printlogo


کد خبر: 231792تاریخ: 1400/1/14 00:00
اخبار

مبارزه قاطع با اراذل و اوباش در دستور کار پلیس در سال 1400
سخنگوی ناجا مهم‌ترین اولویت‌های نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد. سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌های پلیس برای سال ۱۴۰۰ گفت: اولویت اول هوشمند‌سازی پلیس است و ما روندی را که برای هوشمندسازی در تمام بخش‌های پلیس آغاز کرده بودیم، امسال هم با سرعت و توان بیشتری ادامه خواهیم داد. وی ادامه داد: «مشارکت‌پذیری پلیس با مردم» و «توسعه پلیس جامعه‌محور» ۲ اولویت دیگر ما است که به طور جد در دستور کار قرار دارد. همچنین «توسعه دوایر مشاوره و مددکاری» و «توسعه هویت مدنی پلیس» نیز از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰ است. سخنگوی ناجا درباره اقدامات عملیاتی نیز اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در سال ۱۴۰۰ به شکل عملیاتی ادامه خواهد داشت، تداوم مبارزه قاطع با اراذل و اوباش و برهم‌زنندگان نظم و امنیت است. 
***
لیست کاندیداهای شورای ائتلاف تا اواخر اردیبهشت اعلام خواهد شد
 رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: لیست کاندیداهای شورای ائتلاف تا اواخر اردیبهشت اعلام خواهد شد. مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به حضور افراد متخصص در شورای شهر تهران اظهار کرد: در این دوره از انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش ساز‌و‌کار خاصی برای این مساله در نظر گرفته شده است. وی درباره اعلام لیست کاندیداهای شورای شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: این کار با توجه به برنامه‌ای که مدنظر شورای ائتلاف است زمانبر است و البته ما عجله‌ای هم برای این مساله نداریم، چرا که معتقدیم باید تخصص‌های مختلف در لیست حضور داشته باشند. چمران گفت: اواخر اردیبهشت‌ماه لیست کاندیداهای شورای شهر تهران، ری و تجریش از سوی شورای ائتلاف اعلام خواهد شد. 
***
اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی از در منازل صحت ندارد
جانشین پلیس راهور ناجا روز گذشته با اعلام ترافیک روان در جاده‌ها گفت: اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی از در منازل در۱۳ فروردین‌ماه صحت ندارد. سردار سیدتیمور حسینی دیروز در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: ترافیک عادی و روان در تمام محورهای مواصلاتی کشور در جریان است. جانشین پلیس راهور ناجا به تحلیل آمارهای تردد در جاده‌ها پرداخت و تصریح کرد: طبق آمارها بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد افرادی که از مبدأ تهران به سفر رفته‌اند از سفر بازگشته‌اند. سردار حسینی همچنین درباره شایعه اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی از در منازل در ۱۳ فروردین اعلام کرد: اعمال محدودیت، ممنوعیت و صدور جریمه از در منازل در روز ۱۳ فروردین صحت ندارد. 
***
پیش‌بینی کاهش دمای هوا و بارندگی در خیلی از مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق در اکثر مناطق کشور، از کاهش دمای هوا در برخی مناطق از امروز (۱۴ فروردین) خبر داد. صادق ضیاییان دیروز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: وضعیت بارندگی‌ها از ۱۴ فروردین در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، اردبیل، خراسان‌ شمالی، خراسان‌ رضوی، خراسان‌ جنوبی، یزد، شمال استان‌های البرز، تهران، سمنان، فارس، کرمان، بوشهر و جنوب استان‌های خوزستان و اصفهان پیش‌بینی می‌شود. به گفته وی، روز یکشنبه (۱۵ فروردین) در شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و برخی نقاط شرق بارش باران پیش‌بینی می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ فروردین) جوی نسبتا آرام در کشور خواهیم داشت. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: شنبه (۱۴ فروردین) در غالب مناطق کشور و یکشنبه (۱۵ فروردین) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و در برخی نقاط شرقی، جنوبی و مرکزی کشور نیز گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 
***
روشن کردن آتش در جنگل جرم است
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۲ سامانه تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش‌های مردمی از وقوع تخلفات احتمالی در جنگل‌ها و مراتع است. سرهنگ علی عباس‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه طی ۱۰ روز ابتدایی فروردین‌ماه بیش از ۳۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور داشتیم که البته با حضور بموقع نیروها جلوی گسترش آتش گرفته شد. وی با بیان اینکه تعداد وقوع آتش در جنگل‌های کشور نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، تصریح کرد: علت وقوع تمام این آتش‌سوزی‌ها بی‌توجهی گردشگران بوده است. فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: بر اساس قانون، روشن کردن آتش در جنگل جرم است و اگر نیروهای ما با چنین موردی روبه‌رو شوند، برخورد قانونی خواهند کرد. عباس‌نژاد با اشاره به اینکه رها کردن زباله‌ها در طبیعت کار ناپسندی است که علاوه بر ایجاد منظره‌ای زشت تنوع‌ زیستی جنگل‌ها را تهدید خواهد کرد، گفت: برخی زباله‌هایی که نور را منعکس می‌کنند مانند بطری‌های شیشه‌ای سبب وقوع آتش در جنگل‌ها و مراتع کشور می‌شود. از این‌ رو لازم است تمام گردشگران زباله‌های خود را در کیسه‌ای جمع‌آوری و از جنگل و مرتع خارج کنند. 

Page Generated in 0/0427 sec