printlogo


کد خبر: 231765تاریخ: 1399/12/28 00:00
اخبار

پیام فرمانده کل قوا به مناسبت روز پاسدار
سپاه با قدرت به فعالیت‌های شایسته خود ادامه دهد
فرمانده کل قوا به مناسبت میلاد امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار، پیامی خطاب به فرمانده کل سپاه صادر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
بسمه‌تعالی
سلام مرا به همه پاسداران برسانید، ان‌شاءالله موفق باشید؛ با قدرت به فعالیت‌های شایسته خود ادامه دهید. 
***
نبود نظارت از مشکلات کشور است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در اصلاح ساختار بودجه گام اساسی برداشته نشده و راضی نیستیم. محمدباقر قالیباف روز گذشته در مراسم واگذاری ۳۵۲ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) پیشوا ضمن تبریک به مناسبت روز جانباز و تقدیر از همه رزمندگان و جانبازان و خانواده شهدا اظهار کرد: نحوه کار و نگاه در کمیته امداد باید به گونه‌ای باشد که کار به مردم واگذار شود و مردم در صحنه این مجاهدت‌ها برای فقرزدایی و توانمند‌سازی حضور پیدا کنند. فرق ما به عنوان کشورهای اسلامی با دیگر کشورها همین است، چرا که در کشورهای غرب و مبتنی بر اندیشه‌های خود، بیشتر فردمحوری وجود دارد و ممکن است مجموعه‌های بزرگی هم باشند اما ما در جامعه اسلامی وقتی بحث مواسات می‌شود، این مساله باید به عنوان یک حرکت جمعی موضوعیت پیدا کند. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید سرمایه‌های اجتماعی را روز‌به‌روز افزایش دهیم، بیان کرد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ما برای انجام این کار اعتماد مردم و خیرین و مددجویان است. قالیباف بیان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ رویکردهای مشخص و روشنی داشته‌ایم و مصمم در این مسیر گام برداشته‌ایم اما باید اذعان کنم در اصلاح ساختار بودجه گام اساسی برداشته نشده و راضی نیستیم، البته در حوزه سلامت بسیار دقیق، شفاف و مشخص گام برداشتیم و در حوزه معیشت نیز گام جدی برداشته شده است و باید اعلام کنیم از مشکلات ما در کشور پول و نبود امکانات نیست، بلکه نبود نظارت است. در حوزه مسکن، اشتغال و فقرزدایی و مستمری از کمیته امداد توقع داریم و ۳۵ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای کمیته امداد دیده شده که مصمم هستیم این بودجه تحقق پیدا کند. 
***
روحانی: منتظر عمل آمریکایی‌ها  هستیم
روحانی پس از آخرین جلسه هیات دولت در سال 99 در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگری آماده‌تر است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به صراحت و بارها اعلام کردند مسیر دولت قبل غلط بوده و فشار حداکثری شکست خورده است و تأکید کردند می‌خواهند به مسیر تعهد و برجام بازگردند، البته صرفا گفتن کافی نیست و منتظر عمل هستیم. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تأخیر در برداشتن تحریم خیانت است، تصریح کرد: هر جناح، فرد و گروهی اگر یک ساعت پایان تحریم را به هر دلیلی به تأخیر بیندازد، خیانت بسیار بزرگی به تاریخ ملت ایران کرده و ننگ ابدی برای آن جناح یا فرد باقی خواهد ماند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در شرایطی که تحریم‌های ضدایرانی آمریکا با تغییر ماهیت از تحریم‌های هسته‌ای شکل پیچیده‌تری به خود گرفته است، مشخص نیست اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگری آماده‌تر است، با چه مبنایی بیان می‌شود، ضمن اینکه دولت و دستگاه سیاست خارجی طی 7 سال گذشته غیر از روش شکست خورده امتیاز دادن به طرف غربی و صرف‌نظر از حقوق هسته‌ای کشور، به جای رفع تحریم‌ها، به گسترده‌تر شدن تحریم‌های ضد‌ایرانی کمک کردند. به علاوه، رفع تحریم‌ها مسیر مشخصی دارد که آن هم تقویت مولفه‌های اقتدار ملی است که نمونه بارز آن قانون هسته‌ای مجلس است که روحانی و ظریف بر خلاف مصالح ملی به مخالفت آشکار با این مصوبه - قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران- پرداختند. همین رفتارها و گفتارهای غلط و سیگنال‌های ضعف است که آدرس اشتباه برای طرف آمریکایی ارسال کرده و تجدید نظر آنها در کاستن از فشار به ایران را در پی دارد؛ نظیر اظهارات ملتمسانه محمدجواد ظریف در گفت‌وگوی اخیرش با «مرکز سیاست‌ اروپا» که اظهار داشت: «۶ ماه تا روی کار آمدن یک دولت جدید در ایران زمان می‌برد، پس توصیه می‌شود آمریکا سریع‌تر عمل کند و این نیاز دارد که آنها خجالت را کنار بگذارند و اقداماتی را که باید، انجام دهند».
در نهایت اینکه، این طرف آمریکایی است که رسما اعلام می‌کند هیچ مشوقی به تهران نخواهد داد و هیچ گام ابتدایی را برنمی‌دارد و ایران قبل از هر چیز باید به محدودیت‌های هسته‌ای بازگردد. با این وصف شاید منظور روحانی از خیانت تاخیر در برداشتن تحریم‌ها، امتیاز دادن جدید به دولت بایدن است.
***
سی‌ان‌ان:
آمریکا هفته آینده ایران، روسیه و چین را تحریم می‌کند
یک شبکه خبری آمریکایی به نقل از چند مقام دولت بایدن مدعی شد واشنگتن هفته آینده تحریم‌هایی را علیه ۳ کشور ایران، روسیه و چین به اتهام ادعایی مداخله در انتخابات اعمال خواهد کرد. خبرنگار سی‌ان‌ان شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) گفت ۳ مقام آمریکایی گفته‌اند انتظار می‌رود هفته آینده دولت بایدن تحریم‌هایی را درباره مداخله برخی کشورها در انتخابات این کشور اعلام کند. این مقام‌ها جزئیات مربوط به تحریم‌های مورد انتظار را اعلام نکردند اما گفتند این تحریم‌ها چند کشور از جمله روسیه، چین و ایران را هدف قرار خواهد داد. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گزارشی جدید ایران و روسیه را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده اما مدعی شده چین به‌‌رغم بررسی چنین اقدامی در جهت آن فعالیت نکرده است. 

Page Generated in 0/0157 sec