printlogo


کد خبر: 231868تاریخ: 1400/1/16 00:00
اخبار

تأخیر در زمان بررسی اعتراض فدراسیون به حکم ویلموتس
جلسه رسیدگی دادگاه CAS به پرونده اعتراض فدراسیون فوتبال به رای ابتدایی پرونده سرمربی بلژیکی سابق تیم ‌ملی فوتبال ایران به تاخیر افتاد. به گزارش فارس، فدراسیون فوتبال ایران پس از محکوم شدن از سوی کمیته وضعیت فیفا به پرداخت مبلغ حدود 6 میلیون یورو به مارک ویلموتس، سرمربی سابق بلژیکی تیم ملی، تصمیم گرفت با تشکیل یک تیم حقوقی به دادگاه CAS اعتراض کند. بر همین اساس تیم حقوقی فدراسیون با برگزاری جلسات مختلف ضمن اعتراض به این رای، مدارک خود را برای بررسی مجدد این پرونده مهم به دادگاه حکمیت ورزش ارسال کرد. قرار بود جلسه رسیدگی به این پرونده 14 اردیبهشت برگزار شود اما ظاهرا این دادگاه بتازگی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده با توجه به شرایط کرونایی جلسه مذکور به تعویق افتاده و قرار است در روزهای ابتدایی تیرماه برگزار شود. در نهایت باید دید آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند در این پرونده توفیقی در دادگاه CAS به دست آورد؟
***
سرمربی ماشین‌سازی نیامده برکنار شد
سرمربی جدید تیم فوتبال ماشین‌سازی حتی بدون اینکه یک بازی روی نیمکت این تیم بنشیند، از سمت خود برکنار شد. به گزارش مهر، رفت و آمدها در تیم ماشین‌سازی همچنان ادامه دارد و مقاطع حضور سرمربیان در این تیم کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود تا جایی که آخرین برکناری اتفاق افتاده در این تیم، به حدود یک هفته بعد از انتصاب سرمربی رسید. بعد از برکناری سعید اخباری، سرمربی سابق ماشین‌سازی که در مقطع دوم حضورش در این تیم تنها یک بازی فرصت پیدا کرد و بعد از شکست مقابل استقلال از سمت خود کنار رفت، مجتبی خورشیدی به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب و معرفی شد اما مدت مسؤولیت خورشیدی در ماشین‌سازی حتی کوتاه‌تر از مدت زمان اخباری بود و او بدون آنکه حتی یک بازی فرصت نشستن روی نیمکت این تیم را داشته باشد، برکنار شد. در حالی که تیم ماشین‌سازی برای سفر به سیرجان آماده می‌شد، مدیرعامل تیم ماشین‌سازی در تماسی تلفنی به مدیر رسانه‌ای تیم ابلاغ می‌کند به سرمربی بگویند تیم را همراهی نکند، چون برکنار شده است. بعد از این تصمیم عنوان شده هدایت این تیم فعلا به کاظم محمودی، سرپرست آن سپرده شده است اما با این روندی که تغییرات در تیم انتهای جدولی ماشین‌سازی صورت می‌گیرد، مشخص نیست عمر سرمربیگری وی در این تیم چقدر باشد. ماشین‌سازی که پر رفت و آمدترین نیمکت لیگ برتر را دارد، هفته‌هاست در انتهای جدول رده‌بندی قرار دارد و شانس زیادی برای بقا در جدول ندارد. همچنین تراکتور دیگر تیم تبریزی که تحت مالکیت زنوزی قرار دارد هم از جمله تیم‌های پر رفت و آمد لیگ برتر است که رسول خطیبی سومین سرمربی این تیم از ابتدای فصل تاکنون است. 
***
میراسماعیلی و درخشان نمایندگان ایران در کنگره جودوی آسیا
جلسه کنگره سالانه اتحادیه جودوی آسیا دیروز با حضور روسای سابق و فعلی جودوی کشورمان در هتل «اورین» شهر بیشکک برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، این جلسه با حضور «عبید العنزی» رئیس اتحادیه جودوی آسیا آغاز شد. وی پس از خیرمقدم به حاضران و تشکر از میزبانی کشور قرقیزستان برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا تاکید زیادی بر برگزاری مسابقات با شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشت. رئیس اتحادیه جودوی آسیا در این کنگره گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سال۲۰20-2019 را به اعضای حاضر در کنگره ارائه کرد. در ادامه این جلسه نیز خزانه‌دار اتحادیه آسیا گزارشی را درباره مسائل مالی ارائه کرد که در نهایت مورد تأیید اعضا قرار گرفت. ضمن اینکه نماینده رئیس کمیته داوران نیز در حضور اعضای حاضر در جلسه، گزارشی از عملکرد و فعالیت کمیته داوران در سال۲۰20-2019 ارائه کرد. نماینده کمیته مسابقات اتحادیه آسیا نیز درباره نحوه برگزاری مسابقات بر رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید داشت. محمد درخشان به عنوان رئیس کمیته آموزش، مربیان و کاتای آسیا، گزارشی از عملکرد و فعالیت این کمیته به اعضای کنگره ارائه کرد. در ادامه این کنگره سالانه تمام رؤسای مناطق، گزارش‌هایی را به صورت جداگانه در حضور حاضران ارائه کردند. آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودوی ایران نیز در این جلسه ۲ پیشنهاد به اعضای ‌کنگره ارائه داد. ابتدا تشکیل کمیته همگانی (جودو برای همه) در راستای گسترش و توسعه جودو در آسیا پیشنهادی بود که میراسماعیلی مطرح کرد و از سوی رئیس‌ اتحادیه جودوی آسیا اعلام شد که اعضای کنگره این پیشنهاد را بررسی کنند. پیشنهاد دوم نیز برگزاری مسابقات قهرمانی کاتای آسیا به صورت آنلاین بود که رئیس فدراسیون جودو در حضور اعضای حاضر در جلسه مطرح کرد. 

Page Generated in 0/0173 sec