printlogo


کد خبر: 231587تاریخ: 1399/12/25 00:00
سینما

بلیت سینما ۳۰ هزار تومان شد
 مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش نام ۳ فیلم اکران نوروزی را اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش در رابطه با تصمیم این شورا درباره فیلم‌های اکران نوروزی گفت: در جلسه امروز [دیروز] طبق تصمیمی که همه اعضای این شورا گرفتند مقرر شد فیلم‌های اکران نوروزی از 3 فیلم به 5 فیلم افزایش پیدا کند، از همین رو «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی، «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد و «تک خال» از ۲۷ اسفندماه روی پرده خواهند رفت. به گفته شایسته، نام 2 فیلم دیگر ترکیب اکران نوروزی سینماها بزودی اعلام می‌شود. وی درباره قیمت بلیت بیان کرد: قیمت بلیت باید از سوی وزارت ارشاد اعلام شود ولی طبق تصمیم شورا بلیت‌ قیمت سینماهای مدرن 30 هزار تومان، ممتاز 25 هزار تومان و سینماهای درجه یک 20 هزار تومان است.
***
سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به خانه‌ها رسید
فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در شبکه نمایش خانگی عرضه شد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در پلتفرم‌های اینترنتی «فیلمگردی»، «فیلیمو» و «نماوا» عرضه و در دسترس عموم قرار گرفت. علیرضا کمالی، حسن معجونی، ویدا جوان، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی و نادر سلیمانی در «آبادان یازده ۶۰» ایفای نقش می‌کنند. این فیلم سینمایی که محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است، روایتی متفاوت از غیرت مردم آبادان در شکست حصر این شهر در ابتدای جنگ با عراق است. «آبادان یازده ۶۰» موفق به دریافت سیمرغ مقاومت از جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر شد و در میان ۵ فیلم برتر آرای تماشاگران آن دوره جشنواره نیز قرار گرفت. 
***
شرط مهم وزارت ارشاد برای تغییر کاربری سینما
دبیر انجمن سینماداران گفت: اگر سینمایی بخواهد به دلیل بافت قدیمی تغییر کاربری دهد، باید به همان تعداد سالن و صندلی سالن سینما هم بسازد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدرضا صابری، دبیر انجمن سینماداران درباره تغییر کاربری سینما‌ها و مکان‌های تجاری گفت: در حال حاضر اگر سینمایی بخواهد به دلیل بافت قدیمی و با توجه به موقعیت مکانی‌اش تغییر کاربری دهد، باید به همان تعداد سالن و صندلی که دارد، سالن سینما هم بسازد و این شرط وزارت ارشاد است. وی به باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از انقلاب یکسری مکان‌ها تجاری بوده که در حال حاضر فرهنگی شده است و انجمن سینماداران نسبت به این تغییر کاربری اعتراض دارد؛ بعضی سالن‌ها در یک زمان مشخصی بهترین مکان برای ساخت سالن سینما بوده اما الان موقعیت آن تغییر کرده است و به لحاظ جغرافیایی مکان خوبی برای مرکز فرهنگی نیست. صابری اظهار کرد: تخریب سینما‌ها و تبدیل آن به مکان‌های تجاری و فرهنگی هزینه بسیار بالایی دارد. همچنین سازمان سینمایی باید از سالن‌های سینمایی حمایت کند تا شاهد از دست دادن سینما‌های خاطره‌انگیز نباشیم و بتوانند صاحبان این سینما‌ها را قانع کنند. 

Page Generated in 0/0051 sec