printlogo


کد خبر: 231832تاریخ: 1400/1/15 00:00
اخبار

عضو شورای شهر تهران:
اتهام شهرداران بازداشتی تهران ارتشاست 
با آنکه خیلی از پایتخت‌نشینان از عملکرد شورای شهر و مدیران شهری به دلیل ناکارآمدی در بحث مدیریت توسعه حمل و نقل عمومی، افزایش کرایه‌ها، افزایش آلودگی هوا و وجود فساد گله‌مند هستند، سیدحسن رسولی، عضو شورای شهر تهران می‌گوید: ادعا نمی‌کنیم فساد در شهرداری ریشه‌کن شده است اما مدعی هستیم حسب نظارت‌های صورت گرفته و گزینش‌های نسبتا مطلوب در سطوح بالای مدیریتی در فضایی که عمده نهادهای اداری کشور متأثر از تهدید فساد گسترده هستند، شهرداری طی ۴ سال گذشته کمتر آلوده به فساد شده است. وی طی گفت‌وگویی با تهران پرس در پاسخ به سوالی درباره علت بازداشت شهرداران مناطق ۲ و ۸ شهرداری تهران عنوان کرد: اتهام این ۲ نفر که تحت پیگیرد قانونی‌ هستند، ارتشا است و طبق اطلاعی که به ما داده‌اند، مبلغ کمتر از ۵۰ میلیارد تومان است که در هیچ دادگاهی به اثبات نرسیده است. البته در این باره پیگیری لازم و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف خواهیم کرد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مطرح کرد: وعده دیگر ما به مردم تهران تبدیل شهرداری به سازمان شیشه‌ای است که بر این اساس، اطلاعات مربوط به بودجه و درآمد و هزینه‌کرد شهرداری در سامانه شفافیت شورا و شهرداری وجود دارد. خزانه‌دار شورای شهر تهران در ادامه افزود: یکی از اقدامات ما در طول این دوره، کاهش هزینه‌ها بود، به گونه‌ای که به‌رغم داشتن بدهی بویژه طی ۲ سال اخیر با استراتژی ریاضت اقتصادی و صرفه‌جویی و بدون کوچک‌ترین دریافت حمایتی از ارکان حاکمیت، پایتخت را در حد نسبتا قابل قبولی اداره کردیم. بدهی‌ها نیز کاسته و پروژه‌های عمرانی در حد امکانات اجرایی شد. 
***
عضو متواری شورای شهر پرند دستگیر شد
رئیس دادگستری رباط‌کریم از دستگیری آخرین عضو متواری شورای شهر پرند و مجازات ۵ عضو سابق این شورا خبر داد. به گزارش تسنیم، محمدرضا قویدل در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور حکم حبس قطعی 5 عضو شورای اسلامی شهر پرند اظهار داشت: در هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) و به همت دادستان عمومی انقلاب شهرستان و با همکاری اداره اطلاعات، آخرین عضو متواری شورای شهر پرند دستگیر شد و به همراه 5 عضو سابق این شورا که پیش از این دستگیر شده بودند، جهت مجازات قانونی به زندان معرفی شد. وی ضمن تقدیر از اقدامات انقلابی دادستان شهرستان رباط‌کریم و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) افزود: در شهرستان رباط‌کریم مبارزه با فساد ادامه دارد و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد شد.
***
آمار مبتلایان به سرطان در کشور رو به افزایش است
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: هر سال بین ۵ تا ۷ درصد افزایش بیماران سرطانی را داریم. «علی قنبری‌مطلق» در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد: در حال حاضر شایع‌ترین سرطان در کشور برای آقایان پروستات و برای خانم‌ها سرطان پستان است. وی افزود: در رابطه با سن مبتلایان به سرطان باید به این نکته اشاره کرد که سرطان اغلب در سنین بالا ایجاد می‌شود. این موضوع باز هم در رابطه با سرطان‌های مختلف متفاوت است اما معمولا از دهه ۵۰ یا ۶۰ به بالا شاهد سرطان هستیم، البته در خانم‌ها احتمال ابتلا در سن پایین‌تر هم دیده می‌شود. وی افزود: در حال حاضر سرطان به یک بیماری معمولی تبدیل شده اما ۵۰ درصد سرطان‌ها درمان‌پذیر است. وی درباره تاثیر برخی فعالیت‌ها بر کاهش خطر ابتلا به سرطان افزود: کارهایی مثل افزایش فعالیت بدنی، کاهش وزن، ترک سیگار و الکل و تغذیه مناسب راهکارهای جلوگیری از سرطان است.  
***
بیماران خاص واکسن کرونا دریافت می‌کنند
واکسیناسیون کرونا ویژه بیماران خاص در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با تزریق این واکسن به بیماران اوتیسم آغاز شد. به گزارش مهر، زهرا اصغری، رئیس اداره بیماری‌های خاص و مددکاری معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران گفت: با همکاری معاونت‌های درمان و بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی ایران واکسیناسیون کرونا ویژه بیماران خاص از روز چهارشنبه یازدهم فروردین ۱۴۰۰ با تلقیح واکسن به بیماران اوتیسم در بیمارستان آتیه آغاز شد. وی گفت: بیماران دیالیز خونی، دیالیز صفاقی، هموفیلی، تالاسمی، ‌ام‌اس، MPS، CF، SMA‌، اوتیسم، پیوند اعضا و مبتلایان به سرطان و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی بدن (PID) به عنوان گروه‌های پرخطر شناخته شده و به صورت مرحله‌ای واکسن کرونا دریافت خواهند کرد. بر همین اساس، مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، از گروه‌های اولویت‌دار در دریافت واکسن بوده و تلاش وزارت بهداشت انجام واکسیناسیون برای تمام مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در ماه‌های ابتدایی سال جدید است. 
***
مرگ ۷ نفر بر اثر تزریق واکسن کرونای «آسترازنکا» در انگلیس
به گفته مقامات بهداشتی انگلیس، تاکنون ۷ نفر در این کشور بر اثر تزریق واکسن کرونای آسترازنکا جان خود را از دست داده و ۲۳ نفر با لخته شدن خون مواجه شده‌اند. به گزارش تسنیم، طبق گفته مقامات کشور انگلیس 7 نفر بر اثر تزریق واکسن کرونای «آسترازنکا» و لخته شدن خون در بدن جان خود را از دست دادند. پایگاه خبری «گاردین» در این باره نوشت: طبق آخرین آمار «آژانس تنظیم داروها و محصولات بهداشتی» (MHRA) در انگلیس 22 گزارش مربوط به لخته شدن خون در مغز به نام «ترومبوز سینوس وریدی مغز» (CVST) اعلام شده که همراه با تعداد پلاکت پایین خون بوده است، همچنین 8 گزارش تا 24 مارس مربوط به سایر مشکلات لخته شدن خون با پلاکت پایین بوده است؛ از این 30 نفر گزارش شده، 7 نفر بر اثر تزریق واکسن کرونای «آسترازنکا» جان خود را از دست داده‌اند. 

Page Generated in 0/0067 sec