printlogo


کد خبر: 231483تاریخ: 1399/12/20 00:00
توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و با حضور محمد مخبر صورت گرفت
افتتاح بزرگ‌ترین بیمارستان سیار

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، علاوه بر ساخت واکسن کرونا در کشور، طی یک سال اخیر خدمات فراوانی را در عرصه بهداشت و درمان به مردم ارائه کرده است. به گزارش «وطن‌امروز»، تولید انبوه ماسک در روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا با راه‌اندازی کارخانه ماسک و تولید روزانه 4 میلیون عدد ماسک، توزیع مواد ضدعفونی و کالاهای بهداشتی و معیشتی و در نهایت ساخت بیمارستان و درمانگاه نمونه‌ای از خدمات ستاد اجرایی حضرت امام در روزهایی کرونایی است. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام دیروز در آیین افتتاح بزرگترین بیمارستان سیار ۹۹ تختخوابی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مرحله پنجم رزمایش همدلی و احسان که در مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار شد، با بیان اینکه ظرف یک ماه آینده مردم خبرهای خوب و امیدوارکننده‌ای را درباره واکسن خواهند شنید، گفت: شأن جمهوری اسلامی این است که علاوه بر خود، واکسن کل منطقه را هم تامین کند. امید است بعد از بهار ۱۴۰۰ یک آرامشی را در کشور نسبت به وضعیتی که اکنون حاکم است، داشته باشیم. محمد مخبر گفت: با توجه به نتایج خوبی که در مرحله یک واکسن برکت به دست آمده است، ما ایمن‌ترین و کم‌عارضه‌ترین واکسن را در اواسط اردیبهشت تا اوایل خرداد سال آینده در اختیار مردم قرار می‌دهیم. وی افزود: خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در مرحله یک واکسن برکت به دست آمده است. پس از بررسی نتایج‌ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأیید کرد که با بالاترین استانداردها مرحله یک طی شده است و در هفته آینده مراحل ۲ و ۳ نیز انجام می‌شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه در ۲ ماه آینده مردم دیگر دغدغه واکسن را نخواهند داشت، گفت: اواسط اردیبهشت سال آینده یا حداکثر هفته اول خرداد، واکسیناسیون عمومی کرونا را انجام می‌دهیم. 
 
* حضور کاروان‌های سلامت احسان در 28 استان
مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم، با بیان اینکه ما در حوزه کار جهادی در حوزه بهداشت در ۲ سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار ویزیت رایگان در مناطق محروم انجام داده‌ایم، گفت: ۲۰۰ هزار ویزیت در ایام اربعین داشته‌ایم. در ۲۸ استان کاروان‌های سلامت ما حضور یافته و ۱۸۳ ماموریت داشته‌اند. سعید سلیمانی با بیان اینکه گاهی در کشور اتفاقات کوچکی می‌افتد و با کار جهادی که صورت می‌گیرد به مرکز ثقلی تبدیل می‌شود، افزود: جا دارد اقدامی چون راه‌اندازی بیمارستان سیار به یک حرکت ویژه در کشور تبدیل شود. وی افزود: بحث سلامت در مناطق محروم همیشه جزو مسائل مهم بوده است. کشور ما بعد از انقلاب در حوزه سلامت پیشرفت داشته اما همچنان جای کار دارد. در جریان بازدیدهایی که داشتیم، زیرساخت‌های بنیاد احسان و ستاد جوابگو نبوده و به نظر می‌رسد بتوانیم برخی نیازها را با این بیمارستان سیار کاهش دهیم. مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ما در حوزه کار جهادی در حوزه بهداشت در ۲ سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار ویزیت رایگان در مناطق محروم انجام داده‌ایم، گفت: ۲۰۰ هزار ویزیت در ایام اربعین داشته‌ایم. در ۲۸ استان کاروان‌های سلامت ما حضور یافته و ۱۸۳ ماموریت داشته‌اند. با ۴۰ گروه جهادی سلامت‌محور و ۱۰۰۰ جهادگر حوزه سلامت تعامل داریم. جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این مراسم با بیان اینکه همکاران ما در ستاد اجرایی با همه امکاناتی که در اختیار داشتند، در ماه‌های شیوع کرونا به کمک ما آمدند و جای قدردانی دارد، گفت: ستاد اجرایی کارهای بزرگی انجام داد، از تامین زیرساخت‌ها تا توسعه تله‌مدیسین از این جمله است. قبلا درباره تله‌مدیسین، ترس و مقاومت وجود داشت که اکنون این ترس از بین رفته و باید به سمت توسعه آن حرکت کنیم. جان‌بابایی افزود: پزشکان خیر بسیاری داریم که نذر می‌کنند چند روزی به مناطق محروم بروند و بیماران را مداوا کنند، منتها قبلا این زیرساخت‌ها کمتر وجود داشت؛ در عین حال در حوادث و بلایا نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در حاشیه این مراسم اهدای یک میلیون بسته معیشتی در مناطق محروم توسط بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی آغاز شد.

Page Generated in 0/0147 sec