printlogo


کد خبر: 231877تاریخ: 1400/1/16 00:00
اخبار

افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از اول اردیبهشت
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از اول اردیبهشت اعمال می‌شود، گفت: رانندگانی که از روز 14 فروردین کرایه‌های تاکسی را افزایش داده‌اند، تخلف کرده‌اند. محمد روشنی در گفت‌وگو با فارس، درباره افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی اظهار داشت: نرخ کرایه‌های تاکسی از اول اردیبهشت بر اساس مصوبه شورای شهر و ابلاغیه فرمانداری افزایش می‌یابد. وی با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی 35 درصد خواهد بود، گفت: در صورتی که رانندگان تاکسی از روز گذشته کرایه‌های خود را افزایش داده باشند، تخلف است و شهروندان شکایات خود را می‌توانند از طریق تماس با شماره 1888 اطلاع دهند تا ما موضوع را پیگیری کنیم. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تهران 620 خط تاکسی دارد،‌ گفت: برچسب‌گذاری تاکسی‌ها برای نرخ‌های جدید در ۳ نقطه تاکسی انجام می‌شود و سقف و کف کرایه‌ها در خطوط مختلف متفاوت است. روشنی تأکید کرد: حداکثر رانندگان تاکسی می‌توانند ۳ مسافر و رانندگان ون 7 مسافر را سوار کنند و اضافه سوار کردن مسافران به دلیل شرایط کرونا تخلف است و ما پیگیر شکایات مردمی خواهیم بود. 
***
مسمومیت دارویی علت مرگ آزاده نامداری
10 روز بعد از مرگ مشکوک آزاده نامداری در خانه‌اش‌، پزشکی قانونی در گزارش خود مسمومیت دارویی را علت مرگ این مجری جوان اعلام کرد. بر اساس گزارش پزشکی قانونی، هیچ نشانه‌ای از قتل یا بارداری مشاهده نشد و احتمال دگرکشی در این پرونده رد شد. جسد آزاده نامداری هفتم فروردین امسال در محل زندگی‌اش در طبقه هفتم یک برج در سعادت آباد تهران پیدا شد. مادر آزاده نامداری بعد از ورود به خانه دخترش با جسد او رو‌به‌رو شده بود. در زمان مرگ این مجری، همسر و دخترش به شمال کشور سفر کرده بودند. بررسی‌های اولیه نشان داد حدود ۲ روز از مرگ متوفی گذشته بود. 
***
جمع‌آوری ۱۰ هزار معتاد متجاهر در نوروز
مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از جمع‌آوری حدود ۱۰ هزار معتاد متجاهر در ایام نوروز خبر داد و گفت: از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون بیش از ۳ میلیون ماسک در مراکز کاهش آسیب، مراکز ماده ۱۶ و پاتوق‌ها توزیع شده است. فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح اقدامات سازمان بهزیستی، درباره نحوه ارائه خدمات مراکز کاهش آسیب از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون بیان کرد: در ۲ ماه پایانی سال ۹۹ و همچنین ایام نوروز، در مراکز کاهش آسیب، مراکز ماده ۱۶ و پاتوق‌هایی که معتادان پرخطر حضور دارند بیش از ۳ میلیون ماسک، بیش از ۳۰ تن مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و بیش از ۵۵۰ هزار جفت دستکش توزیع شد. وی در ادامه درباره طرح‌ دستگیری معتادان متجاهر گفت: در استان‌های مختلف طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر اجرا و در مجموع در سراسر کشور حدود ۱۰ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شده‌اند. 
***
پلیس فتا هشدار داد
کلاهبرداری در پوشش ابلاغیه قضایی الکترونیک
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش ابلاغیه الکترونیک هشدار داد. سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اخیرا موردی مشاهده شد که در آن افراد سودجو اقدام به جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه کرده و با ارسال پیامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکوائیه، ابلاغ حکم و... کاربران را به آدرس جعلی هدایت و با درخواست کسر وجه نقد، حساب این افراد را خالی کرده‌اند. رجبی با بیان اینکه اعلام مواردی نظیر ثبت شکایت، احضار، ابلاغ حکم و... جزو مواردی است که کنجکاوی و حساسیت شهروندان را به دنبال دارد، گفت: در همین راستا نیز مجرمان سایبری با ارسال چنین محتوایی حساسیت کاربر را برانگیخته و حتی ممکن است فرد با علم به اینکه هیچ شکایتی از وی به ثبت نرسیده یا از کسی شکایتی نداشته، باز هم از روی کنجکاوی وارد لینک شده و به بهانه کم بودن مبلغ درخواستی، مبلغ مذکور را نیز پرداخت کند غافل از اینکه امکان برداشت مبالغ بیشتر از حساب بانکی وجود داشته و سودجویان اقدام به خالی کردن حساب می‌کنند. وی با بیان اینکه سامانه ثنا هیچ‌گونه دریافت وجهی ندارد، گفت:‌ اگر شهروندان پیام‌هایی تحت عنوان ثنا برای‌شان ارسال شده و در آن درخواست پرداخت مبلغی حتی به میزان اندک مطرح شده، باید بدانند که این پیام جعلی بوده و ضمن پرهیز از پرداخت وجه، حتما مراتب را به پلیس فتا گزارش کنند. 
***
برگزاری کلاس‌های عملی به شکل حضوری در شهرهای آبی و زرد
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها گفت: کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها در شهرهای آبی و زرد به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دانشجویان در اتاق‌های تک‌نفره خوابگاه‌ها اسکان می‌یابند. منصور غلامی گفت: در سال جدید برنامه آموزشی دانشگاه‌ها بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه می‌یابد. وی ادامه داد: حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها منوط به وضعیت شیوع کرونا ویروس و تصمیم ستاد ملی مقابله با این بیماری است. امیدوارم در سال جدید این بیماری برچیده شود و شاهد حضور فیزیکی همه دانشجویان در محیط دانشگاه‌ها باشیم. وزیر علوم افزود: کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها در شهرهای آبی و زرد به صورت حضوری برگزار می‌شود. در این شرایط دانشجویان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در اتاق‌های تک‌نفره خوابگاه‌ها اسکان یابند. 

Page Generated in 0/0118 sec