printlogo


کد خبر: 231904تاریخ: 1400/1/17 00:00
با قرمز شدن وضعیت کرونایی پایتخت
«سینما» و «تئاتر» باز نشده، تعطیل شد!

کمتر از یک هفته پس از انتقال سینما و تئاتر به گروه ۲ مشاغل و بازگشایی آنها در شرایط نارنجی، با قرمز شدن وضعیت کرونا در پایتخت، بار دیگر این ۲ صنف با تعطیلی کرونایی مواجه شدند!
به گزارش «وطن‌امروز»، با تغییر وضعیت کرونایی شهر تهران از نارنجی به قرمز که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شد، همه مشاغل گروه ۲ نیز مشمول تعطیلی کامل شدند تا عمر خوشحالی فعالان سینما و تئاتر از تغییر گروه شغلی از ۳ به ۲ و امکان فعالیت در شرایط نارنجی، به یک هفته هم قد ندهد. بر اساس قانون گروه‌بندی مشاغل و صنوف از سوی ستاد ملی کرونا، همه مشاغل گروه ۲ امکان فعالیت در شرایط آبی، زرد و نارنجی را دارند و تنها در وضعیت قرمز ملزم به تعطیلی هستند. 
قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد پیش از این به بهانه تغییر گروه شغلی سینما و تئاتر از ۳ به ۲، توضیح داده بود: با این تغییر گروه همه سالن‌های سینما و تئاتر می‌توانند در همه شهرهای نارنجی، زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند و تنها در شرایط قرمز این فعالیت‌ها تعطیل خواهد شد. 
بحران حاکم بر فعالیت تئاتر و سینما در حالی وارد دومین سال شده و تهدیدهای جدی‌تری را متوجه فعالان این ۲ حوزه در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ کرد که به نظر می‌رسد تعطیلی و بازگشایی گاه‌به‌گاه تا پایان سال جاری همچنان گریبان‌گیر تصمیم‌گیران خواهد بود و همچنان بزرگ‌ترین معضل پیش روی این ۲ صنف نحیف هنری، «بلاتکلیفی» است. 

Page Generated in 0/0057 sec