printlogo


کد خبر: 231934تاریخ: 1400/1/17 00:00
اخبار

دستگیری جاسوس اسرائیلی ‌در آذربایجان شرقی
مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران از دستگیری جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس ‌سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در این استان خبر داد و اظهار داشت: همچنین 19 نفر از اعضای اصلی باند کلاهبرداری سازمان‌یافته تهیه چک‌های بانکی و جعل اسناد، ‌شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه متهمان اقدام به کلاهبرداری، جعل اسناد، تهیه و خرید و فروش چک‌های بانکی بلامحل می‌کردند، افزود:‌ تاکنون بیش از 50 هزار فقره چک به ارزش 18 هزار میلیارد ریال از باند مذکور کشف شده است. مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی تصریح کرد: اعضای این باند کلاهبرداری، افراد بی‌بضاعت و معتاد را شناسایی کرده و پس از مناسب‌سازی پوشش ظاهری آنان با همکاری دیگر اعضای باند در نظام بانکی، برای هر کدام از آنها دسته‌چک بانکی تهیه می‌کردند و به هر یک نیز حداکثر 10 میلیون تومان بابت دسته چک‌های دریافتی می‌پرداختند، اعضای باند پس از آن چک‌های سفید امضا را به فروش می‌رساندند. 
***
نامه ملتمسانه جبهه اصلاحات به جو بایدن 
هر چه زودتر به برجام برگرد
اصلاح‌طلبان که اکنون سازوکار انتخاباتی خود را با نام جبهه اصلاحات ایران راه‌اندازی کرده‌اند، در حال تدوین و تهیه نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هستند تا با بازگشت آمریکا به برجام، اهداف انتخاباتی و سیاسی خود را دنبال کنند. به گزارش فارس، جبهه اصلاحات ایران که بهزاد نبوی معروف بر صندلی ریاست آن تکیه ‌زده، در این نامه خطاب به بایدن نوشته است: در میان چالشی حساس و در برابر جریانی تمامیت‌خواه بر کرسی تأثیرگذار ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا نشسته‌اید و در رقابت‌های انتخاباتی بر تلاش برای فعال کردن دموکراسی صلح‌طلبانه و بازگشت به توافقات بین‌المللی از جمله برجام پافشاری کرده‌اید.  در نامه این نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان تصریح شده است: شما به عنوان معاون رئیس‌جمهور اوباما، امضاکننده این توافقنامه و متعهد به آن شناخته شده‌اید و امروز بسیاری از چهره‌هایی که در شکل‌گیری برجام مؤثر بوده‌اند را در سیستم همکاران خود دارید. در بخش دیگری از این نامه نگاشته شده است: ما زنان و مردان اصلاح‌طلب ایرانی با اعتقاد به صلح جهانی و تعامل سازنده بین ملت‌ها و دولت‌ها با همان معیاری که در برابر تمامیت‌خواهی‌های تاریخی در درون مرزهای ایران‌زمین ایستادگی کرده‌ایم، در هر کجای عالم اقتدارگرایی، تعدی و زورمداری را محکوم می‌دانیم؛‌ روا است از تجربه‌ها بدرستی بیاموزیم و اشتباهات را مکرر نکنیم. در بخش دیگری از نامه جبهه اصلاحات ایران به رئیس‌جمهور آمریکا می‌خوانیم: جناب آقای رئیس‌جمهور! ما پیش از این مطابق تکلیف و حقوق شهروندی بارها نظرات و توصیه‌های خود را در باب پاسداری از فرهنگ گفت‌وگو و پرهیز از فرصت‌سوزی در حوزه سیاست خارجی خطاب به رهبران و مقامات کشور متذکر شده‌ایم. در این نامه آمده است: مسؤولیت در معرض فروپاشی قرار گرفتن این توافقنامه بین‌المللی که سازمان ملل متحد پشتیبان‌ آن بوده و هست، با دولت سابق و حاکمیت ایالات‌متحده آمریکا بوده و علی‌الاصول از جامعه کارگزاران و حاکمیت ایران نمی‌توان توقع داشت که هزینه تصمیم نامتعارف و غیرحقوقی دولت پیشین آمریکا را بپردازد. در پایان این نامه تأکید شده است: اکنون مطابق حقوق ملی و انسانی خود از شما می‌خواهیم هر چه زودتر به برجام برگردید تا این دستاورد گرانقدر مفاهمه راه را برای رویکرد سازنده بر مبنای عدالت و صلح در جهان هموار کند.
***
نتانیاهو: نبرد علیه ایران به پایان نرسیده است
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی ابراز اطمینان کرد حزب لیکود به رهبری وی قادر خواهد بود کابینه ائتلافی جدید در سرزمین‌های اشغالی را تشکیل دهد. 
به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو گفت تشکیل چنین کابینه‌ای برای مقابله با چالش‌های زیادی که این رژیم با آن مواجه بوده،‌ ضروری است. به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، نتانیاهو در ادامه سخنانش گفت: «مبارزه برای اسرائیل به پایان نرسیده است. مبارزه برای شهرک‌ها پایان نیافته است. مبارزه برای حقوق‌مان در دفاع از خود و نبرد علیه ایران به پایان نرسیده است». وی افزود: «با این چالش‌ها مواجه شده‌ایم و فرصت‌های زیادی در برابر ما قرار دارد. ما هم‌اکنون برای چند سال نیازمند کابینه جناح راستی استواری هستیم تا به مراقبت از شهروندان اسرائیل بپردازیم».
***
رایزنی ظریف با رئیس‌جمهور ازبکستان درباره مسائل دوجانبه
وزیر امور خارجه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری ازبکستان در تاشکند به سر می‌برد، بعدازظهر دیروز با شوکت میر ضیایف، رئیس‌جمهور ازبکستان دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه ۲ کشور گفت‌وگو و تبادل‌ نظر کرد. 
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، در این دیدار با تشریح آخرین تحولات روابط ۲ کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، علاقه‌مندی کشورمان به توسعه همکاری‌ها با جمهوری ازبکستان و در چارچوب ظرفیت‌های گسترده موجود در حوزه همکاری‌های ۲ کشور را مورد تاکید قرار داد. 
شوکت میر ضیایف، رئیس‌جمهور ازبکستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط ۲ کشور و ضرورت گسترش همکاری‌های فی‌مابین، برگزاری چهاردهمین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ۲ کشور در فاصله زمانی کوتاه‌تر را مورد تاکید قرار داد. 
در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه، تحولات روند صلح در افغانستان و همچنین همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های بین‌المللی نیز مورد گفت‌وگو وتبادل نظر قرار گرفت. 

Page Generated in 0/0063 sec