printlogo


کد خبر: 231601تاریخ: 1399/12/25 00:00
از یک سال پیش به دنبال حذف میزبانی تیم‌های ایرانی بودند

سعید آذری:* نامه‌ای به فدراسیون فوتبال آمد که در پاراگرافی از این نامه اعلام شده این امکان وجود دارد که مسابقات پلی‌آف غرب آسیا به کشورهایی که میزبان مرحله گروهی هستند منتقل شود اما هنوز رسما این مسأله به ما اعلام نشده ولی در بازی پلی‌آف که فولاد میزبان بود نام ورزشگاه شهدای فولاد از سایت AFC برداشته شده است و در تماسی که با مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون داشتم، ایشان حذف نام ورزشگاه را تأیید کرد. باید مکاتبه‌ای با AFC انجام دهیم، زیرا درباره فولاد نمی‌توانند به مسائلی که مربوط به گرفتن حق میزبانی از ایران است، استناد کنند.
یک سال پیش بود که به ما خبر دادند در یکی از هتل‌های لوکس امارات، کشورهای قطر، عربستان و امارات جلسه‌ای گذاشته‌اند تا میزبانی‌ها را در سال 2021 از تیم‌های ایرانی بگیرند. این تحرکات از یک سال پیش رخ داده بود و من هم در مصاحبه‌ای همان موقع این مسأله را بیان کردم و به مسؤولان فدراسیون هم این موضوع را گفتم اما گفتند آذری فرافکنی می‌کند و جامعه ورزش را می‌ترساند. این تحرکات برای گرفتن میزبانی از ایران از یک سال پیش شروع شده بود.
از ریاست محترم فدراسیون فوتبال می‌خواهم هر چه سریع‌تر مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون فوتبال را تشکیل دهد، زیرا در مجامع بین‌المللی مجمع عمومی فدراسیون آن رشته بالاترین مرجع تصمیم‌گیری است. با توجه به اینکه فدراسیون جودوی ما را تعلیق کردند، برخی به دنبال آن هستند از برخی نقاط ضعف استفاده کرده و حقوق دیگر رشته‌های ورزشی ما را هم سلب کنند. گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی امروز و دیروز رخ نداده و از مدت‌ها قبل‌ این مسائل طرح‌ریزی شده است. جناب سلطانی‌فر وزیر ورزش، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و مجمع عمومی فدراسیون فوتبال باید درایتی کنند تا بتوانیم حداقل اعتراض خود را به دادگاه عالی ورزش
برسانیم.
درباره اینکه سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی را ناشی از ضعف در رایزنی می‌دانم یا نه، باید بگویم تمرکز ما در یک سال گذشته با توجه به درخواست فیفا روی اصلاح اساسنامه و استانداردسازی این مسائل بود و از این تحرکات غافل شدیم، چرا که یک سال است این تحرکات رخ داده است. درباره اینکه احتمال تغییر میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد یا نه، باید به این موضوع توجه کرد که این مسائل حقوقی در فیفا و AFC آمده است؛ مثلا در AFC اگر ۲ کشور عضو پیشنهاد‌ی بدهند و 5 عضو دیگر آن را تأیید کنند، AFC موظف است این قضیه را بررسی کند. بنابراین باید مجمع عمومی فدراسیون را به صورت آنلاین فعال کنیم و کشورهایی را که به این مسأله معترضند با خود همراه کنیم.
این مسأله برای فولاد خوزستان حادتر هم می‌شود و ما مظلوم‌تر از تیم‌های دیگر هستیم، زیرا هم در پلی‌آف باید در عربستان بازی کنیم و هم در مرحله گروهی در این کشور به میدان برویم. با این حال من بعید می‌دانم اتفاق خاصی رخ بدهد و میزبانی مسابقات تغییر کند. 
* مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان

Page Generated in 0/0211 sec