printlogo


کد خبر: 231708تاریخ: 1399/12/27 00:00
اخبار

ممنوعیت نگهداری مرغ بیش از ۴۵ روز در واحد‌های تولیدی
وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت با موضوع تنظیم بازار کالا‌های کشاورزی، گفت: همه مرغداران مکلفند مرغ‌هایی که سن آنها در مرغداری به ۴۵ روز رسیده را به کشتارگاه‌ها عرضه کنند و اگر تولیدکننده‌ای از این امر سرپیچی کند، قطعا با وی برخورد خواهد شد. کاظم خاوازی اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده بین وزارت صمت درباره تامین کالا‌های شب عید، هیچ مشکلی در تامین و توزیع این کالا‌ها وجود ندارد. وی همچنین اضافه کرد: برای شب عید، میوه با کیفیت و قیمت مناسب به اندازه کافی تدارک دیده شده است. خاوازی درباره تخم‌مرغ هم گفت: هیچ محدودیتی برای عرضه تخم‌مرغ با قیمت مناسب وجود ندارد و این محصول به قدر کافی در بازار وجود دارد. وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تامین گوشت مرغ نیز افزود: مرغ گرم و مرغ منجمد به اندازه کافی وجود دارد، ضمن اینکه مرغ خریداری شده توسط دولت با بسته‌بندی کاملا بهداشتی در سیستم‌های مختلف توزیعی طراحی شده که با سرعت به دست مردم برسد. وی درباره روغن و شکر هم گفت: هیچ مشکلی در تامین روغن و شکر وجود ندارد و به قدر کافی تدارک دیده شده است. 
***
تولید روزانه ۷۵۰۰ تن مرغ در کشور
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران از تولید روزانه ۷۵۰۰ تن مرغ در کشور خبر داد. رضا سالمی با اشاره به فراوانی تولید مرغ در کشور، گفت: ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در دی‌ماه انجام شده که نتیجه آن این است که ماهانه ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تن و روزانه ۷۲۰۰ تا ۷۵۰۰ تن مرغ در کشور تولید می‌شود. وی افزود: روزانه هزار تن در مراکز عرضه تهرانپارس، پیروزی و میدان بهمن توزیع می‌شود. همچنین کشتارگاه‌ها هم روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن تولید دارند و مستقیم عرضه می‌کنند، از سایر استان‌ها هم ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تن به تهران منتقل می‌شود و علاوه بر اینها، روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هم مرغ منجمد در تهران توزیع می‌شود که مجموع اینها بسیار بیشتر از نیاز روزانه شهر تهران است. 
***
بانک مرکزی نرخ تسعیر ارز بانک‌ها را تعیین کرد
بانک مرکزی نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی برای گزارشگری مالی پایان سال مالی ۱۳۹۹ را برابر با نرخ تسعیر مقرر برای گزارشگری مالی میان‌دوره‌ای منتهی به شهریور سال ۱۳۹۹، معادل ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برای هر یورو و ۱۱ هزار تومان برای هر دلار آمریکا تعیین کرد. بر این اساس درباره سایر اسعار باید بر مبنای نرخ برابری آن به یورو در پایان اسفندماه سال ۱۳۹۹ تعیین شود. 
***
مجلس سقف اصلاحی بودجه 1400 را تعیین کرد
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز با هدف تامین نظر شورای نگهبان، اصلاحات کمیسیون تلفیق را به تصویب رسانده و سقف درآمدی بودجه 1400 را تعیین کردند. بر این اساس، بودجه سال 1400 کل کشور از حیث منابع بالغ بر 28 میلیون و 823 هزار و 398 میلیارد و 457 میلیون ریال است. از کل این رقم، بالغ بر 12 میلیون و 779 هزار و 209 میلیارد و 356 میلیون ریال مربوط به منابع عمومی بودجه است. همچنین بر اساس این مصوبه «به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ابلاغ 9 میلیون و 379 هزار و 209 میلیارد و 356 میلیون ریال منابع عمومی متناسب با مبالغ مصوب اقدام کند. طبق مصوبه مجلس، ابلاغ 3 میلیون و 400 هزار میلیارد ریال (مابه‌التفاوت سقف اعتبارات مصوب در 6 ماهه دوم سال 1400) و صرفا پس از اطمینان از منابع و متناسب با روند واریزی به خزانه در 6 ماهه اول قابل ابلاغ بر مصارف مصوب است». 
***
فروش 180 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی از ابتدای سال تاکنون
معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با فارس گفت: تاکنون ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی فروخته شده، در حالی که مجوز ۲۲۵ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق در بودجه و مجوز سران قوا را داریم. سیدحمید پورمحمدی تاکید کرد: امیدواریم تا پایان هفته نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق دیگر بفروشیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده قیمت بنزین افزایش خواهد داشت، گفت: سال آینده هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد. 
***
تحقق ۱۰۰ درصد درآمد مالیاتی دولت
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در حالی که پیش‌بینی می‌شد صادرات غیرنفتی امسال، 27 میلیارد دلار باشد تا شب گذشته صادرات غیرنفتی 33 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است. فرهاد دژپسند افزود: البته با برآورد‌هایی که همکاران ما دارند تا پایان امسال صادرات غیرنفتی به 35 میلیارد دلار هم می‌رسد.
 وی با ابراز اینکه برخی‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت تحقق درآمد مالیاتی را بیش از 140 هزار میلیارد تومان نمی‌دانستند، گفت: بدون اینکه به بخش خصوصی و بخش اقتصادی کشور فشار اضافه وارد شود تا 20 اسفند 100 درصد درآمد مالیاتی مصوب که 180 هزار میلیارد تومان بوده، محقق شده است. 

Page Generated in 0/0054 sec