printlogo


کد خبر: 231464تاریخ: 1399/12/20 00:00
افشاگری‌های عروس ملکه باعث رسوایی خاندان سلطنتی بریتانیا شده است
آشکار شدن دروغ‌بافی رسانه‌های انگلیسی

گروه بین‌الملل: افشاگری‌های نوه ملکه و عروس خاندان سلطنتی ویندسور از نژادپرستی و دروغگویی دربار انگلیس، این خاندان را با بی‌سابقه‌ترین بحران مشروعیت در سال‌های اخیر مواجه کرده است. با وجود خط قرمزهای قرون وسطایی رسانه‌های انگلیس برای پرداختن به مشکلات خاندان سلطنتی اما پوشش مصاحبه جنجالی مگان مارکل و شاهزاده هری در رسانه‌های این کشور، گویی همچون زلزله‌ای بزرگ بر ساختار چندصد ساله اشرافیت بریتانیا ترک‌های جدی انداخته است. 
همسر نوه الیزابت دوم ملکه بریتانیا در مصاحبه‌ای جنجالی که اخیرا با برنامه پربیننده اوپرا وینفری در شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس انجام داد، برخی اسرار مگوی خاندان سلطنتی را فاش کرد. هری و همسرش که به دنبال استعفا از وظایف سلطنتی در لندن به کالیفرنیا نقل مکان کرده‌اند، از حقوق خود محروم شده‌اند و این به جنگ و جدل در خاندان ویندسور منجر شده است. طبق گفته‌های مارکل، بازیگر دو‌رگه پیشین هالیوود که ۳ سال پیش با نوه پسری کوچک‌تر ملکه ازدواج کرده است، برخی اعضای ارشد خاندان سلطنتی بشدت نگران تیره شدن رنگ پوست نوزاد اول وی بوده‌اند. پس از تولد این پسر که آرچی نام دارد، مشخص شد او کاملا سفیدپوست است اما همچنان به خاطر شباهت‌هایی که چهره او با نیای سیاه‌پوست مارکل دارد، از دریافت لقب و عنوان «شاهزاده» محروم شده است. حال هری و مگان در این مصاحبه 2 ساعته در تبعید خودخواسته آمریکا، خانواده سلطنتی را به نژادپرستی متهم کرده‌اند. 
مارکل که حالا کودک دومش را باردار است، اعتراف کرده به خاطر فشارهای دربار حتی به خودکشی فکر کرده است. اظهارات هری، فرزند چارلز پسر ارشد و ولیعهد در سایه انگلیس درباره اختلاف با پدرش نیز یک شکاف سیاسی را در کاخ باکینگهام عیان می‌کند. با آنکه بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس حاضر نشد با مطبوعات در این باره صحبت کند و برعکس به مجیزگویی ملکه پرداخت اما رسانه‌های انگلیسی زبان خارج از بریتانیا این موضوع را بسیار جدی تلقی کرده‌اند تا جایی که این زوج اخراجی خاندان سلطنتی را به سلبریتی‌های جدید نظم جدید سیاسی در غرب تشبیه می‌کنند. 
زلزله لندن حتی باعث واکنش‌های رسمی دولت‌های روسیه و آمریکا شده است. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به مصاحبه پسر ولیعهد بریتانیا و همسرش گفت که این نه رسوایی که فروپاشی اعتبار انگلیسی‌هاست. 
ماریا زاخارووا در فیسبوک نوشت: «تشکیلات دولت و دربار بریتانیا در تبانی با مطبوعات است و این مطبوعات افکار عمومی را دستکاری می‌کنند؛ با ایجاد یک برداشت خاص که لزوما با واقعیت منطبق نیست و حتی می‌تواند با آن تناقض داشته باشد. این مصاحبه فاش کرد حتی محافظت‌شده‌ترین اعضای تشکیلات بریتانیا اگر از سوی نخبگان حاکم خواسته نشوند، احساس امنیت نمی‌کنند». او گزارش‌های منتشره رسانه‌های انگلیسی درباره الکساندر لیتویننکو، سرگئی اسکریپال و بوریس برزوفسکی در سال‌های اخیر را که در رسانه‌های بریتانیایی منتشر شده‌اند، به عنوان نمونه‌های دروغین معرفی کرد. همچنین جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در این رابطه به نقل از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «هری و مگان شجاعت داشته‌اند که درباره تجربیات‌شان به عنوان اعضای خاندان سلطنتی صحبت کرده و به کناره‌گیری از پست‌های‌شان تصمیم گرفتند».

Page Generated in 0/0060 sec