printlogo


کد خبر: 231931تاریخ: 1400/1/17 00:00
اخبار

رشد ۱۰ برابری کسب‌وکارهای آنلاین در دوران کرونا
برخی کسب‌وکارهای آنلاین در دوران کرونا با وجود مشکلات بسیار توانستند رشد ۱۰ برابری را تجربه کنند که در بین آنها، فروشگاه‌های آنلاین، سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی و سوپرمارکت‌های آنلاین در صدر قرار داشتند. سال گذشته صنایع مختلف کشور به دلیل همه‌گیری کرونا در جهان با رکود مواجه شدند. شیوع این ویروس مشکلات زیادی را رقم زد اما در این میان کسب‌وکارهای آنلاین به دلیل ماهیتی که داشتند، توانستند جایگاه خود را در بین مردم پیدا کنند. مجموعه «ابرآروان» که به ۶۵ هزار کسب‌و‌کار آنلاین در کشور زیرساخت ابری ارائه می‌دهد، در گزارش عملکرد خود در سالی که گذشت به بررسی وضعیت کسب‌وکارهای آنلاین پرداخته است. بنا بر این گزارش، توسعه زیرساخت‌های ابری کشور با اضافه کردن ۱۳ پاپ سایت خارجی، تقویت ۶ پاپ سایت خارجی و ۴ پاپ سایت داخلی توسعه پیدا کرده است. آمار ترافیکی این مجموعه ابری نشان می‌دهد سامانه‌های بورسی و سرمایه‌گذاری و سایت خرید خودرو، پرترافیک‌ترین سایت‌ها در سال ۱۳۹۹ بوده‌اند. با توجه به نوسانات بازار بورس و خودرو البته این انتظار می‌رفت که ترافیک حضور کاربران در این حوزه بیشتر باشد. به ‌واسطه‌ کرونا خدمات الکترونیک دولتی افزایش یافت و به همین واسطه سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی هم به جمع پرترافیک‌ترین سامانه‌ها وارد شده‌اند. نکته جالب این است که با توجه به شیوع این ویروس و کاهش سفرها، خدمات سفر که تا سال گذشته با اقبال بالایی روبه‌رو بود، در سال ۱۳۹۹ به آخرین رتبه در بین این سامانه‌های پرترافیک رسید. بر اساس ترکیب داده‌های حوزه‌های کسب‌وکاری، سامانه‌های آنلاین سفارش غذا و تاکسی توانستند از رکود عبور کرده و به رکودشکنی جدیدی در سال ۹۹ دست یابند. اما دشواری کسب‌وکارهای آنلاین در سال ۱۳۹۹ تنها از کرونا و مشکلات اقتصادی متاثر نبود؛ اطلاعات سامانه‌ رادار نشان می‌دهد در یک سال گذشته، کمتر از یک‌دهم ‌درصد (۴۱۸ دقیقه) قطعی کامل اینترنت رخ داده است اما با 8 هزار و ۸۷۱ دقیقه اختلال، زیرساخت اینترنت کشور ۵ درصد از کل سال با اختلال مواجه بوده است.
***
«ال‌جی» با تولید موبایل خداحافظی کرد
شرکت ال‌جی کره‌جنوبی پس از آنکه نتوانست برای کارخانه تولید گوشی هوشمند خود مشتری پیدا کند، تصمیم به تعطیلی آن گرفت. آنطور که رویترز گزارش داده است، شرکت ال‌جی الکترونیکس کره‌جنوبی قصد دارد کارخانه تولید گوشی موبایل خود را تعطیل کند. ال‌جی در حالی این تصمیم را گرفته که پیش‌تر تلاش می‌کرد این کارخانه خود را که سال‌ها ضررده بود، به فروش برساند. البته وضع ال‌جی در بازار موبایل خیلی هم بد نبود، چرا که 10‌درصد سهم بازار گوشی آمریکای شمالی را در دست داشت که حالا این سهم بین اپل و سامسونگ تقسیم خواهد شد. 
***
ادامه سرخ‌پوشی بیت‌کوین
قیمت بیت‌کوین در معاملات اخیر چند هزار دلار عقب‌نشینی کرد. کوین مارکت کپ در این باره نوشت: در معاملات ۲ روز گذشته و در حالی که همین چند روز پیش قیمت بیت‌کوین به مرز 60 هزار دلار رسیده بود و با شکستن دوباره این مقاومت تنها 30 دلار فاصله داشت اما در این زمینه ناکام ماند و دوباره قیمت این ارز مجازی به زیر 58 هزار دلار بازگشت. در 24 ساعت گذشته قیمت بیت‌کوین کاهش یافت و حالا به 57845 دلار در هر توکن رسیده. به‌ رغم این کاهش اما قیمت بیت‌کوین نسبت به هفته گذشته هنوز 33/4 درصد بالاتر است. زمانی که بیت‌کوین به مرز 60 هزار دلار رسیده بود، ارزش بازار آن 119/1 تریلیون دلار بود اما کاهش قیمت آن در معاملات اخیر، ارزش بازار محبوب‌ترین ارز مجازی جهان را به 08/1 تریلیون دلار رسانده است. در 24 ساعت گذشته همچنین 872 هزار توکن بیت‌کوین در بازار جهانی جابه‌جا شده که ارزش کل این معاملات 50 میلیارد دلار بوده است. در حال حاضر تعداد کل بیت‌کوین‌ها استخراج شده در جهان به 18‌میلیون و 673 هزار و 912 توکن رسیده است. اتریوم هم که دومین ارز پرطرفدار بازار به شمار می‌رود، دیروز کمی کاهش قیمت داشت و 2046 دلار در هر توکن معامله شد. قیمت بینانس کوین اما افزایشی بود و با 3/1 درصد افزایش به 342 دلار در هر توکن رسید. بینانس کوین نسبت به هفته گذشته 7/26 درصد رشد قیمت داشته است. 
***
گام بانک پارسیان برای تحقق شعار سال با صدور نخستین اوراق گام
در راستای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بانک پارسیان برای تحقق شعار سال 1400 تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و به منظور تامین نیازهای سرمایه در گردش زنجیره‌های تامین بنگاه‌های تولیدی و کمک بیشتر به تولید، نخستین اوراق «گواهی اعتبار مولد» (گام) بانک پارسیان به صورت همزمان در ۲ زنجیره خودرو و فولاد به عنوان مهم‌ترین زنجیره‌های تولید در کشور، منتشر شد. 
بانک پارسیان حسب تکالیف دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تولید و تامین سرمایه در گردش غیرتورمی بنگاه‌های مولد، موفق به صدور اوراق گام در سیستم بانکی شد. این اوراق با ضمانت بانک عامل، صادر و پرداخت مبلغ اسمی آن در سررسید به آخرین دارنده، توسط بانک تضمین می‌شود. اوراق گام علاوه بر قابلیت انتقال در بازار پول، امکان تنزیل در بازار سرمایه را نیز دارد. 
اوراق گام محصول نوین اعتباری و تسهیلاتی است که برای کمک به تامین اعتبار بنگاه‌های تولیدی ایجاد شده و می‌تواند نقش موثری در تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های مولد بویژه بخش تولید داشته باشد که با حل موضوع دریافت و پرداخت خریداران و فروشندگان، با کمک نقش ضمانتی بانک‌ها، به تقویت بخش تولید کمک کند. 
بانک پارسیان به عنوان بانک پیشگام در انتشار اوراق گواهی اعتبار مولد، آمادگی خود را جهت انتشار اوراق مزبور برای همه زنجیره‌های تامین، در چارچوب مقررات و ویژگی‌های اوراق گواهی اعتبار مولد اعلام می‌دارد.

Page Generated in 0/0056 sec