printlogo


کد خبر: 231853تاریخ: 1400/1/16 00:00
کتاب

روایت دیگری از سیدمهدی شجاعی درباره کربلا
 سید‌مهدی شجاعی در «زنی، مردی و دنیایی نامردی» که توسط انتشارات نیستان منتشر شده، روایتی از سفر اسرای خاندان پیامبر و امام حسین(ع) پس از واقعه عاشورا به سمت شهر کوفه و حضور در مجلس ابن‌زیاد را برای مخاطبان نوجوان بیان کرده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «زنی، مردی و دنیایی نامردی» تازه‌ترین طبع‌آزمایی سیدمهدی شجاعی برای مخاطبان کودک است که در آن داستان سفر اسرای خاندان پیامبر و امام حسین(ع) پس از واقعه عاشورا به سمت شهر کوفه و حضور در مجلس ابن‌زیاد روایت می‌شود. سیدمهدی شجاعی که در سابقه کاری خود نوشتن برای مخاطبان کودک بویژه بازنویسی و روایت‌های شورانگیز از زندگی ائمه‌اطهار(ع) و فرازها و اتفاقات خاص از زندگی ایشان را دارد، در این اثر نیز سعی کرده فرازی از ماجرای اسارت خاندان عترت را پس از واقعه عاشورا به شکلی مستند و تاریخی و در عین حال جذاب و کامل روایت کند. کتاب همچنین وامدار تصویرسازی‌های فرهاد جمشیدی است که در آن با بهره‌گیری از تکنیک تصویرسازی مستند تاریخی، تصویرهایی باورپذیر و رئال از مواجهه خاندان پیامبر با ابن‌زیاد و عواملش و نیز نوع برخورد با این خاندان پس از واقعه عاشورا بازگویی شده است. انتشارات نیستان این کتاب را در 40 صفحه و با قیمت 79 هزار تومان منتشر کرده است. 
***
برگزاری دومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو
 مجمع ناشران انقلاب اسلامی با همکاری سایر تشکل‌های فرهنگی و مراکز انقلابی مرتبط با کتاب و محتوا، دومین دوره جایزه مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو را برگزار می‌کند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، جایزه مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با همراهی ناشران، نویسندگان و پژوهشگران متعهد و دلبسته به انقلاب اسلامی، توانست خلأ یک جایزه مردمی، هدفمند و راهبردی برای تقدیر از کتاب‌های تولیدشده در بیان و روشنگری حقایق دوران رژیم پهلوی‌ را در دوره نخست تا حدی برطرف کند؛ جایزه‌ای که علاوه ‌بر تقدیر مؤلفان و ناشران، منجر به شکل‌گیری یک جریان‌سازی تولیدی برای مقابله با تحریف و تطهیر تاریخ رژیم پهلوی‌ها شد. اینک در دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم این انقلاب شکوهمند، مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نظر دارد با همکاری سایر تشکل‌های فرهنگی و مراکز انقلابی مرتبط با کتاب و محتوا، دومین دوره جایزه مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو را برگزار کند.

Page Generated in 0/0265 sec