printlogo


کد خبر: 231771تاریخ: 1400/1/14 00:00
خبرهای نوروز

حاتمی‌کیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد
با درخواست و پیشنهاد ابراهیم حاتمی‌کیا، ۴ هواپیماربای پرواز اهواز- بندرعباس بعد از ۲۰ سال، عفو و از زندان آزاد شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، با موافقت رئیس قوه ‌قضائیه با درخواست و پیشنهاد ابراهیم حاتمی‌کیا، ۴ هواپیماربای پرواز اهواز- بندرعباس به مناسبت میلاد امام زمان(عج) بعد از ۲۰ سال، عفو و از زندان آزاد شدند. حاتمی‌کیا ۳۱ فروردین ۹۹ طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی پیشنهاد عفو و بخشش این ۴ هواپیماربا را داده بود. خالد حردانی، رسول حردانی، فرهنگ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری، عاملان اصلی این هواپیماربایی، ابتدا به اعدام محکوم شدند اما این حکم در نهایت به حبس ابد تبدیل شد. فیلم سینمایی «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و نویسندگی مشترک حاتمی‌کیا و اصغر فرهادی بر اساس این قصه واقعی ساخته شده بود. خانواده حردانی ۲۳ آذر ۷۹ سعی کردند هواپیمای اهواز- بندرعباس را در میانه مسیر بربایند اما موفق نشدند. 
***
نماهنگ سالار عقیلی برای «جمهوری اسلامی ایران»
نماهنگ «پرچم» به آهنگسازی علی‌اکبر قربانی و صدای سالار عقیلی به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. به گزارش مهر، نماهنگ «پرچم» با شعری از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی علی‌اکبر قربانی و صدای سالار عقیلی به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. این اثر به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. در بخشی از متن شعر نماهنگ «پرچم» آمده است:
کشور ایران در همه جا، سبز و رها، بر سر پا
شوق رهایی از تن خاک، سایه مهرش بر سر ما
زنده شد از نو بار دگر، از دم ما، جان جهان
نام تو میهن شوکت جان‌ها، حرمت دل‌های عاشقان
می‌تابد ماه از آسمان، بر خاک پاک کشورم ایران
می‌بارد ابر، باران از دل و جان، می‌روید پرچم بر بام جهان
***
درگذشت گوینده پیشکسوت رادیو
احمد گنجی از هنرمندان، گویندگان و بازیگران پیشکسوت نمایش‌های رادیویی، دار فانی را وداع گفت. به گزارش «وطن‌امروز»، احمد گنجی از بازیگران، گویندگان و هنرمندان پیشکسوت نمایش‌های رادیویی درگذشت. این هنرمند در طول سال‌های فعالیتش در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، ایفاگر نقش‌های کلیدی مهمی در نمایش‌های رادیویی بود و مخاطبان رادیو او را با صدای خاطره‌انگیزش به یاد می‌آورند. احمد گنجی، ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۴۴ در تهران متولد شد و شامگاه سه‌شنبه ۱۰ فروردین در سن ۵۶ سالگی بر اثر سکته قلبی در گذشت. مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری مرحوم احمد گنجی هنرمند پیشکسوت نمایش‌های رادیویی روز پنجشنبه دوازدهم فروردین‌ماه در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) برگزار شد. 
***
آزاده نامداری درگذشت
آزاده نامداری، مجری سابق صداوسیما درگذشت. به گزارش فارس، ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه هفتم فروردین‌ماه بود که خبر فوت آزاده نامداری به مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب گزارش شد. با حضور مأموران در محل، مشخص شد پدر و مادر آزاده نامداری وقتی با عدم پاسخگویی وی مواجه شدند با کلید در خانه را باز کرده و با پیکر بی‌جان وی مواجه شده‌اند. گفته شده همسر و فرزند آزاده نامداری در سفر به شمال حضور داشتند. پیکر آزاده نامداری صبح دوشنبه هشتم فروردین‌ماه با حضور جمع محدودی از مردم و خانواده وی در بهشت‌زهرا(س) تشییع و به خاک سپرده شد. 
***
درگذشت تهیه‌کننده خلاق سینمای انیمیشن
محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده و ایده‌پرداز اولیه انیمیشن‌های «دیرین دیرین» و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تهران 1500» به علت ابتلا به کرونا درگذشت. محمد ابوالحسنی، شنبه هفتم فروردین دار فانی را وداع گفت. ابوالحسنی از چهره‌های برجسته حوزه کارآفرینی نیز بود که فعالیت‌های گسترده‌ای در این حوزه داشت. «شوخی شوخی» که این شب‌ها و به تهیه‌کنندگی ابوالحسنی روی آنتن شبکه 3 می‌رود، یکی از آخرین فعالیت‌های او در حوزه عروسک و انیمیشن بود. بسیاری از مدیران و مسؤولان حوزه فرهنگ، هنر و کارآفرینی پیام‌های تسلیتی به مناسبت درگذشت ابوالحسنی منتشر کردند. در پیام رئیس سازمان صداوسیما در پی درگذشت این تهیه‌کننده سینمای انیمیشن اینطور آمده است: «ویروس کرونا در نخستین روز‌های بهار، داغ عزیز هنرمندی را بر دل‌ها گذاشت که نام آشنایی در عرصه پویانمایی کشور بود. درگذشت محمد ابوالحسنی، از تهیه‌کنندگان با سابقه هنر پویانمایی را تسلیت عرض می‌کنم. آن هنرمند همواره نقشی پویا در تولیدات پویانمایی داشت و آثار ماندگار فراوانی خلق کرد که علاوه بر خنده و نشاط، مخاطب را به تفکر فرو می‌برد. «شوخی شوخی» شبکه ۳ سیما که هم‌اکنون روی آنتن رسانه ملی است، جدیدترین اثر ابوالحسنی عزیز بود که در آن با استفاده از تجربیات پویانمایی، کاری متفاوت در حوزه عروسکی تولید کرد و توانست مخاطب را با خود همراه کند».

Page Generated in 0/0078 sec