printlogo


کد خبر: 231925تاریخ: 1400/1/17 00:00
اخبار

حذف کامل نسخ کاغذی از اردیبهشت
 مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: امید است در اردیبهشت‌ماه با توجه به وعده‌ای که با سایر بیمه‌های درمانی و وزارت بهداشت داشته‌ایم به طور کامل نسخ کاغذی در کشور حذف شود و دفترچه دیگر مورد استفاده قرار نگیرد که با همکاری وزارت بهداشت این موضوع در حال پیگیری است. مصطفی سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح توقف صدور دفترچه بیمه درمان و نسخه‌نویسی الکترونیک اظهار کرد: روند کار خوب است، از اسفندماه سال گذشته اعلام کردیم که دیگر دفترچه جدیدی چاپ نمی‌کنیم و اگر بیمه‌شده‌ای برگه‌های دفترچه‌اش به اتمام رسید با کارت ملی یا جلد دفترچه بیمه‌اش به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کند. وی افزود: به این ترتیب استحقاق درمان در همان مرکز درمانی استعلام می‌شود و فرد می‌تواند از امکانات درمانی با پوشش بیمه‌ای استفاده کند. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه طبیعتا در روزهای ابتدایی به لحاظ نیاز به اطلاع‌رسانی و تغییر یک روال قدیمی، نارسایی‌هایی وجود داشت، گفت: هم باید زیرساخت‌های فنی سازمان تقویت می‌شد و هم اطلاع‌رسانی و آموزش‌ها، تا فرد غیرمطلعی باقی نماند. 
***
انتقال ۲۸ اثر باستانی به ایران
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از انتقال ۲۸ شیء باستانی از اتریش به ایران خبر داد. سردار هادی شیرزاد درباره انتقال این اشیای باستانی به ایران اظهار کرد: ۲۸ شی‌ء باستانی متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی، با پیگیری‌های پلیس بین‌الملل ناجا و همکاری اینترپل وین تیرماه سال گذشته تحویل نماینده جمهوری اسلامی ایران در کشور اتریش شد. وی گفت: خوشبختانه با هماهنگی وزارت امور خارجه، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اینترپل تهران و اینترپل وین، این اشیای باستانی و تاریخی که غیرقانونی از کشور خارج شده بود، به صورت محموله دیپلماتیک از کشور اتریش به جمهوری اسلامی ایران منتقل شد. 
***
قتل ۸ عضو یک خانواده در اهواز و خودکشی قاتل
فرماندار اهواز از قتل ۸ نفر به دلیل اختلاف خانوادگی خبر داد. جمال عالمی‌نیسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یک مرد ۵۰ ساله صبح دیروز (۱۶ فروردین‌ماه) به علت اختلافات خانوادگی، با اسلحه جنگی ۴ نفر از اعضای خانواده همسر اول خود را به قتل رساند. وی افزود: این فرد سپس به شهرستان کارون رفت و پدر و مادر همسر دوم خود و فرزندش و برادرزاده همسر دومش را نیز به قتل رساند. فرماندار اهواز گفت: وی پس از کشتن ۸ نفر از اعضای خانواده‌اش، اقدام به خودکشی کرد. این فرد، سابقه اعتیاد به شیشه و همچنین سابقه کیفری داشته و ساکن منطقه زرگان اهواز بود. 
***
آغاز واکسیناسیون 14 هزار پاکبان در پایتخت
مدیرعامل شرکت شهر سالم از آغاز واکسیناسیون 14 هزار پاکبان در پایتخت خبر داد. حمید چوبینه در گفت‌وگو با فارس، درباره موضوع واکسیناسیون پاکبان‌های تهران اظهار داشت: به دلیل اینکه پاکبان‌ها با مواد عفونی و آلوده و گاهی با پسماندهای پزشکی روبه‌رو هستند، نخستین محموله برای واکسیناسیون پاکبان‌ها در پایتخت اختصاص داده شد. وی افزود: واکسیناسیون پاکبان‌های تهران از روز یکشنبه آغاز شده و قرار است 14 هزار پاکبان واکسینه شوند. اختصاص محموله واکسن به پاکبان‌ها طی ۳ مرحله انجام خواهد شد که مرحله نخست آن از روز یکشنبه آغاز شده است. چوبینه ادامه داد: واکسیناسیون کرونای تطهیرکنندگان بهشت‌زهرا(س) نیز به صورت کامل انجام شده و در حال حاضر برای رانندگان اتوبوس و کارکنان مترو درخواست اختصاص واکسن داشته‌ایم و این مسأله بسیار حائز اهمیت است، چرا که اگر راننده‌ای مبتلا به این بیماری شود امکان درگیر شدن شهروندان و مسافران با کرونا بیشتر خواهد شد. 
***
اهدای اعضای محمدعلی کوچو‌لو جان 5 نفر را نجات داد
مرگ مغزی یک کودک 6 ساله و اهدای اعضای بدن وی، جان 5 بیمار را نجات داد. به گزارش «وطن‌امروز»، اعضای بدن محمدعلی علمی کودک ۶ ساله‌ای که به دلیل سقوط از پشت بام خانه ۲ طبقه دچار مرگ مغزی شده بوده به 5 بیمار اهدا شد. این کودک خردسال که روز سیزدهم فروردین دچار حادثه شد در بیمارستان بستری شد و به کما رفت. پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری تهران مرگ مغزی وی را تایید کردند. والدین مرحوم محمدعلی علمی نیز در اقدامی خداپسندانه اعضای این کودک خردسال را اهدا کردند تا با رفتن فرزند دلبندشان زندگی ۵ نفر نجات داده شود. 
***
اعزام زائر به‌ صورت کاروانی و انفرادی به عتبات عالیات همچنان ممنوع است
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زائر به ‌صورت کاروانی و انفرادی به عتبات عالیات، همچنان ممنوع است و به‌رغم تدوین پروتکل‌های بهداشتی از سوی سازمان حج، هنوز ستاد کرونا درباره این موضوع تصمیم‌گیری نکرده است. حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت اعزام زائر به عتبات عالیات اظهار کرد: ما منتظر اعلام نظر ستاد مقابله با کرونا هستیم؛ زمانی که قربانیان کرونا دورقمی شد جلسه‌ای با دکتر نمکی، وزیر بهداشت داشتیم که نتیجه آن به جلسه با کمیته امنیتی ستاد کرونا در وزارت کشور موکول شد؛ آنها نیز اعلام کردند سازمان حج و زیارت باید سازوکار و پروتکل‌های بهداشتی برای ازسرگیری سفرها را ارائه دهد. وی ادامه داد: ما نیز پروتکل‌های بهداشتی تدوین‌شده را ارائه کردیم تا مشخص شود با چه شرایطی می‌توانیم زائران را اعزام کنیم اما این موضوع تاکنون مسکوت مانده و پاسخی به ما داده نشده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر امکان اعزام انفرادی به عتبات وجود ندارد.

Page Generated in 0/0131 sec