printlogo


کد خبر: 231713تاریخ: 1399/12/27 00:00
اخبار

تأیید محکومیت 31 سال حبس اکبر طبری دردیوان عالی کشور
سخنگوی قوه ‌قضائیه از تایید حکم پرونده اکبر طبری در دیوان عالی کشور خبر داد. به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در چهل‌و‌ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده طبری، گفت: پرونده مهم و ویژه اکبر طبری با یک دادرسی عمیق، گسترده و طولانی در دادسرا و در دادگاه رسیدگی به آن انجام و حکم نهایی صادر شد. شهریورماه امسال بود که اعلام کردیم این پرونده با تقاضای اعاده دادرسی از ناحیه محکومان این پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده و در روز‌های اخیر در دیوان عالی کشور رسیدگی و حکم نهایی قطعی درباره اکبر طبری صادر شده است.  سخنگوی قوه ‌قضائیه ادامه داد: اکبر طبری در ارتباط با لیدری و سردستگی باند ارتشا، املاک متعدد و وجوه متعددی را به صورت رشوه از اصحاب پرونده‌ها اخذ کرده و در مراجع قضایی و همچنین ادارات و دوایر دولتی در بخش‌های غیرقضایی، اقداماتی به نفع متهمان انجام داده بود که در نتیجه بابت این اتهام ۳۱ سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اموال و وجوه مأخوذه و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی و استرداد فهرست بلند‌بالای املاک تحصیل کرده به بیت‌المال، محکوم شده بود که این محکومیت توسط دیوان عالی کشور تایید و محکومیت قطعی شد.  اسماعیلی تاکید کرد: وی اتهامات متعدد دیگری مانند جعل اسناد رسمی، سوءاستفاده از اسناد، اعمال نفوذ نزد ماموران و مقامات دولتی و شهرداری و همچنین ۳ فقره اعمال نفوذ و یک فقره غرض‌ورزی داشت که بابت این اتهامات نیز محکومیت حاصل کرد و این محکومیت‌ها هم در دیوان عالی کشور تایید شده است. 
***
کوشنر: بایدن به اروپایی‌ها نشان داد برجام مرده است
مشاور پیشین دونالد ترامپ مدعی شد دولت بایدن به اروپایی‌ها نشان داد برجام مرده است و تنها یک ‌چارچوب جدید می‌تواند باعث ثبات در آینده شود. به گزارش ایسنا به نقل از هیل، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه از جو بایدن برای ارسال سیگنال‌هایی به منظور بازگشت به برجام تمجید کرد. وی در این باره گفت: در حالی که برخی با پیشنهاد آغازین تیم بایدن برای همکاری با اروپا و بازگشت به برجام نگران شدند، من این را اقدامی دیپلماتیک و هوشمندانه‌ می‌دانم.  کوشنر ادامه داد: دولت بایدن به اروپایی‌ها نشان داد برجام مرده است و تنها یک چارچوب جدید می‌تواند ثبات را در آینده به ارمغان بیاورد. 
***
گروسی: بدون بازرسی‌ها توافق با ایران غیرممکن است
«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست مشترک ۳ کمیته پارلمان اروپا که به صورت مجازی در آن شرکت کرد، گفت بدون بازرسی‌ها دستیابی به توافق حداقلی و معتبر با ایران غیرممکن است. به گزارش فارس، وی در این باره گفت: کار آژانس بسیار ضروری است. بدون آژانس، بدون حضور بازرسان در محل، یک توافق قابل اعتماد غیرممکن است. گروسی درباره تصمیم آمریکا درباره برجام هم گفت: آنها به من می‌گویند می‌خواهند برگردند. وقتی با وزیر خارجه حرف می‌زنم این چیزی است که به من می‌گوید اما قطعا همانطور که قبلا گفتم مسائلی هست که باید شفاف شود، بنابراین غیرممکن نیست اما سخت است. وی در ادامه در ارتباط با توافق به دست آمده موقت با تهران، افزود: ما توانستیم یک حضور حداقلی را حفظ کنیم. یک پنجره برای دیپلماسی هم باز شد. امیدوارم در این دوره مشارکت‌کنندگان بتوانند دست‌کم حرکتی را به سمت برجام داشته باشند. البته آژانس در آن مشارکت خواهد کرد. گروسی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به پرسش «مانوئل تردیوس» خبرنگار سرویس اسپانیایی یورونیوز درباره چرایی لزوم دستیابی به توافق جدید گفته بود: «این طور نیست که بگویید یک‌شبه به توافق سال ۲۰۱۵ برمی‌گردیم. از آن زمان تاکنون اتفاق‌های بسیاری روی داده است».گروسی همچنین گفته است: «گروهی از پژوهش‌ها و فعالیت‌ها [طبق برجام] ممنوع بود و ایران این ممنوعیت را نقض کرد. باید ببینیم با این وضعیت چه کار باید کرد و ما چطور می‌توانیم آن را کنترل کنیم».
***
رایزنی تهران و سئول برای گسترش تجارت کالاهای بشردوستانه
وزارت خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد تهران و سئول در یک نشست ویدئویی درباره استفاده از دارایی‌های مسدودشده ایران در کره برای گسترش تعاملات بشردوستانه مذاکره کردند. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره‌جنوبی دیروز اعلام کرد: در گفت‌وگویی که امروز (سه‌شنبه) به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، تهران و سئول درباره راه‌هایی برای گسترش تجارت کالاهای بشردوستانه همچون دارو، تجهیزات پزشکی و آمبولانس رایزنی کردند. بنا بر اعلام وزارت خارجه کره، 2 طرف همچنین درباره مشکلات موجود بر سر راه تلاش‌های‌شان برای گسترش اینگونه تعاملات گفت‌وگو کردند. به گزارش یونهاپ، این سری رایزنی‌ها که نهمین جلسه آن دیروز برگزار شد، در حالی انجام می‌شود که دولت جدید آمریکا به‌رغم وعده‌هایش برای بازگشت به توافق هسته‌ای، تمایلی به کاهش تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران و آزاد شدن دارایی‌های مسدودشده کشورمان در کره‌جنوبی ندارد. 
***
فرمانده سنتکام: واشنگتن تمایلی به جنگ با ایران ندارد
فرمانده سنتکام با بیان اینکه آمریکا تمایلی به جنگ با ایران ندارد، تاکید کرد: دولت جو بایدن درصدد ارزیابی سیاست ۲ سال اخیر علیه ایران است. کنت مک کنزی، در گفت‌وگو با شبکه ال‌بی‌سی لبنان گفت: آمریکا در ۲ سال گذشته سیاست فشار حداکثری علیه ایران را در پیش گرفت و دولت جو بایدن اکنون درصدد ارزیابی این سیاست است. وی تاکید کرد آمریکا تمایلی به جنگ با ایران ندارد و دولت بایدن به دنبال این است که کارها با ایران را به پیش ببرد. مک کنزی در پاسخ به این سوال که ایرانی‌ها متعهد شده‌اند انتقام خون ژنرال سلیمانی را بگیرند، گفت: نیروهای مسلح آمریکا برای هر گونه حمله احتمالی آماده هستند و اگر لازم باشد ما آماده پاسخگویی خواهیم بود. 

Page Generated in 0/0051 sec