printlogo


کد خبر: 231684تاریخ: 1399/12/27 00:00
تدارک ویژه شبکه مستند در نوروز ۱۴۰۰
از پخش بهترین مستندها تا فصل جدید «خانه ما»

گروه فرهنگ و هنر: با نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات عید، شبکه مستند سیما ویژه‌برنامه‌های متعددی را برای پخش از این شبکه تدارک دیده است تا مخاطبان رسانه ملی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر به سفر می‌روند، برنامه‌هایی متنوع را ببینند. این ویژه‌برنامه‌ها در ۲ بخش تولیدی و تامینی است که جدول پخش نوروزی فروردین ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند. گروه تولید شبکه مستند در نوروز ۱۴۰۰ پخش مجموعه مستندهای تولیدی «رخ»، «چجوری»، «تاج زاگرس»، «طبیعت وحشی» و «عروس ایران» را برای بینندگان خود در نظر گرفته است. مجموعه‌مستند تلویزیونی «رخ» که محصول ویژه شبکه مستند سیما در ایام نوروز به حساب می‌آید، چند سالی است میهمان نوروزی خانه‌های ایرانیان است. این مجموعه‌مستند در گفت‌وگو با بازیگران سینما و تلویزیون، کارگردانان و هنرمندان عرصه‌های مختلف به آثار و زندگی آنان می‌پردازد. در سری جدید این مجموعه که نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن می‌رود با چهره‌های هنری مانند مسعود فروتن، عبدالرضا اکبری، محمد فیلی، جلال‌الدین معیریان، علیرضا زرین‌دست، مهری شیرازی، غلامرضا آزادی، بهزاد عبدی، حسین زندباف، محمد فوقانی، شاهد احمدلو، اسحاق خانزادی و... گفت‌وگو شده است. فصل جدید «رخ» به تهیه‌کنندگی مازیار هاشمی در ۱۱ قسمت تولید شده و از ۳۰ اسفند هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه مستند می‌رود. سریال مستند گردشگری، ایرانگردی «تاج زاگرس» دیگر ویژه‌برنامه شبکه مستند سیما به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ است که به تهیه‌کنندگی میترا روحی‌منش و کارگردانی یاسر طالبی تولید شده است. مستند «تاج زاگرس» در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه شده‌ است که در هر بخش مهدی خلیلی به عنوان راوی، زندگی روزمره، فرهنگ و آداب مردم شهر و روستاهای مختلف این منطقه را به تصویر کشیده است. این مجموعه از ۳۰ اسفند هر شب ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۵ است. شبکه مستند سیما در نوروز ۱۴۰۰ با ساخت مجموعه‌مستند «طبیعت وحشی» به استقبال مخاطبانی رفته است که به مستندهای حیات وحش و محیط‌زیستی علاقه‌مند هستند. مستند ۱۳ قسمتی «طبیعت وحشی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی چلانی به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ از ۳۰ اسفند هر شب ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن هم روز بعد ساعت ۱۰ خواهد بود. 
 
* جشنواره‌ای از بهترین مستندهای روز دنیا در شبکه مستند
گروه تامین و پخش شبکه مستند هم در نوروز ۱۴۰۰ جشنواره‌ای از بهترین مستندهای روز دنیا را روی آنتن می‌برد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مجموعه‌مستندهای «آخرین پایکوبی»، «همه یا هیچ: تاتنهام»، «نجات خودرو»، «یک سیاره بی‌نقص»، «جاسوسی در حیات وحش» و رئالیتی‌شو خانوادگی «خانه ما» اشاره کرد. «همه یا هیچ: تاتنهام» مجموعه‌مستندی ورزشی است که با حضور چهره‌های شاخصی مثل ژوزه مورینیو، دنیل لیوای، دله علی، هری کین، جف اسکات و توبی آلدرویرلد تولید شده و تام هاردی هم روایت این مستند را بر عهده داشته است. این مجموعه از ۹ فروردین در جدول پخش شبکه مستند قرار می‌گیرد و هر روز ساعت ۱۶ پخش می‌شود. 
 
* «خانه ما» در فصل دهم به قزوین رفت
فصل دهم مستند مسابقه «خانه ما» که مهرماه امسال در شرایط ویژه کرونایی در قزوین تصویربرداری شد، نوروز ۱۴۰۰ میهمان شبکه مستند سیماست. فصل دهم مستند مسابقه «خانه ما» به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی امین کفاش و مسلم تهرانی در ۱۰ قسمت تولید شده و از ۲ فروردین هر روز ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

Page Generated in 0/0051 sec