printlogo


کد خبر: 231888تاریخ: 1400/1/16 00:00
صادق خرازی با اشاره به رویکرد بایدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران:
آمریکایی‌ها با دولت روحانی به نتیجه نمی‌رسند
صادق خرازی با اشاره به رویکرد بایدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران:

گروه سیاسی: دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: زمانی را که در حال زد‌و‌بند برای بستن لیست انتخابات یا لابی برای تعیین شهردار نزدیک به خودمان برای قبضه کردن پست‌های مسؤولیت بودیم، فراموش کردیم؟ آن زمان باید یادمان می‌بود قدرت مسؤولیت هم دارد. 
سید صادق خرازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه عملکرد اصلاح‌طلبان در سال‌های ۸۴ و ۹۸ بخش عمده‌ای از این وضعیت را رقم ‌زده است، اظهار داشت: این ساده‌اندیشی است که سوار خشم و ناراحتی بحق مردم شویم و با شرکت نکردن در انتخابات فکر کنیم می‌توانیم خودمان را کنار جامعه نشان دهیم. آن زمان که مسؤولیت گرفتیم، باید یادمان می‌بود کنار مردم قرار گرفتن را با عملکرد خوب‌مان باید نشان می‌دادیم نه با لیست ندادن و فرار از مسؤولیت. وی ادامه داد: ما باید به این سوال پاسخ جدی دهیم که چرا دوستان ما در انتخابات شرکت نکردند؟ این پرسش باید مطرح شود که در کارنامه عملکرد ما عدم مشارکت در انتخابات‌ مجلس سال‌های ۸۲، ۹۰ و ۹۸ ثبت شده است و به فاصله ۲ سال بعد از هر کدام از اینها در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری ۸۴ و۹۲ شرکت کرده و احتمالا در ۱۴۰۰ نیز شرکت خواهند کرد. چه تغییری از انتخابات مجلس تا ریاست‌جمهوری اتفاق افتاده است که در سال ۹۸ تصمیم به عدم شرکت و در سال ۱۴۰۰ تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتیم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به علل کاهش مشارکت انتخاباتی مردم در سال 98 گفت: یکی دیگر از عوامل دلسردی و عدم مشارکت مردم عملکرد دولت دوازدهم بود. این دولت حقیقتا از ابتدای دور دوم بد شروع کرد و نخستین اقدام هم در همان تابستان ۹۶ انجام شد. زمانی که شادابی و شهد پیروزی در میان مردم وجود داشت و نشاط اجتماعی از یک انتخابات پرشور ایجاد شده بود، شما ببینید چطور با تصمیم‌گیری‌های نامتناسب با خواست مردم و چینش کابینه، آب سردی روی مردم ریخته شد. ما این مشکل را از درون دولت داشتیم تا متن جامعه، یعنی اواخر سال ۹۶ که یک بحران اجتماعی پیش آمد؛ مردم از عدم تناسب میان رفتار دولت با وعده‌هایی که به مردم داده شد یا از نسبت دولت با حاکمیت خیلی سرخورده شدند. 
خرازی در پاسخ به سوالی پیرامون رویکرد بایدن در قبال ایران نیز اظهار داشت: در ایران اکنون یک چندصدایی وجود دارد و به نظرم این چندصدایی آنها را گیج کرده است و با ‌شناختی که من دارم با این وضعیت چندصدایی، آمریکایی‌ها با این دولت به نتیجه نمی‌رسند و تا انتخابات صبر می‌کنند تا با دولت آینده به نتیجه برسند.

Page Generated in 0/0165 sec