printlogo


کد خبر: 231521تاریخ: 1399/12/23 00:00
اخبار

مخالفت رهبر انقلاب با برگزاری جلسه بزرگداشت‌معظم‌‌له
رهبر حکیم انقلاب اسلامی پس از اطلاع از تلاش برای برگزاری جلسه‌ای با عنوان «بزرگداشت علمای ربانی؛ پیرامون شخصیت اخلاقی- عرفانی رهبر معظم انقلاب» از سوی یکی از حوزه‌های علمیه، با انجام این جلسه مخالفت کردند و این برنامه لغو شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، جلسه‌ای با عنوان «بزرگداشت علمای ربانی؛ پیرامون شخصیت اخلاقی- عرفانی رهبر معظم انقلاب» از سوی یکی از حوزه‌های علمیه در آستانه برگزاری بود که پس از اطلاع رهبر انقلاب و اعلام مخالفت ایشان، این برنامه لغو شد. 
این نشست‌ها تحت عنوان «سلسله بزرگداشت‌های علمای ربانی» برگزار می‌شد که سومین جلسه این نشست قرار بود پیرامون شخصیت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای باشد. پیش از این نیز در موارد متعدد، رهبر انقلاب درباره چنین مراسم‌هایی یا استفاده از عناوین مبالغه‌آمیز درباره خودشان گله کرده بودند. از جمله در خرداد ۱۳۹۰ بود که پس از اظهارات تمجیدآمیز یکی از حضار در حضور ایشان، فرمودند: «این‌جور بیانات، هم به ضرر من است، هم به ضرر گوینده. نبایستی این بیانات به این شکل بیان شود... این‌جور تعبیرات، تعبیراتی نیست که انسان را خوش بیاید یا کمکی به کار پیشرفت انسان بکند. ما همگی بندگان خدا هستیم و ان‌شاءالله خدمتگزاران مردم هم باشیم».
***
حمله تروریستی  به کشتی تجاری ایران در دریای مدیترانه
علی غیاثیان، سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: به دنبال اصابت شی‌ء انفجاری به کشتی کانتینربر ایران شهرکرد که چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه رخ داد، بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شد. 
به گزارش فارس، وی گفت: این شناور که متعلق به شرکت حمل‌و‌نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی است، از ایران به مقصد اروپا‌ در حرکت بوده است. غیاثیان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش دریافت‌شده، پس از اصابت شی‌ء انفجاری به بدنه کشتی، آتش‌سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش بموقع فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار شده است. او افزود: در این حمله تروریستی خوشبختانه به هیچ‌یک از خدمه شناور تجاری ایران آسیبی وارد نشده است. 
غیاثیان گفت: کشتی ایران شهرکرد پس از بررسی میزان آسیب‌دیدگی و ترمیم خسارت‌های واردشده به مسیر خود ادامه خواهد داد. سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با اشاره به اقداماتی که برای شناسایی منشأ حمله به کشتی تجاری ایران آغاز شده است، گفت: اینگونه اقدامات تروریستی که مصداق راهزنی دریایی است، برخلاف قوانین بین‌المللی درباره امنیت کشتیرانی تجاری بوده و پیگیری‌های حقوقی برای شناسایی عاملان آن از طریق نهادهای ذی‌ربط بین‌المللی انجام خواهد شد.  
***
برنامه هسته‌ای ایران ‌محور گفت‌و‌‌‌گوی ریولین در سفر به ۳ کشور اروپایی
دفتر رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد برنامه هسته‌ای ایران از موضوعات مورد گفت‌وگو در سفر هفته آینده او به ۳ کشور اروپایی خواهد بود. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی هفته آتی به ۳ کشور آلمان، فرانسه و استرالیا سفر می‌کند تا با سران این کشورها درباره آنچه تهدید رو به افزایش برنامه هسته‌ای ایران خوانده شده است و تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره آغاز تحقیقاتی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی رایزنی کند. دفتر ریوولین در بیانیه‌ای اعلام کرد او از طرف سران این ۳ کشور دعوت شده است و آویو کوخاوی، رئیس ستاد کارکنان ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این سفر همراه ریوولین خواهد بود و توضیحاتی درباره مسائل امنیتی به سران این کشورها ارائه خواهد داد. طبق آنچه در این بیانیه آمده است، آنها درباره «شدت یافتن» برنامه هسته‌ای ایران، تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری و آنچه خطر گروه حزب‌الله لبنان عنوان شده است، گفت‌وگو خواهند کرد. 
***
اولین جلسه مشورتی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران برگزار شد
مقامات ارشد آمریکایی و صهیونیستی در ویدئوکنفرانسی بر سر مسائل امنیتی از جمله ایران به گفت‌وگو پرداختند. به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، مقاماتی از آمریکا و رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته در ویدئوکنفرانسی به گفت‌وگو درباره چالش‌های امنیتی در منطقه و همچنین برنامه دولت بایدن برای ازسرگیری تعامل با ایران بر سر تسلیحات هسته‌ای پرداختند. جیک سالیوان و مئیر بن‌شبات، مشاوران امنیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در نخستین نشست امنیتی دوجانبه میان آمریکا و رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن جو بایدن شرکت کردند. آمریکا و رژیم صهیونیستی چندی پیش تصمیم گرفتند بار دیگر کارگروه مشترک درباره ایران را راه بیندازند. 
این کارگروه محرمانه سال ۲۰۰۹ در اوایل دوران اوباما پس از دیدار نتانیاهو از کاخ سفید تشکیل شده بود. کارگروه مذکور محل اصلی برنامه‌ریزی برای اعمال فشار علیه ایران در دوره اول ریاست‌جمهوری اوباما بود و در دوره دوم دولت اوباما محلی برای طرح اختلافات بر سر مساله هسته‌ای ایران شده بود. در دوره ترامپ از این کارگروه برای گفت‌وگو درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و هماهنگ‌سازی «فشار حداکثری» استفاده ‌شد. 

Page Generated in 0/0047 sec