printlogo


کد خبر: 231613تاریخ: 1399/12/25 00:00
اخبار

آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند تا 15 فروردین
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند خبر داد. محمدحسن قوسیان‌مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: اگر غفلت کنیم، وضعیت شیوع کرونا در کشور می‌تواند به حالتی بحرانی و نگران‌کننده بدل شود. در همین راستا نیز توصیه همه دست‌اندرکاران ستاد ملی مقابله با کرونا پرهیز از سفر است. وی ادامه داد: با این وجود در کنار وظایفی که در پی کرونا بر عهده جمعیت هلال‌احمر قرار داده شده، طرح ملی امداد و نجات نوروزی نیز از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد شد. به گفته وی، این طرح در ۵۶۱ پایگاه جاده‌ای و با حضور ۱۵۵۳ تیم و ۱۲ هزار امدادگر اجرا خواهد شد. قوسیان با بیان اینکه امسال عوامل جمعیت هلال‌احمر در ۳۲ مرز زمینی، هوایی و دریایی مستقر و نسبت به غربالگری افراد مشکوک و انجام تست سریع PCR اقدام خواهند کرد، گفت: در صورت نیاز امکان قرنطینه این افراد نیز وجود خواهد داشت. قوسیان افزود: طبق پیش‌بینی‌های ما، در ۱۸ مرز زمینی، ۱۱ پایانه هوایی و 3 بندر دریایی روزانه به ترتیب حدود ۳۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۲۰۰ مسافر وارد کشور خواهند شد که برای غربالگری این مسافران آمادگی وجود دارد. 
***
ادامه منع تردد شبانه در تمام شهرها در نوروز
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: مسؤولان وزارت بهداشت بر پرهیز از انجام هرگونه سفر تاکید دارند و درخواست ما نیز از مردم پرهیز از سفر است تا شرایط شیوع کرونا سخت‌تر نشود. سردار سیدکمال هادیانفر درباره وضعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی گفت: بر اساس آنچه ابلاغ شده است، در شهرهای زرد و آبی تردد و سفر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع اعلام شده و فقط در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوعیت وجود دارد، همچنین در شهرهای مسافرپذیر که در خطر وضعیت نارنجی نیز هستند مانند استان‌های شمالی، شیراز، اصفهان و خراسان رضوی، محدودیت‌ها اعمال می‌شود. وی افزود: همان‌طور که اعلام شده است تردد بین شهر زرد و زرد و آبی با آبی بلامانع است اما منع تردد شبانه از ساعت ۲۱تا ۳ بامداد در تمام شهرها با وضعیت زرد، آبی، قرمز و نارنجی اعمال می‌شود. هادیانفر در پایان تصریح کرد: برای تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان، در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار و برای تردد شبانه در تمام شهرها ۲۰۰ هزار تومان جریمه اعمال می‌شود. 
***
دریافت پیش ثبت‌نام توسط مدارس غیردولتی، قانونی نیست
وزیر آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌ثبت‌نام برخی مدارس غیردولتی، اخذ وجه و آزمون ورودی گفت: هم در شرایط کرونا این امر مطلوب نیست و هم در شرایط غیرکرونا ما این رویه را توصیه نمی‌کنیم و قطعا مورد تایید نیست. پیش ثبت‌نام و آزمون ورودی، غیرقانونی است و نباید انجام شود. محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه نشست گفت‌وگوی هفته که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این رویه نوعی اضطراب را در میان خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که مخل جریان تربیت است و قطعا مورد تایید نیست و پیش ثبت‌نام و آزمون ورودی غیرقانونی است و نباید انجام شود. وی درباره آخرین وضعیت استخدام ۸۸ هزار معلم حق‌التدریس، مربی پیش‌دبستانی، خرید خدمات و نهضتی گفت: تکلیف قانونی ما برای تکمیل این افراد تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی سال آینده است. امیدواریم در ماه‌های ابتدایی سال تعیین‌تکلیف شوند و برای طی دوره آموزشی به دانشگاه فرهنگیان معرفی شوند. 
***
برقراری جو آرام در بیشتر مناطق کشور تا پنجشنبه
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به برقراری جو آرام در بیشتر مناطق کشور گفت: با توجه به افزایش دمای هوا، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات برخی مناطق وجود دارد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا پنجشنبه هفته جاری در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت. وی افزود: طی روز دوشنبه (۲۵ اسفند) در ارتفاعات شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست، همچنین سه‌شنبه (۲۶ اسفند) با گذر امواج تراز میانی جو در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور و در ارتفاعات البرز مرکزی و طی روز چهارشنبه (۲۷ اسفند) در مناطقی از مرکز و شرق و روز پنجشنبه (۲۸ اسفند) در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق، ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با توجه به افزایش دمای هوا طی روزهای آینده، در ارتفاعات البرز و ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور ذوب برف و احتمال وقوع پدیده بهمن دور از انتظار نیست. 
***
زلزله ۵ ریشتری «فاریاب» کرمان تلفات جانی و خسارات مالی نداشت
زلزله‌ای به بزرگی ۵ ریشتر دیروز «فاریاب» در جنوب استان کرمان را لرزاند. به گزارش «وطن‌امروز»، ساعت ۱۶ و ۲۴ دقیقه عصر دیروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر فاریاب در استان کرمان را لرزاند. این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی 02/57، عرض جغرافیایی 16/28 و عمق ۱۸ کیلومتری زمین به ‌وقوع پیوست.
در همین ارتباط محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و اعلام گروه‌های ارزیاب حاضر در این منطقه، این زلزله خوشبختانه تاکنون هیچ تلفات و خسارتی نداشته است. همچنین رضا فلاح، مدیرعامل هلال‌احمر استان کرمان در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: این زمین‌لرزه به ‌دلیل اینکه در منطقه کوهستانی رخ داده، خسارتی نداشته است.

Page Generated in 0/0076 sec