printlogo


کد خبر: 231796تاریخ: 1400/1/14 00:00
اخبار

بیانات تازه‌ منتشرشده رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی
دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید
شماره‌ 282 هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله با عنوان «فضای مجازی را به نفع ارزش‌های ملت مدیریت کنید» منتشر شد. در تازه‌ترین شماره این نشریه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی منتشر شده که متن آن بدین شرح است:
«ما در زمینه‌ تولید محتوا نمی‌توانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می‌آید... باید بنشینید روی این مسأله- تولید محتوا- طراحی کنید، فکر کنید. ما البته جوان‌های خوشفکر متدین داریم، افراد به دردبخوری برای تولید محتواهای اجتماعی داریم، حوزه‌های علمیه را داریم که دست‌شان در این زمینه واقعاً باز است. بعضی از دانشگاهی‌ها را داریم. البته بانک‌های اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم».
دیدار با اعضای شورای عالی فضای مجازی، 3/۱۱/96
***
ضربه سربازان گمنام به جریان تحریم از مجاهدت‌های تاریخ انقلاب بود
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته سربازان گمنام گفت: ضربه‌ای که سربازان گمنام امام زمان(عج) به جریان تحریم وارد کردند، از بزرگ‌ترین مجاهدت‌های تاریخ انقلاب بوده است. محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ضربه‌ای که سربازان گمنام امام زمان(عج) به جریان تحریم وارد کردند، از بزرگ‌ترین مجاهدت‌های تاریخ انقلاب برای تأمین منافع مردم بوده است. قدردان این مجاهدت‌ها هستیم و امیدواریم برای خنثی شدن توطئه‌های جریان تحریف، بخش بیشتری از اقدامات این عزیزان برای مردم بازگو شود.
***
چین حاضر به مذاکره با دولت نبود
مشاور رئیس مجلس دهم گفت: چینی‌ها عنوان کرده بودند حاضر نیستند با دولت ایران به خاطر رفتارش پس از برجام مذاکره کنند اما آمادگی خود را برای مذاکره با مجموعه نظام اعلام داشتند و علی لاریجانی برای انجام مذاکره با چین حکم گرفت. منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به اخبار منتشرشده درباره مسؤول مذاکره‌کننده با کشور چین برای امضای تفاهمنامه 25 ساله گفت:‌ مقامات دولتی این کشور رسما ناراحتی خود را از رفتار دولت یازدهم و دوازدهم بعد از برجام اعلام کردند. وی افزود: مقامات چینی عنوان می‌کردند دولت ایران پس از برجام دولت چین را تحویل نگرفت و در واقع چین را تحقیر کرد و ما حاضر به همکاری با دولت ایران نیستیم ولی اگر «نظام» جمهوری اسلامی می‌خواهد با ما تعامل کند، ما هستیم. مشاور رئیس مجلس دهم اظهار داشت: مقام معظم رهبری آن زمان رئیس مجلس وقت [علی لاریجانی]‌ را مسؤول پیشبرد سند همکاری با چین می‌کنند و برای وی در این باره حکم صادر و آقای لاریجانی را رسما برای این منظور به مقامات چینی معرفی می‌کنند. مشاور رئیس مجلس دهم اظهار داشت: در جاده کمربندی که به صورت ریلی و راه آسفالت در نظر گرفته شده بود و بنا بود قاره‌های آفریقا، آسیا و اروپا را به هم متصل کند و این راه از بیش از 100 کشور عبور می‌کند، پیش از مذاکرات با چین، ایران در نقشه این راه قرار نداشت اما پس از مذاکراتی که آقای لاریجانی با چینی‌ها داشت مسیر نقشه جاده تغییر کرد و بنا شد این جاده از ایران گذر کند که منافع زیادی را از بُعد تجاری برای ما به همراه دارد. 
***
لاوروف ۲۴ فروردین به تهران سفر می‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به تهران در ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد. سعید خطیب‌زاده افزود: این سفر در چارچوب رایزنی‌های سیاسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و بنا به دعوت دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان انجام خواهد شد. وی ادامه داد: رایزنی درباره ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای بویژه آخرین تحولات قفقاز، سوریه، یمن و افغانستان، همکاری‌های ۲ کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوعات مهمی از جمله برجام، مقابله با اقدامات یکجانبه و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا از مهم‌ترین محورهای مذاکرات وزیران امور خارجه ۲ کشور در این سفر خواهد بود. 
***
مخالفت اکثریت ایرانی‌ها با هر گونه مذاکره موشکی
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثریت ایرانی‌ها با هر گونه مذاکره موشکی مخالف بوده و ۸۳ درصد آنها روابط با چین را بااهمیت می‌دانند. نتایج این تحقیق که به صورت مشترک توسط شورای امور جهانی شیکاگو و مؤسسه افکارسنجی «ایران‌پل» مستقر در تورنتو انجام شد، حکایت از بی‌اعتمادی گسترده مردم ایران پیرامون آمریکا دارد. اکثر قریب به اتفاق ایرانی‌ها- ۸۸ درصد- در نظرسنجی مذکور گفتند آمریکا باید به عنوان طرفی که توافق را ترک کرده، ابتدا به آن بازگردد. به گزارش نیوزویک، چشم‌انداز مذاکرات جدید درباره قرار گرفتن برنامه موشکی ایران روی میز مذاکره بر اساس زیاده‌خواهی‌های واشنگتن هم مورد پذیرش اکثر ایرانی‌ها نبود. نتایج نشان داد ۶۲ درصد معتقدند ایران نباید مذاکره در این باره را بپذیرد. در همین حال، ۸۵ درصد ایرانی‌ها گفتند اعتقاد دارند فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به امنیت بیشتر آن منتهی شده و اغلب شرکت‌کنندگان گفتند ایران «بسیار امن‌تر» شده است. بر اساس این گزارش، تنها ۳۷ درصد شرکت‌کنندگان معتقدند آمریکا حتی در صورت بازگشت به برجام به تعهدات خود طبق این توافق عمل خواهد کرد. در عین حال درباره روابط با چین، نتایج نشان داد ۸۳ درصد ایرانی‌ها معتقدند روابط با چین برای ایران «بااهمیت» است و اکثریت ۵۳ درصدی گفتند چین امروز نسبت به 10 سال پیش مورد احترام بیشتری قرار دارد. 

Page Generated in 0/0157 sec