printlogo


کد خبر: 231824تاریخ: 1400/1/15 00:00
اخبار

کرونا علیه ورزش ایران پس از نوروز ۱۴۰۰
برای نخستین‌بار پس از مدت‌ها، شاهد افزایش میزان محدودیت‌های ورزشی در سراسر ایران هستیم به‌گونه‌ای که شدیدترین تعطیلی‌ها در ۴۷ شهر اجرا خواهد شد. 
بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، در نخستین هفته پس از پایان نوروز ۱۴۰۰، تعداد شهرهای قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا به عدد ۴۷، تعداد شهرهای نارنجی به ۱۲۶ و تعداد شهرهای زرد به ۲۴۷ رسیده است. 
طبق جدول گروه‌های شغلی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی در گروه شغلی ۲، استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی ۳ و باشگاه‌های ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه‌های ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی 4 تعیین شده‌اند. 
 
* ورزش در مناطق قرمز
بر اساس اعلام رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا، مشاغل ۲، ۳ و ۴ یعنی فعالیت مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه‌های ورزشی سالنی در مناطق قرمز ممنوع است.
 
* ورزش در مناطق نارنجی
در وضعیت نارنجی یا سطح هشدار ۲ محدودیت‌های مشاغل سطح ۳ و ۴ در آنها اجرا می‌شود، بنابراین استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی 3 و باشگاه‌های ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه‌های ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی 4 در مناطق نارنجی مجاز به فعالیت نیستند. 
 
* ورزش در مناطق زرد
همچنین مناطقی که در وضعیت زرد قرار دارند شامل محدودیت در سطح شغلی ۴ هستند که به باشگاه‌های ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه‌های ورزشی سالنی مربوط
می‌شود.
***
تیم ملی جودو عازم قرقیزستان شد
اولین گروه تیم ۵ نفره جودوی ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا عازم قرقیزستان شد. محسن زکریا، مربی تیم‌ ملی جودو به همراه محمد محمدی‌بریمانلو و امین کامیابی‌نیا، ۲ ملی‌پوش جودوی ایران عازم بیشکک قرقیزستان محل برگزاری رقابت‌های جودوی قهرمانی آسیا شدند. 
۳ جودوکار دیگر ایران در این رقابت‌ها نیز به همراه دیگر اعضای کادر فنی قرار است عازم قرقیزستان شوند. همچنین آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو بامداد دیروز وارد قرقیزستان شد و در جلسه آسیای مرکزی حضور پیدا کرد. میراسماعیلی نایب‌رئیس منطقه آسیای مرکزی است. جلسه کنگره سالانه اتحادیه جودوی آسیا نیز امروز برگزار خواهد شد. مسابقات جودوی قهرمانی آسیا از ۱۷ فروردین‌ماه به مدت ۳ روز به میزبانی قرقیزستان برگزار خواهد شد. تیم ملی جودوی ایران با ترکیب محمد محمدی‌بریمانلو، امین کامیابی، قاسم باغچقی، علی پرهیزکار و سعید کرجی به ترتیب در اوزان ۷۳- ،۸۱-، ۹۰-، ۱۰۰- و ۱۰۰+ کیلوگرم در این مسابقات حضور خواهد داشت. 
***
تسویه‌حساب کمیته ملی المپیک  با المپیکی‌ها تا پایان فروردین
کمیته ملی المپیک به دنبال این است تا پایان فروردین حقوق ۳ ماهه المپیکی‌ها را تسویه کند. ستاد عالی بازی‌ها سال گذشته تصمیم گرفت برای ۶ ماه دیگر به ورزشکارانی که سهمیه المپیک توکیو گرفته‌اند حقوق پرداخت کند. از این ۶ ماه، سهم کمیته ملی المپیک ۳ ماه است که در نظر دارد تا پایان فروردین با ورزشکاران و کادر فنی تسویه‌حساب کند. در نشست هیات اجرایی که امروز برگزار می‌شود نیز قرار است درباره نحوه پرداخت تصمیم‌گیری شود. پیش از این نیز ورزشکاران المپیکی و کادر فنی به مدت یک سال حقوق دریافت کردند که ۶ ماه آن را وزارت ورزش و ۶ ماه دیگر را کمیته ملی المپیک پرداخت کرد. مبلغ پرداختی به ورزشکاران و سرمربیان ماهانه ۵ میلیون و مربیان نصف آن است. ورزشکارانی که بعدا سهمیه می‌گیرند نیز حقوق ۱۸ ماه را به طور کامل دریافت می‌کنند. 

Page Generated in 0/0062 sec