printlogo


کد خبر: 231667تاریخ: 1399/12/26 00:00
اخبار

واریز سود سهام عدالت تا پنجشنبه
وزیر اقتصاد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سود سهام عدالت را به طور کامل تا پنجشنبه واریز کنیم، گفت: فردا (امروز) درباره دامنه نوسان بورس تصمیم‌گیری خواهد شد که از ۳ حالت خارج نیست. فرهاد دژپسند درباره واریز سود سهام عدالت اظهار داشت: از ۱۰ روز قبل در تلاشیم سود را از شرکت‌ها بگیریم و قبل از عید پرداخت کنیم. سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد:‌ رقم سود عدد خوبی است؛ مثلا برای یک خانواده ۴ نفره حدود ۸۰۰ هزار تومان واریز می‌شود. می‌خواهیم آن را کامل به افراد بدهیم. می‌توانیم الان نفری ۱۰۰ هزار تومان بدهیم اما تلاش‌مان این است که تا آخر همین هفته به طور کامل پرداخت شود. وی درباره اینکه دامنه نوسان بورس تغییر کرده است، تصریح کرد: قرار است در جلسه فردای شورای عالی بورس تصمیم‌گیری شود. بر اساس مصوبه قرار شد یک ماه پس از اجرای دامنه فعلی، ارزیابی و بررسی صورت بگیرد و درباره آن تصمیم‌گیری شود. وزیر اقتصاد عنوان کرد:‌ حرفه‌ای‌ها دنبال این هستند که از دامنه نامتقارن عبور کنیم. توده سهامداران البته موافق نیستند. باید بحث شود که کدام دامنه را انتخاب کنیم. دژپسند اظهار داشت: عده‌ای که می‌گویند از دامنه نامتقارن عبور کنیم یک دیدگاه شاذ دیگری هم دارند که دامنه نوسان به مثبت و منفی ۱۰ درصد برسد. وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری درباره دامنه ۳ حالت دارد؛ یا دامنه نوسان نامتقارن یک ماه دیگر تمدید می‌شود یا به حالت قبل برمی‌گردد و یا حالت جدید مثبت و منفی بالاتر در نظر گرفته خواهد شد. 
***
جزئیات ساعت کاری ساتنا و پایا در ۳ روز پایانی سال
ساعات کاری ساتنا و پایا در روزهای پایانی سال نسبت به روزهای عادی افزایش یافت. ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا در روزهای پایانی سال با تغییراتی همراه شده است که بر اساس آن در روزهای 27 تا 29 اسفند‌ماه «دستور پرداخت بین مشتری» در ساتنا طی ساعت 21 و دستور پرداخت بین‌بانکی 21:30 خواهد بود. همچنین ساعات پایان کار ساتنا در حوزه دستور پرداخت بین مشتری در تاریخ 30 اسفند ساعت 14 و دستور پرداخت بین بانکی ساعت 15 خواهد بود. طبق بخشنامه ابلاغی به شبکه بانکی، ساعات پایان کار پایا در روزهای 27 تا 29 اسفند افزایش یافته و تا 19:45 دقیقه ادامه دارد ولی در 30 اسفند ماه ساعت کار پایان همانند روزهای عادی خواهد بود. بر همین اساس نیز در روزهای 27 تا 29 اسفندماه در سامانه پایا ساعت پایان کار برای چرخه یک ساعت 3:45 دقیقه، برای چرخه 2 ساعت 10:45 دقیقه، برای چرخه 3 ساعت 13:45 دقیقه، برای چرخه 4 ساعت 16:45و برای چرخه 5 ساعت 19:45 تعیین شده است. 
***
قیمت برخی خودروهای کف بازار کمتر از کارخانه شد
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: از ابتدای هفته معاملات به نقطه صفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود نرخ‌ها در بازار روند کاهشی را طی کند. سعید مؤتمنی درباره وضعیت بازار خودرو در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: تا یک ماه پیش مصرف‌کنندگان واقعی در بازار حضور داشتند اما از روز شنبه این هفته، هیچ مشتری‌ای در بازار نیست. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: معاملات در نقطه صفر قرار دارد و قیمت‌ها نیز همچنان ریزشی است؛ به عنوان مثال قیمت خودروی پراید ۱۱۱ از ۱۱۲ میلیون تومان به ۱۰۰ تا ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است. وی ادامه داد: قیمت‌ها به سطح آذر ماه رسیده و این روند نزولی ادامه خواهد داشت؛ باید توجه داشت که در صورت افزایش عرضه و کاهش نرخ دلار، قیمت خودرو در بازار کاهش بیشتری خواهد داشت و به زیر قیمت مصوب خواهد رسید. مؤتمنی افزود: در همین راستا می‌توان به قیمت خودروی کوئیک اتوماتیک اشاره کرد که در کارخانه ۲۳۲ میلیون تومان است اما به دلیل افزایش عرضه از سوی کارخانه، نرخ آن در بازار به ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. وی گفت: نکته مهم اینکه قیمت‌هایی که در آگهی‌های اینترنتی ثبت می‌شود نزدیک ۵ یا ۶ میلیون تومان بیشتر از بازار است و مصرف‌کننده در بازار می‌تواند خودرو را ارزان‌تر هم بخرد؛ به عنوان نمونه اگر چه قیمت خودروی پراید ۱۱۱ در آگهی‌ها ۱۰۴ تومان است اما در بازار می‌توان این خودرو را به قیمت ۹۹ تا ۱۰۰ تومان هم خریداری کرد. 

Page Generated in 0/0273 sec