printlogo


کد خبر: 231755تاریخ: 1399/12/28 00:00
اخبار

مصدومیت ١٨٩۴ نفر و مرگ 9 شهروند در چهارشنبه‌سوری
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ١٨٩۴ و جان باختن ٩ تن در چهارشنبه‌سوری امسال خبر داد. مجتبی خالدی در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره آخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال ١٣٩٩ اظهار کرد: در چهارشنبه‌سوری آخر سال، ١٨٩۴ نفر دچار آسیب شدند که سال گذشته این عدد ١۴۶٨ نفر بود. وی گفت: امسال ۵٢٧ نفر دچار آسیب به چشم شدند که سال گذشته این آمار ۵١٢ نفر بود. همچنین آمار امسال قطع عضو ١٣١ نفر بود، در حالی که سال ٩٨، ١٩٣ نفر دچار قطع عضو شده بودند. امسال ۵۴۶ نفر نیز دچار سوختگی‌های متوسط تا شدید شدند که سال گذشته ٣١٨ نفر دچار این آسیب شده بودند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در چهارشنبه‌سوری امسال متاسفانه ٩ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: سال گذشته ۴ نفر جان خود را از دست دادند. وی افزود: ١٨ درصد مصدومان امسال خانم و ٨٢ درصد آقا بودند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره میانگین سنی مصدومان نیز گفت: ۴۶ درصد مصدومان میانگین سنی ۶ تا ١٨ سال را داشتند. ٧٠ درصد مصدومان استفاده‌کننده مواد محترقه و متاسفانه ٣٠ درصد عابران پیاده، افراد در حال بازگشت به منازل یا نیروهای امدادی بودند. وی ادامه داد: تهران و پس از آن تبریز و کرمانشاه بیشترین آمار مصدومان را داشتند. خالدی گفت: توصیه من به افرادی که مصدوم شدند اما به مراکز درمانی مراجعه نکردند، این است که طی امروز و فردا به مراکز درمانی تخصصی مراجعه کنند و پزشک حتما این افراد را ویزیت کند تا با تایید پزشک، ادامه درمان خود را انجام دهند.
***
آغاز طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها
رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌های کشور از سه‌شنبه (26 اسفند) آغاز شده و تا ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. سردار سیدکمال هادیانفر درباره اجرای طرح نوروزی پلیس در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: امسال طرح نوروزی پلیس بسیار متفاوت از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد. در واقع اگر چه این طرح اجرا می‌شود اما با توجه به شیوع کرونا و پرهیز از سفر، هدف از اجرای آن ارائه خدمات و آمادگی برای سفرهای ضروری است. وی با بیان اینکه درخواست ما از شهروندان، پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری است، گفت: در حال حاضر در ۴۰ شهر کشور محدودیت ورود و خروج ناشی از قرارگیری در وضعیت قرمز و نارنجی وجود دارد و در ۹۱ درصد شهرها محدودیتی برای ورود و خروج وجود ندارد و تنها منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در تمام شهرهای کشور اجرا می‌شود. وی گفت: اجرای این طرح‌ها به معنای رفتن به سفر نیست اما به هر حال باید برای ترددهایی که به شکل ضروری در جاده‌ها انجام می‌شود، حضور داشته باشیم. هادیانفر افزود: ۶۶ هزار نیرو از پلیس راه و راهور، جمعیت هلال‌احمر، سازمان اورژانس، امدادخودروها، راهداری و... در اجرای این طرح مشارکت دارند. 
***
اسباب‌کشی در پایتخت ممنوع شد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد از امروز پنجشنبه ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه هر گونه اسباب‌کشی و جابه‌جایی اثاثیه در پایتخت، بدون اجازه از کلانتری‌ها ممنوع است. سردار حسین رحیمی در این باره گفت: اسباب‌کشی و هر گونه جابه‌جایی وسایل منزل از ۲۸ اسفندماه ۹۹ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ ممنوع است و اگر شهروندان بخواهند اسباب‌کشی کرده یا اثاثیه‌ای را جابه‌جا کنند باید به کلانتری محل مراجعه و مجوز لازم را دریافت کنند. وی درباره چگونگی دریافت مجوز نیز گفت: همان‌طور که گفتم متقاضیان باید به کلانتری مراجعه و فرم‌هایی را که در اختیار کلانتری‌ها قرار داده‌ایم دریافت و تکمیل کنند تا مجوز مربوط برای‌شان صادر شود. رحیمی درباره تمهیدات نوروزی پلیس نیز گفت: بیش از ۲۰ هزار نیروی پلیس پایتخت در نوروز ۱۴۰۰ در آماده‌باش هستند. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین درباره چهارشنبه‌سوری ۹۹ گفت: امسال ۷۸۰۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ پلیس پایتخت انجام شد که این موضوع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مورد فوتی در حوزه تهران بزرگ گزارش نشد، گفت: ۶۸ نفر به دلیل ایجاد مزاحمت برای شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی، روز سه‌شنبه دستگیر شدند. 
***
۴۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد واگذار شد
دیروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته امداد حضرت امام، ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان در استان‌های تهران، کرمان و خراسان جنوبی تحویل داد. سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد حضرت امام در این مراسم که در شهرستان پیشوا برگزار شد، اظهار کرد: امروز به برکت روز پاسدار و مناسبت‌های ماه شعبان، ۳۵۲ واحد مسکونی از پروژه‌های بلااستفاده مسکن مهر به صورت رسمی به مددجویان واگذار شد و مابقی تا فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ در این منازل ساکن می‌شوند. وی اظهار کرد: همزمان ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در استان خراسان جنوبی و هزار و ۲۵۰ واحد در کرمان تحویل مددجویان کمیته امداد می‌شود. بختیاری افزود: سال قبل با تفاهمنامه میان کمیته امداد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد منعقد شد که ۵ هزار واحد در خراسان جنوبی، ۶ هزار واحد در کرمان، ۶ هزار واحد در سیستان‌وبلوچستان و ۵۰۰ واحد در خراسان جنوبی احداث می‌شود؛ ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خراسان جنوبی امروز و ۲ هزار واحد باقیمانده تا شهریورماه سال ۱۴۰۰ واگذار می‌شود. وی گفت: در استان کرمان نیز احداث ۲ هزار و ۷۴۴ واحد در دستور کار قرار دارد که هزار و ۵۴۰ واحد امروز افتتاح می‌شود و ۲ هزار و ۲۵۶ واحد باقیمانده تا شهریورماه سال ۱۴۰۰ واگذار می‌شود.

Page Generated in 0/0051 sec