printlogo


کد خبر: 231408تاریخ: 1399/12/19 00:00
افشاگری یک عروس دیگر ملکه پس از پرنسس دایانا درباره خاندان ویندسور مگان مارکل: خانواده سلطنتی انگلیس نژادپرستند!
گیس‌کشی سلطنتی
* وقتی باردار بودم، نگران این بودند که وقتی بچه متولد می‌شود پوستش چقدر تیره است!

 شیطان‌پرستی، کودک‌آزاری، فساد جنسی و اخلاقی، پولشویی و تجارت‌های کثیف و قتل مخالفان؛ فعلا همه آنچه تاکنون درباره خاندان سلطنتی انگلیس افشا شده را به کناری بگذارید. جدیدترین اتهامی که به خاندان ویندسور وارد شده، نژادپرستی است. ظاهرا مثل همه سنت‌های مضحک و منحط خانواده سلطنتی بریتانیا، سنت افشاگری عروس‌های‌شان نیز به قوت خود باقی است. با این حساب با آنچه مگان مارکل، نخستین عضو آمریکایی خانواده سلطنتی درباره حساسیت آنها به رنگ پوست فاش کرده، شاید باید منتظر باشیم که سنت خفه کردن صدای یک منتقد درون حلقه‌ای نیز همانند آنچه 25 سال پیش درباره عروس قبلی ملکه اجرا شده، تکرار شود. این هنرپیشه سابق هالیوودی که پدری سفیدپوست و مادری آفریقایی‌تبار دارد، سال 2018 به ازدواج پرنس هری، نوه ملکه (پسر کوچک‌تر چارلز پسر ارشد ملکه) درآمد اما او بتدریج رفتاری معارض آداب دست و پا گیر اشرافیت انگلیسی از خود بروز داده که جدیدترین مورد افشاگری‌اش جلوی شوهر سلطنتی و دوربین یک شوی پربیننده تلویزیونی آمریکایی بود. مگان مارکل که حالا لقب دوشس ساسکس را یدک می‌کشد، در مصاحبه با اوپرا وینفری، مجری تیره‌پوست مشهور که یکشنبه گذشته از شبکه سی‌بی‌اس پخش شد، در حضور هری از دختری که در راه دارد صحبت کرد و البته اینکه رفتار خاندان سلطنتی گاهی چنان بر او گران آمده که او را به فکر خودکشی انداخته است. شاید به همین دلیل مارکل و هری سال پیش تصمیم گرفتند عناوین سلطنتی را رها کرده و با بریدن از کاخ باکینگهام، برای زندگی خارج از جو سنگین دربار ملکه به کالیفرنیای آمریکا بروند. او صریحا اعتراف کرد پیش از وصلت با خاندان ویندسور- که در حقیقت ریشه‌ای آلمانی دارند- بسیار ساده‌لوح‌تر از آن بوده که متوجه باشد با چه کسانی فامیل می‌شود. 
حتی برداشت بی‌بی‌سی، بنگاه خبری سلطنتی بریتانیا نیز این است که عروس ملکه در این مصاحبه خاندان سلطنتی را به نژادپرستی، دروغگویی و بی‌وجدانی و بی‌تفاوتی متهم کرده است. 
به گفته مارکل، بزرگ‌ترین بغض او از رفتار خاندان سلطنتی به پیش از تولد پسر نخست او و هری به نام آرچی مربوط می‌شود، زمانی که اطرافیان ملکه الیزابت مدام در رابطه با رنگ پوست تیره احتمالی فرزندی که در راه داشت، وی را مورد تحقیر قرار می‌دادند. 
او می‌گوید: «آنها نمی‌خواستند [فرزند ما] پرنس یا پرنسس باشد، بی‌آنکه بدانند جنسیتش چیست چون در هر صورت نمی‌خواستند ملاحظات امنیتی شامل حال او شود».
مارکل همچنین بدون اشاره به نام یکی از وابستگان الیزابت دوم ادامه می‌دهد: «درست در آن ماه‌هایی که باردار بودم، او در بحث‌هایش نیش می‌زد که تو نه عنوان (سلطنتی) دریافت می‌کنی نه مصونیت. همچنین او نگران این بود که وقتی بچه متولد می‌شود پوستش چقدر تیره است». به گفته مارکل، او احساس کرده دیگر اعضای خاندان سلطنتی در چنین مواقعی هیچ کمکی به وی نکرده و برعکس کل موضوع حساسیت نژادپرستانه‌شان را انکار کرده‌اند. انتقادات مارکل نه فقط خود خاندان ویندسور بلکه وابستگان دربار لندن و حتی شخصیت‌های رسانه‌ای انگلیس را هم شامل می‌شود، از جمله اینکه او فاش می‌کند هنگام نخستین گفت‌وگویش به عنوان عروس ملکه با نشریه معتبر تایمز لندن، مورد تحقیر نژادپرستانه مصاحبه‌کننده قرار گرفته است. 
این افشاگری‌ها افکار عمومی را به یاد اختلافات پرنسس دایانا، همسر پیشین چارلز، پسر ملکه می‌اندازد که در نهایت به طلاق آنها و افشاگری‌های او از اسرار مخوف داخل دربار منجر شد که از آن جمله وجود حلقه‌های کودک‌آزاری و تجاوز جنسی به سردستگی شوهر ملکه فیلیپ بود. بسیاری از انگلیسی‌ها معتقدند دایانا بهای آن افشاگری‌ها را با مرگ فجیعش در حادثه تصادف رانندگی در پاریس پرداخت.

Page Generated in 0/0065 sec