printlogo


کد خبر: 231730تاریخ: 1399/12/28 00:00
روز خونین آمریکا؛ کشته شدن 8 نفر در تیراندازی‌های ایالت «جورجیا»
ادامه جنایات نژادپرستانه در آمریکای بایدن

موج نژاد‌پرستی افسارگسیخته آمریکایی همراه با تروریسم سفید تابع آن در دوران پس از ریاست‌جمهوری ترامپ نیز ادامه دارد. 
اگر پیش‌تر سیاهان هدف اصلی حملات افراطی‌های سفیدبرترپندار قرار می‌گرفتند، در دوره همه‌گیری کرونا، آسیایی‌تبارها بویژه شرق آسیایی‌ها به خاطر تبلیغات دولتی آمریکا علیه چینی‌ها به عنوان منشأ ویروس «کووید-19» هدف به شمار می‌روند. 
جدیدترین نمونه از جنایت‌های خونین نژادپرستانه در آمریکای بایدن، کشتار سریالی دست‌کم 8 تن از جمله 6 ماساژور آسیایی‌تبار در ۳ مکان مختلف در شهر آته‌لانتا، مرکز ایالت جورجیاست. 
رسانه‌های آمریکایی از وقوع چندین حادثه تیراندازی در ۳ مکان مختلف در شمال غربی ایالت «جورجیا» و کشته شدن دست‌کم 8 نفر خبر دادند. بنا بر گزارش شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» به نقل از مقام‌های پلیس ایالت جورجیا، مجموعه‌ای از تیراندازی‌ها در ۳ سالن آب گرم متفاوت در منطقه «چروکی» آغاز شد که در آن یک فرد مسلح در یک سالن استخر شروع به تیراندازی کرد و جان 4 نفر را گرفت و یک نفر دیگر را زخمی کرد. حدود یک‌ ساعت پس از این حادثه، پلیس ایالت جورجیا تماس‌هایی را درباره حادثه تیراندازی در نزدیکی سالن آب گرم «گُلد» دریافت کرد که در آن ۳ زن مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند و خبر حادثه تیراندازی سوم نیز در سالن آب گرم «رایحه درمانی» (Aromatherapy) دریافت کردند که در آن حادثه نیز یک زن جان خود را از دست داد. طبق این گزارش، فرد مظنون این حادثه، «رابرت آرون لانگ» جوان 21 ساله‌ای است که بنا به گفته کلانتر چروکی بازداشت شده است.
پلیس آمریکا پیش از آن تصاویری از فرد مظنون منتشر کرد که نشان می‌داد یک سوئیشرت قرمز و مشکی به تن دارد و سوار بر یک خودروی شاسی‌بلند هیوندا می‌شود و آنطور که سخنگوی اداره کلانتری منطقه چروکی گزارش کرده است، احتمالا این فرد در تمام ۳ حادثه تیراندازی مذکور مشارکت داشته است. 
گزارش‌ها حاکی از آن است که کارکنان هر سه سالن آب گرم که در آن حادثه تیراندازی رخ داده است، آسیایی‌‌تبار هستند. 
پلیس هنوز ارتباط میان تیراندازی در ۳ سالن آب گرم مختلف ایالت جورجیا را تأیید نکرده و هنوز انگیزه عامل تیراندازی‌های زنجیره‌ای نامشخص است.
در همین حال معروف‌ترین سازمان تنفرستیز در آمریکا موسوم به «لیگ ضد افترا»، در جدیدترین گزارش خود که در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار داده، سطح پروپاگاندای «سفید برترپندار»‌ها در سال گذشته میلادی در سراسر ایالات را هشداردهنده‌ و در بالاترین سطح از حدود یک دهه پیش توصیف کرده است. 
این سازمان دیروز اعلام کرد در سال 2020، ۵۱۲۵ مورد نژادپرستی و دیگر پیام‌های تنفرآمیز در اطلاعیه‌های کاغذی، برچسب‌ها، بنرها و پوسترها در آمریکا دیده شده است. این حدودا ۲ برابر ۲۷۲۴ مورد سال ۲۰۱۹ است.  
طبق برآورد لیگ ضد افترا، تخمین پروپاگاندای آنلاین دشوارتر است و این احتمال وجود دارد آن موارد به میلیون‌ها مورد برسد. 
جاناتان گرینبلات، مدیر اجرایی این گروه می‌گوید: «در حالی که ما برای درک و بررسی ۴ سال گذشته تلاش می‌کنیم، همواره به ناآرامی شارلوتسویل و آشوب کنگره می‌رسیم. حقیقت این است که بین بازه زمانی این دو ماجرا، اتفاقات زیادی رخ داد».
دست‌کم ۳۰ گروه سفید برترپندار معروف آمریکایی در پشت تبلیغات تنفر نژادی و مذهبی قرار دارند اما ۳ گروه شامل جبهه میهن‌پرست، کلوب سوسیال ناسیونالیست‌ها و انجمن میراث اروپایی نیوجرسی، عامل ۹۲ درصد این تحرکات هستند. بالاترین سطوح این نوع تبلیغات در تگزاس، واشنگتن، کالیفرنیا، نیوجرسی، نیویورک، ماساچوست، ویرجینیا و پنسیلوانیا دیده می‌شود.
***
    انفجار مهیب در کالیفرنیا     
به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز، عصر سه‌شنبه گذشته به وقت واشنگتن، انفجاری در یک منطقه مسکونی نزدیک خیابان سن‌آنتونیو و خیابان وست‌مپل این شهر رخ داد که شدت انفجار باعث شکسته شدن پنجره‌های منازل مسکونی اطراف محل حادثه شد. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از برخاستن شعله‌های آتش و دود غلیظ بر فراز یکی از منازل مسکونی منطقه است.

Page Generated in 0/0098 sec