی امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان، «سیرک سگ» به نویسندگی و کارگردانی داریوش رضایی و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی، «روز سیب» به تهیه‌کنندگی الهه نوبخت و کارگردانی و نویسندگی محمود غفاری و «تا فردا» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی، کارگردانی علی عسگری و نویسندگی مشترک علی عسگری و علیرضا خاتمی موافقت شد.
***
بزرگداشت جمشید هاشم‌پور در جشنواره فیلم‌های ورزشی
در مراسم پایانی دوازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران از حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم‌ ملی فوتبال ایران، مسعود اسکویی گوینده رادیو و جمشید هاشم‌پور بازیگر سینما تجلیل می‌شود.  به گزارش «وطن‌امروز»، پنجشنبه ۲۱ اسفند مراسم پایانی دوازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران با معرفی برگزیدگان و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های مدنظر، در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی- ورزشی انقلاب «راگادید» برگزار می‌شود. در این مراسم از سال‌ها فعالیت ارزنده حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم‌ ملی فوتبال ایران، مسعود اسکویی گوینده رادیو و جمشید هاشم‌پور بازیگر مطرح سینمای ایران تجلیل خواهد شد.  نکوداشت مرحوم علی انصاریان و تجلیل از مقام مادر، اهدای نشان سفیران فرهنگی ورزش به چند چهره ورزشی و سینمایی و تجلیل از برگزیدگان سینمای ایران در جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه این رویداد خواهد بود.  در این دوره جشنواره علاوه بر فیلم‌های سینمایی، داستانی در قالب‌های کوتاه، بلند و پویانمایی، فیلم‌های مستند، برنامه‌های تلویزیونی، تیزر و نماهنگ تولیدشده در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸، آثاری با موضوعات المپیک و پاراالمپیک، ورزش و مبارزه با اعتیاد و فیلم‌های کوتاه موبایلی و ویدئویی با موضوع بازی‌های محلی، بومی و عشایری در بخش ویژه این رویداد حضور دارند. بیش از ۷۰۰ اثر از ۵۴ کشور در این دوره حضور داشته و داوری شده است. 

Page Generated in 0/0049 sec