printlogo


کد خبر: 231512تاریخ: 1399/12/23 00:00
اخبار

کاهش محسوس دمای هوا و بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در کشور گفت: از امروز (۲۳ اسفند) در شمال شرق، شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق سمنان، شرق اصفهان و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران دور از انتظار نیست. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طی روز‌های پیش رو بارش در خراسان رضوی و ارتفاعات گلستان شدت بیشتری می‌گیرد. ضیاییان در ادامه با بیان اینکه بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به ‌صورت برف و کولاک، در مناطق مستعد به ‌صورت تگرگ و در سایر مناطق به ‌شکل باران، رگبار و رعد و برق است، تصریح کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت روز شنبه از کشور خارج می‌شود. وی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۶ اسفند) جوی آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: از فردا کاهش محسوس دمای هوا- بین شش تا ۱۲ درجه سانتیگراد- در نیمه‌شمالی کشور و طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ اسفند) کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما هوا در شرق کشور رخ می‌دهد، همچنین از روز دوشنبه (۲۵ بهمن) دمای هوا در مناطق ذکر‌شده افزایش می‌یابد. 
***
ورود ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا به کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از مبدأ کوبا به ایران خبر داد. دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به بارگیری و ارسال ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از مبدأ کوبا گفت: این محموله از واکسن جهت انجام مطالعه بالینی فاز ۳ واکسن مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران از مبدأ هاوانا و از مسیر ونزوئلا بارگیری و ارسال شد. جهانپور ادامه داد: کارآزمایی بالینی فازهای یک و ۲ این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت انجام شده و با توجه به نتایج مطلوب فازهای یک و ۲، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری‌های قبلی و پلتفرم مشترک انستیتو پاستور ایران و مؤسسه فینلای کوبا، فاز ۳ مطالعه بالینی همزمان در ۲ کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، تولید انبوه آن در ۲ کشور آغاز خواهد شد. 
***
کشته و زخمی شدن ۱۹ نفر در تصادف بروجرد - اراک
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان از کشته و زخمی شدن ۱۹ نفر در تصادف جاده بروجرد- اراک خبر داد. دکتر صفدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی تماس در ساعت ۵:۲۰ صبح ۲۱ اسفندماه (پنجشنبه گذشته) با مرکز دیسپج اورژانس استان مبنی بر وقوع یک مورد تصادف بین یک دستگاه اتوبوس و تریلی در ۱۰ کیلومتری بروجرد، بلافاصله 6 کد آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد. وی اضافه کرد: در این حادثه ۱۷ نفر مصدوم‌ شدند که پس از انجام اقدامات لازم توسط کارشناسان فوریت‎های پزشکی به بیمارستان شهید چمران بروجرد انتقال یافتند. رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان بیان کرد: متاسفانه در این تصادف ۲ نفر از سرنشینان نیز به علت شدت جراحات، در دم جان باختند. 
***
پویش «شهید مهربان من» رونمایی شد
به ‌مناسبت ۲۲ اسفند روز ملی بزرگداشت شهدا، آیین رونمایی از پویش «شهید مهربان من» در گلزار شهدای صالح‌آباد استان ایلام با حضور خانواده‌های معظم شهدا، استاندار، فرمانده سپاه پاسداران، امام جمعه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل کمیته امداد و نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و با سخنرانی حجت‌الاسلام یوسفعلی ‌شکری، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در ابتدای این مراسم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک به مناسبت سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام و روز بزرگداشت شهدا با بیان اینکه امام راحل برای بزرگداشت شهید، خانواده شهدا و فرهنگ شهادت، بنیاد شهید را تأسیس کردند، اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت شهدا در واقع تکریم کسانی است که جان خود را فدای آزادی، استقلال و امنیت جامعه کردند. در ادامه این مراسم امیر قلیچ‌خانی، دبیر پویش «شهید مهربان من» با بیان اینکه روزی که امام خمینی(ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران را تأسیس کردند، فرزندان شهدا خردسال بودند، عنوان کرد: اکنون پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از جنگ تحمیلی، فرزندان شهدا با صبر و استقامت و همگرایی با یکدیگر برای ایرانی سربلند و آباد تلاش خواهند کرد. وی با تشریح طرح پویش شهید مهربان من که از استان ایلام کلید خورد، گفت: در این طرح به ازای هر شهید، افراد خیر سرپرستی یک کودک یتیم و بی‌بضاعت را عهده‌دار خواهند شد.
***
آغاز ساخت ۱۱۰ واحد مسکن برای مددجویان زلزله‌زده سی‌سخت
ساخت ۱۱۰ واحد مسکن برای مددجویان زلزله‌زده سی‌سختی آغاز شد. در سفر سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد به استان کهگیلویه‌وبویراحمد، ساخت ۱۱۰ واحد مسکن برای مددجویان زلزله‌زده سی‌سخت آغاز شد. رئیس کمیته امداد در مراسم کلنگ‌زنی احداث واحدهای مسکونی برای زلزله‌زدگان که با حضور استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد و تنی چند از مسؤولان محلی برگزار شد، گفت: در نشست با مدیران استانداری و بنیاد مسکن مقرر شد ساخت ۱۱۰ واحد مسکن که در زلزله اخیر سی‌سخت به طور کامل تخریب شده بودند، آغاز و تا تیرماه ۱۴۰۰ به اتمام برسد. وی با بیان اینکه متراژ متوسط این واحدهای مسکونی حدود ۷۰ متر در نظر گرفته شده است، افزود: برای ساخت هر یک از این واحدها ۱۸۵ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که ۵۵ میلیون تومان آن به صورت بلاعوض و ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه است.

Page Generated in 0/0054 sec