printlogo


کد خبر: 231924تاریخ: 1400/1/17 00:00
افزایش ۲۵ درصدی بلیت مترو و 35 درصدی کرایه اتوبوس از اردیبهشت
مسافران شهری در ایستگاه گرانی

با آنکه مردم اکنون در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و گرانی‌ها کمر آنها را خم کرده است، دولت و در ذیل آن مدیران شهری به جای تسهیل امور و بهبود معیشت جامعه، قیمت بلیت حمل‌ونقل عمومی را افزایش دادند. به گزارش «وطن‌امروز»، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو درباره افزایش قیمت بلیت مترو در سال جدید گفت: به طور متوسط قیمت بلیت ۲۵ درصد افزایش می‌یابد که از اول اردیبهشت‌ماه این افزایش اعمال خواهد شد. 
وی با بیان اینکه نرخ بلیت تک‌‌نفره ۲۰۰۰ تومان خواهد شد، افزود: البته با توجه به اینکه قیمت بلیت بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود، در حال تدوین جدولی برای تعیین نرخ بلیت هستیم که به محض آماده شدن، اعلام می‌شود. 
همچنین مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز از افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه اتوبوس از اول اردیبهشت‌ماه خبر داد. محمود ترفع با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر شاهد افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌ها در خطوط مختلف خواهیم بود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌‌شده این افزایش نرخ از اول اردیبهشت اعمال می‌شود. وی با بیان اینکه متوسط افزایش نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال 99، ۳۵ درصد است، گفت: به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نرخ کرایه اتوبوسرانی را تا سقف ۳۵ درصد نسبت به سال 99 افزایش دهد به نحوی که متوسط افزایش نرخ از ۲۵ درصد فراتر نرود. علاوه بر افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس شهری، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز از افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی از اول اردیبهشت خبر داد. محمد روشنی گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران قرار است از اول اردیبهشت‌ماه نرخ کرایه‌های تاکسی در تهران حداکثر تا سقف 35 درصد افزایش یابد. بنا بر این گزارش، افزایش نرخ استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی در این شرایط نامساعد اقتصادی در حالی است که زهرا نژاد‌بهرام، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه قیمت واقعی بلیت مترو بیشتر از نرخ‌های افزایشی مصوب شوراست، می‌گوید: جهت رعایت شرایط اقتصادی شهروندان افزایش نرخ حداقلی در نظر گرفته شده است. 

Page Generated in 0/0060 sec